Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:34:00 GMT

حفظ میراث فرهنگی سمنان رسالت همگانی است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۸۰۲

حفظ میراث فرهنگی سمنان رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر دوشنبه در دیدار با فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به اهمیت رسالت مدافعان فرهنگ و میراث کشور، بیان کرد: حفظ میراث فرهنگی سمنان رسالت همگانی است.

وی خواستار جلب‌توجه بیشتر مردم برای مشارکت عمومی در زمینه حفظ میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: مشارکت مردم در حفظ میراث فرهنگی دارای اهمیت است و باید بتوانیم با جلب مشارکت‌های مردم این میراث را در وهله نخست حفظ و سپس به نسل آینده منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم میراث فرهنگی است، ابراز داشت: میراث فرهنگی استان سمنان نیازمند توجه ویژه است.

رصد ماهواره‌ای میراث فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان سمنان نیز در این مراسم از پایش ماهواره‌ای سامانه‌های تحت اختیار میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: رصد آثار از طریق ماهواره و هلی‌شات در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور یکی از اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی با اشاره به اینکه ۸۲ هزار و ۶۷۰ مورد بازدید از آثار تاریخی استان توسط نیروهای یگان حفاظت در سال گذشته انجام‌شده است، بیان کرد: در این پایش سالانه ۵۰ نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر و شش دستگاه فلزیاب کشف‌شده است.

وی افزود: به دلیل پهناوری و گستردگی میراث فرهنگی در سطح استان نیاز مبرمی به همراهی و همکاری مردم در حفظ و جلوگیری از تخریب آثار فرهنگی و ملی استان وجود دارد.

کد خبر 4939335

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان سمنان میراث فرهنگی سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا گرگان شهرکرد عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا میراث فرهنگی حفظ میراث فرهنگی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است