Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هفته نامه آلمانی قتل "جرج فلوید" را جرقه‌ای بر یک انبار باروت در جامعه سراسر مشکل آمریکا دانست و این انتقاد را به ترامپ وارد کرد که هیچ تلاشی برای حل مسائل روزافزون این جامعه که نژاد پرستی یکی از آن‌ها است نمی‌کند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نزدیک به یک هفته پس از کشته شدن "جورج فلوید" سیاه پوست به دست یک مأمور پلیس سفید پوست همچنان نشانی از آرامش در آمریکا به چشم نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته نامه اشپیگل در مطلبی در این باره نوشت: اعتراضات در بسیاری شهرهای بزرگ آمریکا مشکلات اساسی در جامعه آمریکا را آشکار می کند و نشان دهنده عدم تمایل رئیس جمهور آمریکا برای حل آن است.

اشپیگل در ادامه با اشاره به تصاویر خشونت آمیزی که این روزها از آمریکا مخابره می شود نوشت: این کشور به وسیله یک رئیس جمهور ولگرد اداره می شود، پلیس آن سفید پوست و نژاد پرست است و در شهرها هرج و مرج گسترش می یابد. ما شاهد تصاویر وحشتناکی از آمریکا هستیم که نشان می دهد نابودی نزدیک است.

نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا دوباره اوضاع به همین سادگی است؟ بعید به نظر می رسد. تمام نفرت و خشمی که در خیابان های آمریکا گسترش می یابد دلایل بسیار عمیق و پیچیده‌ای دارد و دقیقا واکنش دونالد ترامپ به این شرایط مضحک است.

اشپیگل در ادامه نوشت: این اعتراضات علائم یک بیماری است که آمریکا مدتهاست از آن رنج می برد. این کشور دو چهره دارد. از یک طرف یک ابرقدرت نظامی اقتصادی، فناوری است که به تازگی هم موشک جدیدی را به فضا پرتاب کرده است.

در عین حال نابرابری های وحشیانه و یک جدایی اجتماعی که در اروپا به سختی قابل تصور است در این کشور دیده می شود. حالا در بحران کرونا این شرایط به اندازه غیر قابل تصوری رسیده است.

در حالی که در این بحران وضعیت میلیاردرها و بخش هایی از طبقه متوسط عمدتا سفید پوست به خوبی پیش می رود، اما بخش بزرگی از جمعیت بیشتر دچار عقب ماندگی می شوند.

نویسنده در ادامه این مطلب نوشت: به ندرت تا پیش از این، جدایی ها در جامعه آمریکا تا این اندازه بارز بود. در حومه نیویورک، واشنگتن و شیکاگو افراد ثروتمند با توله سگ های 5000 دلاری خود در آفتاب قدم می زنند در حالی که در مناطق زاغه نشین خانواده ها جلوی آشپزخانه های سوپ برای تهیه غذای مورد نیازشان صف می کشند.

بر اساس آمارها حدود 40 میلیون بیکار در جامعه آمریکا وجود دارد. کمک های دولتی که آن ها دریافت می کنند به سرعت منقضی می شود. بسیاری هم هستند که هیچ چیزی ندارند و هیچ چیزی هم دریافت نمی کنند.

میلیون ها آمریکایی با توجه به هزینه های بالای زندگی قبل از بحران کرونا به سختی می توانستند گلیم خود را از آب بیرون بکشند و با آمدن کرونا قطعا آن ها محکوم به فقر شده اند.

در میان همه این مشکلات نژاد پرستی تنها یکی از این چالش ها بوده و زخمی عمیق و کهنه است.

در کنار این مسئله سوء مصرف مواد مخدر، خشونت های باندی، خشونت در خانواده ها، بیماری های مزمن و شرایط اضطراری آموزشی و خشونت اسلحه هم در مناطق فقیر نشین تر بیشتر دیده می شود.

اشپیگل در ادامه این مطلب نوشت: در این شرایط ناامیدی زیادی ایجاد شده است. در بسیاری مناطق عصبانیت و یک خشم دیوانه وار و گسترده درباره این شرایط حاکم وجود دارد.

نویسنده در ادامه با اشاره به خشم بالا از شرایط موجود در بین سیاهپوستان و سفید پوستان بیکار و کارگران جوان این کشور نوشت: نمونه "جرج فلوید" نشان می دهد که یک جرقه کافی است تا این انبار باروت در جامعه آمریکا را به آتش بکشد.

دونالد ترامپ در آمریکا رای آورد چرا که وعده داده بود حداقل وضعیت طبقه های فقیر و متوسط سفید پوست را بهتر کند. هم زمان وی به ثروتمندان وعده ایمن ماندن ثروت و دارایی هایشان را داده بود و بقیه هم کمابیش از نظرها پنهان ماندند.

اشپیگل در ادامه نوشت: دونالد ترامپ از اینکه گروه های مختلف در جامعه آمریکا رو در روی هم قرار گیرند سود می برد. برای وی این مسئله مطرح نیست که تمام این کشور را بهبود بخشد بلکه تنها بهبود بخشی از آن مد نظر ترامپ است.

ترامپ به جای اینکه رئیس جمهور همه آمریکایی ها باشد تنها به فکر نیمی از نژاد سفید پوست این کشور است که قرار است دوباره او را انتخاب کنند.

واکنش ترامپ به بحران کنونی هم حاکی از این ویژگی ترامپ است، وی وعده برقراری آرامش و نظم را می دهد. کسی که اعتراض می کند و علیه او است هرج و مرج طلب، سوسیالیست و جنایتکار است.

"اشپیگل" در ادامه نوشت: ترامپ کاری را انجام می دهد و چیزی را می گوید که حامیانش از وی انتظار دارند. او از ترس از هرج ومرج استفاده می کند تا خود را به عنوان مردی قدرتمند نشان دهد.

ترامپ به عنوان آشتی دهنده عنصر مناسبی نیست. او بر خلاف پیشینیان خود حتی سعی نمی کند مشکلات اساسی و پیچیده ای که جامعه با آن روبرو است را به طور جدی برطرف کرده و یا به آن بپردازد. ترامپ به این روند علاقه ای ندارد و تنها به بهبود سریع اقتصاد کشور می اندیشد، انگار که همه چیز با آن حل می شود.

اشپیگل در ادامه نوشت که این بزرگترین شکست واقعی ترامپ است. رای دهندگان آمریکایی باید در ماه نوامبر تصمیم بگیرند که آیا می خواهند همچنان به این روند ادامه دهند.

راهپیمایی گسترده در نیویورک، به آتش کشیده شدن خودروها در بوستن و غارت فروشگاه در فیلادلفیا؛ ناآرامی‌ها و اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید در مینیاپولیس، در نقاط مختلف آمریکا وارد ششمین روز پیاپی شده است.

"صلح بدون عدالت ممکن نیست" از جمله شعارهایی بود که معترضان سر می‌دادند. به گزارش رسانه‌های خبری پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به گاز اشک‌آور و اسپری فلفل متوسل شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه 11 خرداد با انتشار یک رشته توییت عملکرد گارد ملی در ایالت مینه‌سوتا را ستود و خاطرنشان کرد که نیروهای این گارد باید زودتر بسیج و وارد عمل می‌شدند.

ترامپ در یکی از پیام‌های دیگر خود در توییتر تنها با حروف بزرگ نوشت: «نظم و قانون!». او فرمانداران عضو حزب دموکرات را بارها متهم کرده که قاطعانه با "بزهکاران" برخورد نمی‌کنند.

رای الیوم: ریشه‌های نژادپرستی در آمریکا عمیق‌تر از آن است که با ادعای مقامات آن از بین برودطرح نمایندگان آمریکایی برای جلوگیری از سرمایه گذاری در شرکت‌های همکار ارتش چینششمین شب اعتراض‌ها در آمریکا؛ استقرار گارد ملی در 15 ایالت و منع تردد در 40 شهرسناتور روس: خشونت‌‌های گسترده اخیر، ضربه محکم دیگری به اعتبار آمریکاست

اعتراضات و ناآرامی‌ها در آمریکا در پی کشته شدن مردی سیاهپوست به نام جورج فلوید بروز کرد. در تصاویری که هفته گذشته به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یک مأمور پلیس دیده می‌شد که حین بازداشت زانویش را بر گردن فلوید 46 ساله فشار می‌دهد.

این مأمور بی‌توجه به درخواست کمک فلوید که به زحمت می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد، زانوی خود را 9 دقیقه روی گردن فلوید فشار داد. او چندی بعد در بیمارستان جان باخت.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا جامعه آمریکا ادامه نوشت دونالد ترامپ سفید پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است