Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@19:46:51 GMT

تهران ۵۰۰ سکونتگاه ناپایدار دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۹۱۱

تهران ۵۰۰ سکونتگاه ناپایدار دارد

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: این استان ۵۰۰ ناحیه سکونتگاهی ناپایدار، فرسوده و حاشیه ای دارد که فقط برای ۵۰ ناحیه آن مطالعات اصلاحی انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خلیل محبت خواه افزود: سکونت چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت استان تهران در بافت فرسوده و حاشیه ای از جمله معضلات استان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: نزدیک ۳۰ درصد جمعیت این استان در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می کنند و اگر حادثه ای مثل زلزله رخ دهد حتی محلی برای پناه دادن این میزان جمعیت یا اسکان موقت آنان نداریم.

محبت خواه اظهارداشت: سیاست هایی که در تهران از گذشته تاکنون اعمال و اجرا شده این جاذبه را برای جمعیت فراوانی ایجاد کرده است که به این استان مهاجرت کنند و برای سکونت در آن حتی زندگی در حاشیه ها و بافت های ناپایدار را برگزینند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه باید در سیاست های این چنینی تجدید نظر و اقدام به تمرکز زدایی از این استان کرد، گفت: اقدامات مطالعاتی برای ۵۰۰ محله سکونتگاهی تهران آغاز شده است و متناسب با اولویتی که داده شده در دست بررسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: باید متوجه بود که سهم استان تهران به تنهایی از مجموعه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کشور به ترتیب به ۱۰.۵ و ۲۴ درصد می رسد در حالی که ۱۸ درصد جمعیت سرزمینی ایران در آن تجمع یافته اند.

محبت خواه خاطرنشان کرد: طرح های تفصیلی و جامع برای همه شهرهای کشور تدوین، تصویب و ابلاغ شده است و شهرهای استان تهران نیز از این جریان جدا نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: این اداره کل و شهرداری موظف به نظارت بر ساخت و ساز برای جلوگیری در حاشیه ها و خارج از حریم ها هستند و باید آن را با جدیت و شدت انجام دهند.

وی با بیان اینکه این اداره کل برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز از دستگاه قضایی کمک می گیرد، ادامه داد: در آخرین اقدامات، این اداره کل اقدام به تخریب تمامی خانه باغ های غیر مجاز در دماوند با حکم قضایی کرده است و در این زمینه با جدیت مسئولیت خود را دنبال می کند.

محبت خواه با بیان اینکه ۱۸ دستگاه در زمینه بازآفرینی شهری، اصلاح بافت های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه های حاشیه ای مسئولیت دارند، ابراز تاسف کرد که تمامی دستگاه ها با وجود اعتبار تخصیص یافته قابل توجه، اقدام خاصی در این زمینه انجام نمی دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به کیفیت ساخت و سازهای جدید انجام گرفته در این استان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی طبق مباحثی که مقررات ملی ساختمان ملزم کرده و با توجه به حوادث طبیعی، موظف است بر رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها نظارت داشته باشد و خوشبختانه در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران محبت خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه به هیچ عنوان امتیازهای اراضی نهضت ملی مسکن و یا طرح جوانی جمعیت قابل انتقال و یا فروش نیست و متقاضیان در این طرح ها به پیامک و یا تماس های که با آنها گرفته می شوند توجه کنند گفت: امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت هم مانند نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش و یاانتقال به افراد دیگر نیست.

وی بیان کرد: در طی چند وقت اخیر شاهد مراجعاتی از سوی مردم و متقاضیان هستیم که برخی از افراد و دلالان و سوداگران در قالب طرح حمایتی مسکن اقدام به شیادی و کلاهبرداری از این افراد کرده اند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران تاکید کرد: متقاضیان از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند.

جنتی یادآور شد:  متقاضیان در گروه‌های مختلف در حال ساماندهی بوده و برحسب امتیاز از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با آنها تماس حاصل خواهد شد تا برای تکمیل پرونده حضوری مراجعه کنند و در غیر این صورت هر نوع تماس یا پیام دیگری تکذیب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی