Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:39:27 GMT

تعیین ۱۱ حوزه امتحانی برای دانش آموزان صومعه سرایی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۸۰۱

تعیین ۱۱ حوزه امتحانی برای دانش آموزان صومعه سرایی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بالو پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه سرا در فرمانداری با اشاره به عضویت ۱۰۰ درصدی دانش آموزان و ۹۰ درصدی معلمان صومعه سرایی در شبکه شاد، اظهار کرد با توجه به شرایط موجود و بر اساس دستورالعمل وزرات آموزش و پرورش شبکه شاد همیشه در کنار دانش آموزان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هزار و ۳۴۷ دانش آموز پایه اول ابتدایی همزمان با سراسر استان گیلان به صورت در جشن الفبا شرکت کردند، افزود: جشن تکلیف ۴۷۲ دانش آموز دختر پایه سوم شهرستان صومعه سرا برگزار نیز به صورت تلویزیونی برگزار شد.

بالو با اشاره به آغاز ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه، گفت: ثبت نام سایر پایه‌های تحصیلی از تیرماه آغاز می‌شود، والدین نباید در هنگام ثبت نام مبلغی پرداخت کنند.

وی به برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه نهم تحصیلی اشاره و تصریح کرد: از اول خرداد ماه امسال بر اساس دستور العمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در سایه رعایت فاصله گذاری اجتماعی دو متری امتحانات در حال برگزاری است.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا افزود: امتحانات پایه دوازدهم نیز از ۱۷ خردادماه آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد حوزه‌های امتحانی شهرستان صومعه سرا امسال از ۵ به ۱۱ حوزه افزایش یافته است، ادامه داد: با مساعدت فرماندار برای همه دانش آموزان مواد ضد عفونی تهیه شده است.

بالو با بیان اینکه بیش از ۷۰ مدرسه بلااستفاده در سطح شهرستان صومعه سرا وجود دارد، گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده باید این مدارس بفروش برسد، هر ملکی که در هر منطقه فروخته شود مبلغ حاصل از آن برای دانش آموزان همان منطقه هزینه می‌شود.

کد خبر 4939332

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش صومعه سرا امتحانات نهایی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا گرگان شهرکرد عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا دانش آموزان صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترکی که با وزارت بهداشت دنبال می شود موضوع مهم درباره مکمل‌یاری ویتامین‌هاست.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت دهان و دندان به‌طور جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد و مسئله پایش سلامت دانش‌آموزان به‌زودی انجام می‌شود. برخی از ناهنجاری‌هایی وجود دارد که ممکن است خود دانش‌آموزان، خانواده‌ها و یا حتی معلمان از آن بی‌اطلاع باشند و غربالگری وضعیت سلامتی و هنجاریابی دانش‌آموزان از برنامه‌های جدی ما در این معاونت است.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه‌هایی که پس از انجام پایش دانش‌آموزان در پیش است، اضافه کرد: مداخلات و ارجاعات حوزه بهداشتی یا بالینی وجود دارد که در قالب یک بسته بهداشتی و درمانی کار را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به برنامه‌های این معاونت، ادامه داد: این معاونت با وزارت جهاد کشاورزی درخصوص آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست‌محیطی اقدامات مشترکی انجام داده است.

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

وی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی با جمعیت هلال‌احمر طرح دادرس را راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در سنینی هستند که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارند تا آموزه‌های امدادی و سلامت‌محور را به آن‌ها انتقال دهیم؛ این آموزه‌ها در قالب طرح ماهر یعنی مهارت‌آموز کمک‌های اولیه و امدادی انجام می‌شود و از این طریق خانواده‌ها نیز آگاه می‌شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه خودمراقبتب و دگرمراقبتی از طریق طرح ماهر انجام می‌شود، ابراز کرد: جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است که امیدواریم با بازنگری در برنامه‌های درسی ملی انجام شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های درسی هفتگی دانش‌آموزان باید به موضوع سلامت و بهداشت اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: حوزه آموزش و ارزشیابی در برنامه درسی نیازمند توجه جدی است. فکر می‌کنم در شورای عالی آموزش و پرورش مسئله بازنگری در برنامه درسی به‌زودی مورد توجه قرار گیرد و از این طریق بتوانیم ظرفیت‌هایی را برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر بگیریم.

مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است

وی با بیان اینکه هفته سلامت به صورت نمادین اجرا می‌شود، تشریح کرد: برنامه‌های ذکرشده کل سال را پوشش می‌دهد. در واقع، این هفته نمادین برای در جریان گذاشتن و مورد توجه قرار دادن آحاد جامعه به برنامه‌های پیش‌رو برای کل سال است.

ستاری‌فرد با اشاره به شعار سال انتخاب‌شده در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اظهار کرد: شعار سال مبنی‌بر موضوع خانواده و مردمی‌سازی است.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت، مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است. مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت و پنجره خدمات اجتماعی مطرح است. در واقع یکی از مهم ترین ارکان خانواده محور بودن نهادهای اجتماعی مدرسه به‌شمار می‌آید و لازم است ما از ظرفیت مدارس برای تحقق این شعار و سیاست استفاده کنیم.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک عزم جدی برای تحقق این آموزه‌ها و آموزش‌های حوزه بهداشت و سلامت از طریق مدارس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • روحیه جهادی و دانش‌پایه بودن نظام دفاعی عامل برتری قدرت نظامی ایران است
  • برگزاری آزمون‌های نهایی مازندران در ۲۲۶ حوزه امتحانی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • علت برتری امروز قدرت دفاعی ما دانش پایه بودن نظام دفاعی کشور است
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان