Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی امروز دوشنبه در ستاد مدیریت ومقابله با کرونا که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بدنبال شیوع بیماری کرونا و پس از برگزاری جلسات مکرر با وزیر بهداشت به صورت ویدئو کنفرانس، در استان کرمانشاه نیز با حضور استاندار، شورای تأمین، شورای اداری، نیروهای مسلح و سایر ادارات مرتبط ستاد استانی بیماری کرونا تشکیل شد و نقشه راه پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تشکیل کمیسیون نظارت و رصد خانه سلامت استان به دنبال شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۲ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا و ۲۱ جلسه ستاد دانشگاهی در استان برگزار شده است.

وی راه اندازی آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کرونا در حوزه بهداشت و درمان و افزایش تعداد آزمایشات روزانه، فعال سازی ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته، راه اندازی مرکز تلفن ۲۵۲۵ و راه اندازی استودیو سلامت را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در جهت مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.

مرادی از کسب رتبه اول کشوری در بسیج سالم سازی محیط خبر داد و بیان داشت: بر این اساس بازدید از ۶۰۹۹۲ مرکز، گندزدایی ۱۶۳۰۰۰ تاکسی و ۴۰۲۵ آمبولانس، ۱۳۸۰۶ بازدید از صنایع تولید ماسک و مواد شوینده، توزیع ۱۳۰ هزار بروشور و پمفلت آموزشی، چاپ و توزیع ۴۸۰۰۰ استند و پوستر آموزشی و … صورت گرفته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین پیش‌بینی اختصاص ۵۰۰ تخت فعال برای بستری بیماران کرونایی در کل استان صورت گرفت که در این خصوص بیمارستان سوختگی گلستان و بیمارستان نسیم به عنوان اولین انتخاب با ظرفیت ۵۰ تخت و قابلیت افزایش ظرفیت تا ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت آی سی یو و همچنین آماده سازی بیمارستان فارابی و بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی جهت بستری بیماران اطفال مشکوک و مبتلا به کرونا در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: افزایش ۷۰ تخت ویژه با تجهیزات مورد نیاز شامل ۴۸ تخت شهرستان کرمانشاه و ۲۲ تخت سایر شهرستان‌های استان و راه اندازی کلینیک روانپزشکی مرتبط با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از دیگر اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: در ابتدا با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه بودیم که با تدابیر استاندار و مسئولین مربوطه کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده راه اندازی شدند.

مرادی از انجام ۱۹ هزار تست تشخیص بیماری کرونا از ابتدای شیوع ویروس تا کنون در استان خبر داد و گفت: تا کنون ۴ هزار ۸۷۲ مورد تست مثبت اعلام شده است و افراد محتمل نیز ۱۹۸۷ نفر بوده‌اند.

وی مرگ در افراد با pcr مثبت را از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۲۸ مورد اعلام کرد و افزود: تعداد افراد بستری شده نیز ۴ هزار و ۷۶۳ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا ۲ هفته قبل تعداد مرگ و میر استان از میانگین کشوری پایین‌تر بود که متأسفانه طی دو هفته اخیر شاهد شیوع و تعداد مرگ و میر بالای این بیماری در سطح استان هستیم.

کد خبر 4939324

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمارستان فارابی بهداشت ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا گرگان شهرکرد عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیماری کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها