Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@18:08:01 GMT

رییس پارلمان چین خواستار گسترش همکاری با ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۰۱۲

رییس پارلمان چین خواستار گسترش همکاری با ایران شد

رییس پارلمان چین در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و خواستار گسترش ارتباط و همکاری مجالس ایران و چین شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، «لی جان‌شو» روز دوشنبه در پیامی ضمن تبریک انتخاب محمدباقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی، خواستار تقویت ارتباط و همکاری پارلمان چین و مجلس شورای اسلامی ایران شد و تصریح کرد: چین خواهان ترویج و توسعه مداوم روابط جامع و مشارکت راهبردی با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: خبر انتخاب جنابعالی به ریاست مجلس شورای اسلامی ایران مایه خرسندی شد، بدین وسیله صمیمانه تبریک می‌گویم و بهترین آرزوها را برای جنابعالی دارم. در سال‌های اخیر، با مساعی مشترک دو طرف، مناسبات چین و ایران به طور مداوم توسعه یافته است.

رئیس پارلمان چین خاطرنشان کرد: هر تحولاتی در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد، نگاه و روابط چین و ایران همواره راهبردی و درازمدت است. اینجانب تمایل دارم با همکاری جنابعالی و تقویت ارتباط و همکاری کنگره ملی خلق چین و مجلس شورای اسلامی ایران، توسعه مداوم روابط و مشارکت جامع راهبردی چین و ایران را ترویج نمائیم.

جان شو یادآور شد: سلامت و موفقیت جنابعالی را آرزومند و رونق و شکوفایی ایران و سعادت مردم ایران را خواستارم.

کد خبر 426670

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی چین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی پارلمان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که تشدید تنش‌های هسته‌ای را متوقف و معکوس کند.

به گزارش اسپوتنیک، این بیانیه می‌افزاید: ما از ایران می‌خواهیم از ادامه فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم گزارش شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در چارچوب ارائه شده توسط UNSCR ۲۲۳۱ که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارند و خطرات اشاعه قابل توجهی را ایجاد می‌کنند، خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی بازگشت به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را برای فراهم آوردن اطمینان از اینکه برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است، فراهم می‌کند.

این بیانیه و اظهار نگرانی در حالی صادر شده که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره ادعای رافائل گروسی، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، تصریح کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است. در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی‌شان نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند. جمهوری اسلامی هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1227653 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • تمجید نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید