Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع روز دوشنبه بعد از بازدید از پل ریلی ایران و جمهوری آذربایجان و بارانداز راه آهن آستارا، در جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری از طریق گمرکات گیلان ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۸۰ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده و نسبت به سال قبل از لحاظ وزن ۳۳ و از نظر ارزش ۶۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرز آستارا در ایام مقابله با کرونا جزو مرزهای فعال کشور بود و باید صادرات و واردات کالا از طریق آن تسهیل و از ظرفیت دبیرخانه اوراسیا در گیلان به درستی استفاده شود و آستارا با برخورداری از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی می تواند در صادرات کالاهای غیر نفتی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: امسال کشور ما با وجود شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه دشمن، در حوزه اقتصاد موفق عمل کرده و مشارکت تجار، بازرگانان و بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی ضروری است.

استاندار گیلان ادامه داد: جمهوری آذربایجان باید به تعهدات خود در ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در طرح توسعه بارانداز و راه آهن آستارا-آستارا عمل کند.

وی بیان کرد: راه اندازی اتاق بازرگانی در آستارا با توجه به موقعیت تجاری این شهرستان ضروری است و الحاق بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی آستارا به منطقه آزاد انزلی پیگیری می شود.

زارع گفت: در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا استفاده می شود و بندر آستارا برای پهلوگیری کشتی های بزرگ، ظرف ۶ ماه لایروبی خواهد شد و ۵۰۰ هزار متر مکعب مصالح برداشت شده از آن، در اجرای طرح های عمرانی استفاده خواهد شد.

استاندار گیلان گفت: کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ضروری است و ادارات کل گمرک و بنادر و دریانوردی استان، صدور آن را پیگیری کنند.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده ، در بخش های اقتصادی همه کشورها تاثیرات منفی داشته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا استانداری گیلان اقتصاد مقاومتی تجارت کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا استانداری گیلان اقتصاد مقاومتی تجارت کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی آستارا استانداری گیلان اقتصاد مقاومتی تجارت کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟

فرماندار کاشان اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدشریف زارعی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاشان، اظهار داشت: در خصوص پروژه‌هایی که برای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی تعریف و در حال اجرا بوده بازدیدی صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به پیشرفت 90 درصدی ساختمان اداری پروژه منطقه ویژه اقتصادی کاشان، افزود: امیدواریم این ساختمان تا حدود سه ماه آینده افتتاح و به بهره‌برداری برسد و ساختمان گمرک کاشان نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم در این بازه زمانی به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان کاشان از انجام برخی مذاکرات برای ایجاد خط ریل راه‌آهن خبر داد و ابراز داشت: تمام دسترسی‌های داخلی شامل جاده‌ها، خیابان‌ها و غیره منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شده است و در فاز اول که بیش از 250 هکتار است بسیاری از اقدامات انجام شده است.

وی گفت: بحث گازرسانی که روزانه 10 هزار مترمکعب است، در مراحل پایانی آن قرار دارد و بحث آبرسانی نیز با حفر یک چاه که 10 لیتر بر ثانیه و برای مصارف داخلی و اقدامات مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی بوده در حال انجام است.

زارعی تصریح کرد: مهمترین موضوع آبرسانی پساب کاشان است که هفته گذشته با حضور وبیناری رئیس جمهور قرارداد آن منعقد شد و اطلاعات تکمیلی آن اطلاع‌رسانی می‌شود و ارزش آن سه هزار و 800 میلیارد تومان می‌شود و ظرفیت یک و نیم برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است کارهای بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شود، تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال و اوایل سال آینده پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های بهره‌بردار صادر می‌شود در حالی که سیاست ما اولویت صدور این پروانه‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که بتواند دغدغه بیکاری جوان تحصیل‌کرده در منطقه را برطرف کند.

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان یکی از مناطق بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود، افزود: از اوایل سال آینده بهره‌‌برداری برای صنایع مختلف صادر می‌شود و امیدواریم امسال با تکمیل پروژه‌ها شاهد صدور پروانه بهره‌برداری باشیم در حالی که یکی از مطالبات جدی ما تحقق منطقه ویژه اقتصادی است.

به گزارش تسنیم، این خبرگزاری در خبری تحت عنوان "بی‌توجهی 18 ساله به منطقه ویژه اقتصادی کاشان!" به مشکلات این منطقه پرداخته بود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان + عکس
  • فیلم| واژگونی اتوبوس در محور آستارا به اردبیل
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان
  • فیلم/ واژگونی اتوبوس در محور آستارا به اردبیل
  • واژگونی مرگبار یک دستگاه اتوبوس در جاده اردبیل – آستارا
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس