Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین وی او دی و آی پی تی وی گفت: اما ما چیزی به عنوان سرویس «تلویزیون اینترنتی» نداریم و واژه ای ساختگی است که در جهت سیاسی کاری و ایجاد دو قطبی مورد استفاده قرار گرفته است.

«محمد صراف» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره راه اندازی «تلویزیون اینترنتی» از سوی وزارت ارتباطات گفت: اصولا شعاری که مطرح شده است، موضوع جدیدی نیست و در واقع کاری بوده که سازمان صداوسیما و ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) پیش از این با اهدای مجوزهایی که اخیرا برای ایونت های لایو و مجازی دادند، انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علی رغم اینکه می گویند صداوسیما در حوزه صدور مجوزها و محتوا اذیت می کند و در این راستا سخت گیری های بسیاری دارد، اما در ایام کرونا مجوز لایو را به سرعتت داد و اتفاقا کنسرت هم پخش شد و حتی سرویس هایی که به لحاظ محتوایی صدواسیما با اینها مساله داشت هم مورد استفاده قرار گرفت. سرویس هایی بود که حتی قوه قضائیه با آنها مشکل داشت و آنها از همین مجوزها استفاده کردند و برنامه های زنده رفتند.

صراف تاکید کرد: در حقیقت صداوسیما و ساترا پیش از این تلویزیون اینترنتی را راه اندازی کرده اند. این طرحی که مطرح شده است، در واقع طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی، را وزارت ارتباطات برای حمایت از isp ها راه اندازی کرد. امروز تقریبا می توان گفت 70 درصد ترافیک سرویس های ویدئویی در ایران روی اپراتور اتفاق می افتد و اینترنت همراه اپراتورهای موبایل است و درصد کمی از آن به اینترنت adsl اختصاص دارد. در تمام دنیا این موضوع برعکس است و بیشتر ترافیک متعلق به adsl است و مردم از اینترنت همراه به خاطر هزینه اش کمتر استفاده می کنند.

وی اظهارداشت: در همین راستا دوستان در وزارت ارتباطات یک طرح راه اندازی کرده اند که مشترکینی که طرح adsl دارند، در اسرع وقت بتوانند بعد از ثبت نام در این سامانه، 3 سرویس ویدئویی را انتخاب کنند و اشتراکشان رایگان خواهد بود و ترافکیشان هم روی adsl رایگان خواهد بود. در نتیجه isp ها تقویت می شوند و ترافیکشان افزایش پیدا می کند. به همین دلیل استفاده از واژه تلویزیون اینترنتی مصادره به مطلوب است و عملا صداوسیما این کار را انجام داده است.

وی درباره اینکه طرح چنین موضوعی منجر به رقابت میان وزارت ارتباطات با صداوسیما خواهد شد، نیز توضیح داد: ما از ابتدا هم اعتقادمان بر این بوده است که رسانه های فراگیر و ویدئویی ادامه حاکمیت صداوسیما در فضای مجازی است و چیزی غیر از این نیست. منتها اینجا صداوسیما رگولیشنش ساده تر است و سخت گیری کمتری دارد و این امکان را به سرویس ها داده است که محتواهای داخل چارچوب را به مخاطبان ارائه بدهند و از طرفی با اعطای مجوز پخش زنده این را نشان داد که به دنبال رقابت نیست. اگر بنا بود فضای مجازی لطمه ای به صداوسیما بزند که خودش مجوز را صادر نمی کرد.

وی ادامه داد: اتفاقا در این مورد صداوسیما خیلی خوب عمل کرد و به موقع مجوز درستی داد، از جمله کنسرت ها که همیشه خط قرمز بودند. در این میان فشارهای زیادی هم وارد شد اما این کار را کرد و باعث رونق محتوای وی او دی ها شد. این فضا به واسطه حضور صداوسیما و ساترا محقق شد.در مقابل کاری که وزارت ارتباطات انجام داده، سیاسی کاری است چون وقتی شما اسم تلویزیون اینترنتی را می آوری، انگار که میخواهی آن را مقابل صداوسیما قرار بدهی و الان هم جای ایجاد چنین دوقطبی هایی نیست.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین وی او دی و آی پی تی وی تصریح کرد: ما واژه ای به نام تلویزیون اینترنتی نداریم. هر رسانه ای که بخواهد در کشور فعالیت کند، طبق قانون اساسی باید تحت نظر سازمان صدواسیما باشد. اما ما چیزی به عنوان سرویس تلویزیون اینترنتی نداریم و واژه ای ساختگی است. ما سرویس وی او دی، سینما و ویدئو آنلاین داریم اما تلویزیون اینترنتی نداریم و واژه ای سیاسی است که در جهت ایجاد دو قطبی مورد استفاده قرار گرفته است. باز هم تاکید می کنم ما شبکه های خطی اینترنتی و برنامه اینترنتی داریم یا شبکه ها پخش اینترنتی هم دارند اما این واژه تلویزیون اینترنتی نداریم و جعلی است و کاملا بر اساس رویکردهای سیاسی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته این نکته را هم بگویم که طرح در کل، طرح خوبی است و همان طور که گفتم منجر به جذب کاربر بیشتری می شود و جای تقدیر دارد اما برداشت سیاسی از آن کار درستی نیست چون خود صدواسیما این فضا را ایجاد کرده است و بی انصافی است که بخواهیم در این زمینه تقابل ایجاد کنیم.

صراف در پایان گفت: این طرح یک بستر جدید نیست و اسم گذاری روی طرح طوری صورت گرفته که مخاطب فکر می کند اتفاق جدیدی روی داده درحالی که تمام سرویس هایی که در این طرح حضور دارند همگی از صداوسیما مجوز گرفته اند و پروسه شان طی شده است. همه کارشان را می کردند و حالا وزارت ارتباطات آمده اعلام کرده اینترنت کاربر جدید را رایگان می کنم که این ضرری برای هیچکس ندارد اما باز هم تاکید میکنم طرح جدیدی نیست و تنها وزارت ارتباطات تسهیلاتی ایجاد کرده که مشتری بیشتری جذب شود.

به گزارش فارس، جهرمی وزیر ارتباطات چندی پیش از اجرای طرح  یک ماه اشتراک رایگان یک تلویزیون اینترنتی به مشترکان اینترنت ثابت سراسر کشور با شعار «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» خبر داد. آذری‌جهرمی اجرای این طرح را به منظور ارتقای سهم محتوای داخلی بر بستر شبکه‌ ملی اطلاعات دانست و گفت هدف طرح، رسیدن به پنج میلیون مشترک فعال تلویزیون اینترنتی تا پایان سال‌۱۳۹۹ است. در این طرح ۱۵‌تلویزیون اینترنتی و سرویس‌VOD برای اشتراک از سوی وزارت ارتباطات معرفی شده‌اند.

این در حالی است که طبق ادبیات رایج در حوزه ارتباطات به رسانه‌ای که به صورت غیرخطی فعالیت می‌کند یا فیلم و سریال استریم می‌کند تلویزیون اینترنتی گفته نمی‌شود و ساماندهی رسانه‌های صوتی و تصویری حدود دو سال است که توسط سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه صداوسیما کنسرت وزارت ارتباطات راه اندازی سرویس ها واژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، کوشیده است جنایات خود در این باریکه را مخفی کرده و حتی آن را به مقامات حماس نسبت دهد. کشف گور‌های جمعی در اطراف دو بیمارستان ناصر و الشفا در غزه بخشی از همین موضوع است. 

به گزارش الجزیره، رجیب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه به شدت انتقاد کرد. 

اردوغان در این باره گفت: ترکیه همچنان به تلاش‌های خود به منظور استقرار آتش بس دائمی در غزه و نیز ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان گیرافتاده در این منطقه محاصره شده ادامه می‌دهد. 

وی با اشاره به جنایات گسترده رخ داده علیه فلسطینیان، تاکید کرد: نباید اجازه داد اسراییل اقدام به مخفی کردن جنایات و قتل عام خود در غزه کند. ما شاهد آن هستیم که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور آنکه طول دوره سیاسی خود را افزایش دهد نه تنها در حال به خطر انداختن امنیت شهروندان صهیونیست است، بلکه امنیت تمامی منطقه را نیز به مخاطره انداخته است. 

اردوغان یکی از بزرگترین منتقدان نتانیاهو بوده و او را با آدولف هیتلر، پیشوای نازی‌ها مقایسه کرده بود. وی بار‌ها بر پایان دوره سیاسی نتانیاهو پس از پایان جنگ غزه تاکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟