Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:37:01 GMT

تنهایی، مشکل جوانان جوامع فردگرا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۴۶۸

تنهایی، مشکل جوانان جوامع فردگرا

ایسنا/خراسان رضوی محققان دریافتند، تنهایی در بین جوانان در جوامع با فرهنگ فردگرایی نسبت به سالمندان شایع‌تر است.

به نقل از نیوز، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، انتظارات اجتماعی می‌تواند عامل اصلی در تعیین تنهایی افراد باشد.

محققان اظهار کردند: تنهایی در بین افراد سالخورده، ممکن است به‌عنوان موضوعی عادی به نظر برسد، اما نتایج بررسی نشان می‌دهد که می‌تواند در بین افراد جوان، شیوع بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات حاکی از آن است که جوانان در جوامع فردگرایانه امروزی تنها زندگی می‌کنند در نتیجه نسبت به سالمندان بیشتر احساس تنهایی دارند.

بررسی بر روی 46000 شرکت‌کننده در بین سنین 16 تا 99 سال نشان داد، با افزایش سن، روند تنهایی افراد کاهش می‌یابد.

البته محققان هنوز از علت تنهایی افراد جوان اطمینان ندارند و معتقدند که این تنهایی ممکن است ناشی از انتظارات اجتماعی بسیار بالای افراد باشد و آنها بیشتر احساس تنهایی کنند.

بر اساس این یافته‌ها، مرد جوانی که در یک جامعه فردگرایانه مانند انگلیس یا ایالات‌متحده  زندگی می‌کند، احساس تنهایی بیشتری نسبت به یک زن مسن در جامعه جمع گرایانه مانند چین یا برزیل دارد.

پروفسور مانوئلا بارتو، از دانشگاه اکستر انگلستان اظهار کرد: برخلاف انتظاری که افراد دارند، تنهایی به‌عنوان مشکل سالخوردگی نیست.

در حقیقت، افراد جوان احساس تنهایی بیشتری می‌کنند. تنهایی باعث می‌شود افراد روابط اجتماعی برقرار نکنند و این به دلیل انتظارات متفاوت از افراد جوان و مسن است.

پروفسور بارتو گفت: " با توجه به بیماری همه‌گیر کووید 19 باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود که تغییرات اجتماعی چه تاثیری بر جوانان دارد."

وی در ادامه افزود: اگرچه درست است که افراد جوان بهتر می‌توانند از فناوری برای دستیابی به روابط اجتماعی استفاده کنند، اما این کار باعث نشده تا به‌عنوان یک جایگزین استفاده شود و نتوانسته تنهایی را کاهش دهد.

این تحقیق در مجله Personality and Individual Differences ارائه‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تنهایی جوانان سالمندان احساس تنهایی افراد جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح هایی بود ۱۶ سال  ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی ۱۶ ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.
وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از ۲۵ سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه  ، مشکل حقوقي آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌شد.
وی با اشاره به این که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان ۲۰ سال جولانگاه ساخت و سازهای غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون ۲ سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.
رئیس کل دادگستری استان از تلاش برای حل مشکل سند واحدهای مسکونی در ۳۰۰ روستای استان هم گفت و افزود: ۴۷ درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین های حاشیه روستاها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند ۱۵ هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت .
حیدر آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.
وی ادامه داد:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آنها جلوگیری  شد که در نتیجه این اقدام بیش از ۳ هزار شغل حفظ شد.
رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

دیگر خبرها

  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی