Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان روستایی و عشایری گفت: دانش‌آموزان عشایری مانند بقیه دانش‌آموزان در پایه‌های نهم و دوازدهم آزمون حضوری می‌دهند و در بقیه پایه‌ها ارزشیابی تحصیلی آنها توسط معلمان انجام می‌شود که شورای استان برای هر منطقه و به صورت بومی در این راستا برنامه‌ریزی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که آزمون‌های حضوری دانش‌آموزان عشایر کوچ‌رو چگونه خواهد بود؟ گفت: بر اساس مجوزی که دریافت کرده‌ایم، دانش‌آموزان کوچ‌رو می‌توانند در همان منطقه‌ای که حضور دارند، به برگزاری محل آزمون پایه نهم و دوازدهم مراجعه کنند و امتحانات خود را بدهند. درواقع شورای برنامه‌ریزی در استان برای این منظور تدابیر لازم را اندیشیده است.

سیفی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه برای سایر پایه‌های آموزشی آیا راهبران آموزشی برای اطمینان حاصل کردن از کم و کیف آموزش و ارزشیابی همچنان فعال هستند؟ بیان کرد: ما از ۶۳۱۱ مدرسه عشایری ۵۰۰۰ مدرسه در دوره ابتدایی است. برای این مدارس و دانش‌آموزانش همان رویه‌ای پیش گرفته می‌شود که در سایر مدارس پیش می‌رود. برای مدارس سیار و نیمه سیار قرار است هم معلمان عشایر و هم راهبران آموزش ی حتی با حضور در محل سکونت دانش‌آموز، نسبت به ۱۰ درصد محتوای باقی‌مانده‌ای که دانش‌آموزان عشایری پس از شیوع کرونا باید آن را فرا می‌گرفتند، اطمینان حاصل می‌کنند. همانطور که می‌دانید در مورد دانش‌آموزان عشایری با توجه به ویژگی‌های خاص زندگی‌شان، ۹۰ درصد محتوای آموزشی هر ساله تا قبل از اسفند ماه به پایان می‌رسد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور درباره اینکه برای سال تحصیلی آینده تأکید شده است که برای دو حالت آموزش حضوری و مجازی توأمان آموزش و پرورش برنامه‌ریزی داشته باشد، حال آنکه در تجربه این سه ماهه عمده کسانی که از آموزش مجازی محروم بوده‌اند، دانش‌آموزان عشایری و روستایی هستند، چه تمهیدی برای سال تحصیلی آینده تدارک دیده‌اید؟ افزود: در اینکه سال تحصیلی آینده حتماً باید آموزش‌ها ترکیبی از حضوری و مجازی باشد، تأکید شده است و حتی در مناطقی که سفید و زرد اعلام شده‌اند، برخی برآوردها حاکی از آن است که موج جدیدی از بیماری را خواهیم داشت. نکته آن است که صرفاً دستگاه تعلیم و تربیت مسئول حل مسائل آموزشی در این شرایط نیست، بلکه وزارت فناوری و اطلاعات باید زیرساخت‌های هوشمندسازی را در تمام مناطق کشور مهیا کند. وقت آن است که وزیر ارتباطات به قولی که داده مبنی بر اینکه اینترنت رایگان در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار دهد، عمل کند. همچنین وزارت صمت در این فرصت‌های باقی‌مانده تابستان می‌تواند وارد عمل شود و تلفن همراه با تعرفه پایین و حتی به صورت قسطی را در اختیار این افراد قرار دهد. آموزش و پرورش شرکای مختلفی دارد. اگر ما می‌گوییم تلاش می‌کنیم دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم، معنایش آن نیست که سازمان بهزیستی و وزارت رفاه خودشان را کنار بکشند. همه این نهادها در فرصت باقی‌مانده باید وظیفه خود را در قبال مهیا کردن شرایط آموزش غیرحضوری ایفا کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که آموزش‌های مجازی و غیرحضوری در روزهای کرونا عیان کرد، این بود که در مناطق محروم عمدتاً سرباز معلم‌ها آموزش‌ها را به عهده داشتند اما حالا دانش‌آموزان با کیفیت دیگری از آموزش روبرو شده‌اند و سطح توقع آنها بالاتر رفته است. حتی دانش‌آموزان با این موضوع روبرو شده‌اند که برای هر درس یک معلم می‌تواند وجود داشته باشد در حالی که در این مدارس یک معلم همه دروس را تدریس می‌کند. ما باید فکری برای این توقعی که ایجاد شده نیز کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برای روزهای تابستان تدارکی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان روستایی و عشایری دیده شده است، گفت: تأکید ترم تابستانی ما بر آداب اجتماعی و مهارت‌های زندگی است و تلاش می‌کنیم که با معلمان عشایری و راهبران آموزشی، این مسئولیت را پی بگیریم. همچنین با صدا و سیمای استان‌ها رایزنی کرده‌ایم که به صورت اختصاصی و بومی، تولید محتواهایی برای آموزش این دانش‌آموزان در سال آینده داشته باشند و در نهایت اینکه در مناطق محروم، روستایی و عشایری، اولویت اصلی ما سلامت دانش‌آموزان بوده و خواهد بود.

کد خبر 4939295 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان امتحانات نهایی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران وضعیت هوای تهران قوه قضاییه احتکار شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی مترو سازمان تامین اجتماعی شیوع کرونا روز قدس دانش آموزان عشایری دانش آموزان عشایر سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دهه سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان با شعار «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


محمد فرامرزی افزود: اگرچه نسل دانشگاه‌ها تغییر کرده و به مهارت آفرینی روی آورده‌اند، اما کارکرد و فلسفه دانشگاه بر مبنای آموزش است.


وی با اشاره به چهار مقوله کلیدی دهه سرآمدی آموزش، گفت: دانشجو، منابع آموزشی، استاد و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه و زیرساخت و امکانات خوب از جمله این موارد است که این دهه از از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه برگزار می‌شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان ۷۰۰ عضو هیئت علمی دارد، گفت: در مجموع ۸۰ نفر از بازنشستگان، سرآمدان آموزشی و … منتخبان این دوره هستند و در این بین ۲ نفر برای مرحله ملی و کشوری از بین اساتید معرفی می‌شوند.


وی افزود: رعایت افزایش کیفیت، آموزش، پژوهی، رعایت اخلاق حرفه‌ای، شاگرد پروری و … از معیار‌های امتیازدهی برای منتخبان است در مجموع باید ۴۰۰ امتیاز را دریافت کنند.


فرامرزی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در رتبه بندی IST، جز ۵ دانشگاه برتر است که در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و زیرساخت‌ها، بین‌المللی سازی و … ارزیابی می‌شود و این دانشگاه در حوزه بین‌المللی هم در سال ۲۰۲۳ حضور داشت.


وی افزود: ۱۷ دانشکده در دانشگاه اصفهان وجود دارد و ۱۷ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۹ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی هستند و ۴۰۰ رشته تحصیلات تکمیلی و ۹۰ گروه آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود