Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان علی فتحی‌نیا دوشنبه با بیان این خبر اظهار داشت: این دلفین از نوع گوژپشت با نام علمی Sousa chinensis جزو گونه‌های دریایی در خطر انقراض و ضمیمه کنوانسیون CITES است.

وی با بیان اینکه این دلفین‌ها در خلیج‌فارس و خوریات آبادان زندگی می‌کنند افزود: این آبزی دریایی شکارچی است و از ماهیان کوچکتر تغذیه می‌کند و گاه به موازات شناورها اقدام به شیرجه زدن و شنا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی‌نیا گفت: تورهای صیادی به صورت لنگری در دریا برای این گونه‌ دلفین خطرآفرین هستند و برای همین این روش صید در این محدوده ممنوع اعلام شده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا چوئبده از توابع شهرستان آبادان است و به واسطه رودها و خورهایی که در این منطقه قرار دارند یکی از بهترین نقاط برای ماهی‌گیری و قایق سواری است.
خورهای گوبان و گوارین در سواحل چوئبده واقع شده اند، شهر چوئبده در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی آبادان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آبادان سازمان حفاظت محیط زیست آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی طی امروز به صورت بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای به همراه رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق مرتفع شرقی و شمالی فعال خواهد بود.
همچنین طی امروز برای نیمه غربی با توجه به وزش باد‌های متوسط تا شدید احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود.
طی فردا و پس فردا بارش‌ها در ارتفاعات استان همچنان به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت. طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد در اغلب مناطق استان متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود؛ بنابراین احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در مناطق مستعد وجود دارد. 
از فردا روند دما افزایشی خواهد بود. شمال خلیج فارس طی امروز و فردا نیمه مواج و در برخی ساعات مواج خواهد بود.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۵ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان + فیلم
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر