Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گویی با رادیو جوان صحبت های جالبی را درباره مسائل مختلف فوتبال انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:


**چه کار فرهنگی در فوتبال صورت می‌گیرد


فرهنگ شامل؛ آداب، رسوم، باورها و دانش است که برخی از این‌ها تعاریف خاص و عام دارد. دیدید در دنیا بگویند باشگاه فرهنگی ورزشی رئال مادرید یا بایرن مونیخ؟! آنجا فرهنگ جا افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی فرهنگ را کنار باشگاه‌های خود می‌گذاریم، چه کار فرهنگی می‌کنیم که بودجه‌ای برای آن در نظر می‌گیریم که فقط خرج کسانی می‌شود که بوق بزنند، هوچی‌گری کنند و علیه تیم رقیب شعار دهند؟


**مدیر باشگاه فقط دنبال بقای خودش است


مدیر باشگاه به دنبال بقای تیم و خودش است و نمی‌خواهد کار فرهنگی کند. بیش از 90 درصد بودجه فرهنگی باشگاه‌ها در اختیار بوقچی‌هاست. یک مدیر دسته اولی و یک مدیر لیگ برتری اول فصل به من گفتند تیم ما دست این تماشاگران است و برای تغییر مربی جنجال می‌کنند. در فرصتی مناسب اسامی این مدیران را می‌آورم. این مدیر کارخانه، نه مدیر باشگاه از من پرسید چگونه باید با این افراد کنار بیاییم؟! وقتی فرهنگ در باشگاه معنای خود را ندارد، می‌خواهید چه چیزی در باشگاه داشته باشید؟ فرهنگ برای بهتر هزینه کردن در باشگاه‌ها و گرفتن بودجه است. نه در جهت بهینه، بلکه برای سپری کردن روزمرگی‌های خود.


**اولین نفری بودم که زنان را به ورزشگاه راه دادم


اولین نفری بودم که قبل از آنکه فیفا این اطلاعیه‌ها را بدهد، در سال 2005 بانوان را در بازی ایران - بحرین به ورزشگاه راه دادم. در فینال لیگ بسکتبال بین مهرام و دانشگاه آزاد هم خانم‌ها را به سالن آوردم که مورد هجمه قرار گرفتم. این حق بانوان است. همان روز دو دخترم را به سالن برده بودم، اما چه کسی بسترهای لازم را فراهم کرده است؟ فیفا به ما فشار می‌آورد که بانوان به ورزشگاه بیایند. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از ترس محرومیت می‌گویند به ورزشگاه بیایند، آن هم به‌صورت گزینشی. عرف بین‌المللی می‌گوید خانم‌ها هیجانات کاذبی دارند که باید تخلیه شود، اما چه کسی بستر آن را فراهم کرده است؟


**فرهنگ در پوست و استخوان جامعه است


وی در این مورد که بهتر است کلمه فرهنگی را از سر در باشگاه‌ها حذف کنیم، بیان کرد: اگر این کار را کنیم، کار روتینی را انجام داده‌ایم. فرهنگ در پوست و استخوان جامعه است. الان می‌توانیم بگوییم کسی را که می‌خواهند جراحی کنند، باید او را بیهوش کنند، اما اگر بخواهند از نظر وجدانی او را جراحی کنند، باید این فرد را بیدار کنند. باید ببینیم می‌خواهیم چه کنیم؟


**واژه‌ها را رها کنید


می‌خواهیم جامعه را بیدار کنیم و روی وجدان آن کار می‌کنیم؟ من قبلاً گفتم یک واژه مردم ما را عذاب می‌دهد که آن، «متعهد به کار» است. یک واژه هم جدید آمده است به نام «حباب» که می‌گویند خیلی زود می‌رود و اقتصاد درست می‌شود. این واژه‌ها را رها کنید.

 


**این اساسنامه دست‌نویس تفکرات وزارت ورزش است


ما تکذیب را خوب یاد گرفته‌ایم! همین الان در فدراسیون جلسه‌ای برای تغییر مجدد اساسنامه گذاشته‌اند، اما ببینید منشا کار کجاست. خودم در جلسه تغییر اساسنامه به‌عنوان نماینده وزارت کار شرکت کردم. این اساسنامه در واقع دست‌نویس تفکرات وزارت ورزش است، نه فدراسیون فوتبال.


**برخی این اساسنامه را با دلالی تهیه کردند


خودم در جلسه اساسنامه حضور داشتم که در آن اختلاف سلیقه بود. وزارت ورزش دارد این اساسنامه را مانند سایر اساسنامه‌ها تنظیم می‌کند، آن را به فدراسیون فوتبال می‌دهد و می‌گوید روی آن کار کنید. نه اینکه فدراسیون اساسنامه را تنظیم و از نظرات وزارت ورزش و جوانان استفاده کند. برخی از پرسنل وزارت ورزش، این اساسنامه را با دلالی‌گری تهیه کرده‌اند. من دو بار در جلسات بودم که وقتی دیدند حرف‌هایی می‌زنم، دیگر مرا دعوت نکردند.


**چه کسی این اساسنامه را دید؟


این رویه نتیجه‌ای ندارد. کار سختی است. کسی که دبیرکل فدراسیون فوتبال شده است، می‌گوید همه چیز درست است و انجام شد. چه کسی این اساسنامه را دید؟ ما درباره آن با هم صحبت می‌کنیم، اما چه کسی گوش کرده و به آن عمل می‌کند؟


**این دوستان در وزارت ورزش ماندگار نیستند


از شش ماه دیگر، کشور به سمت انتخابات ریاست جمهوری می‌رود. دوستان در وزارت ورزش ماندگار نیستند و مانند قبلی‌ها می‌روند. از آنها می‌خواهم کاری برای پیشرفت فوتبال انجام دهند. تغییر اساسنامه به وزارت ورزش و جوانان ربطی ندارد که آدم‌های خودش را از مسئولان بالا تا کارشناسان و دلال‌ها را می‌گذارد تا اساسنامه را تغییر دهند.


**چرا باید 32 مدیر باشگاه را عضو مجمع کنند؟

 

روزی فقط مدیرعامل دو باشگاه رأی می‌دادند، امروز 32 مدیر باشگاه رأی می‌دهند. این کار فدراسیون فوتبال است؟ وزارت ورزش این کار را می‌کند. من پیش‌تر گفتم و قسم دادم باید اول برای خدا و بعد برای وجدان بیدار مردم کار کنید. 32 مدیر باشگاه را برای تغییر اساسنامه گذاشته‌اید که موازی با 32 استان کشور موازی باشد تا اگر کسی با استان‌ها لابی کرد، با مدیران باشگاه‌ها لابی کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مدیر باشگاه وزارت ورزش باشگاه ها چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما

همشهری آنلاین: حالا پلتفرم‌ها در سریال‌سازی‌ و برنامه‌سازی‌ از تلویزیون هم پیشی گرفته‌اند و حتی در مقاطعی شبکه‌های ماهواره‌ای را که زمانی بیشترین بیننده ایرانی را داشتند، تا حدودی کنار زده‌اند. در میانه راه فعالیت رسمی ساترا و ورود این سازمان که زیرنظر رسانه ملی است، باعث شد که ساترا به بسیاری از پلتفرم‌ها مجوز فعالیت بدهد. با این حال از میان انبوه پلتفرم‌هایی که فعالیت رسمی دارند چند سکوی نمایش توانسته‌اند با تولید و پخش سریال‌های پرمخاطب و رئالیتی‌شوهای جذاب میان مردم جا باز کنند و سر زبان‌ها بیفتند.
یک نکته قابل توجه این است که برخی از همین پلتفرم‌ها نیز به‌خاطر برخی سرمایه‌گذاری‌ها نتوانسته‌اند به لحاظ اقتصادی دوام بیاورند و حیات کاری‌شان را از دست داده‌اند.
رفته‌رفته با زیاد شدن صدور مجوز برای تولید پلتفرم‌ها، بعضی از همین پلتفرم‌هایی که توانسته بودند موفق باشند حالا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. این دو پلتفرم زمانی بیشترین حجم تولید سریال را داشتند و هر از گاهی صدای کاربران را با افزایش هزینه اشتراک درمی‌آوردند.

پول بدهید، همه کار می‌کنند
اما یکی از این پلتفرم‌ها به‌خاطر صحبت‌های جنجالی یکی از مدیران خود درگیر حواشی بزرگی شده و باعث شده است که برخی از کارگردانانی که با این پلتفرم‌ همکاری داشته و دارند از همکاری با آنها انصراف دهند.
محمدحسن شانه‌ساززاده، یکی از مدیران ارشد این پلتفرم عنوان کرده: از زمانی که وارد این پلتفرم شدم بی‌اخلاقی خاصی میان کارگردانان و بازیگران دیدم. این بی‌اخلاقی در دیگر صنعت‌هایی که حضور داشتم نبود. بازیگران و کارگردانان در تعهد کاری و قراردادهایی که دارند بی‌اخلاق هستند. حتی این مدیر در واکنش به مصاحبه‌کننده که اگر این صحبت‌ها پخش شود، این پلتفرم بایکوت خواهد شد می‌گوید: اول و آخرش پول است. اگر به آنها پول بدهید، هر کاری می‌کنند.

واکنش کارگردانان و بایکوت پلتفرم
همین صحبت‌ها واکنش‌های اولیه را به‌دنبال داشت. همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون که سابقه همکاری با این پلتفرم را در سریال «خسوف» و «شریک جرم» داشته، در واکنش به اظهارات شانه‌ساززاده درباره بازیگران به‌عنوان افراد بی‌اخلاقی که فقط پول را می‌شناسند گفت: آقای شانه‌ساززاده، یکی از مدیران ارشد نماوا، با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار داده‌اند. من در چهل‌سال گذشته شاهد این میزان وقاحت در اظهارنظر کسی در مورد هنرمندان نبوده‌ام و این صحبت‌ها بی‌سابقه است. به‌خصوص، وقتی مصاحبه‌کننده از آقای شانه‌ساززاده می‌پرسد نگران عدم‌همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان پس از این حرف‌ها نیستید، می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! قیاس به نفس می‌فرمایید، جناب شانه‌ساز! حداقل برای منی که در 2پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تأسف است.
مازیار میری، از دیگر کارگردان سینما، نیز درباره صحبت‌های این مدیر گفته است: صحبت‌های این مدیر باعث تأسف است، اما بیشتر از این تأسف می‌خورم که مدیران فرهنگی کشور اجازه حضور چنین افراد کاسبی را در فرهنگ کشور می‌دهند.


کد خبر 846423 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها نقد فیلم و سریال فیلم و سریال ایرانی نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • پاسخ همایون اسعدیان به توهین مدیر نماوا: دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم