Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:03:01 GMT

همدان| سد اسدآباد پس از ۱۶ سال انتظار افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۰۳۳

همدان| سد اسدآباد پس از ۱۶ سال انتظار افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از پر بودن ۶ سد استان برای فصل گرم خبر داد و گفت: با افتتاح سد نعمت‌آباد پس از ۱۶ سال انتظار، تحول بزرگی در رونق کشاورزی و گردشگری شهرستان اسدآباد رخ می‌دهد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

منصور ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به وضعیت منابع آبی همدان اظهار داشت: ظرفیت سد اکباتان همدان 34 میلیون و 200 هزار مترمکعب است که 100 درصد پر بوده و 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 مترمکعب آب از آن برای مصرف شرب خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ورودی آب به سد اکباتان 3 مترمکعب است، افزود: ظرفیت 5 میلیون مترمکعبی سد آبشینه به عنوان منبع دوم ذخیره آب همدان هم 100 درصد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد: 43 میلیون و 700 هزار مترمکعب از سد کلان ملایر معادل 97 درصد، 9 میلیون و 20 هزار مترمکعب از سد سرابی تویسرکان معادل 98 درصد، 4 میلیون و 200 هزار مترمکعب از سد شیرین سو کبودراهنگ معادل 98 درصد و 2 میلیون و 600 هزار مترمکعب معادل 49 درصد سد شنجور رزن هم پر است.

ستوده گفت: در مجموع با متوسط بارندگی 457 میلی‌متری در استان که نسبت به میانگین بلندمدت 40 ساله 37 درصد افزایش دارد، تابستان خوبی را پشت سرگذاشته و مشکلی از نظر تأمین آب شرب نداریم.

گزارش| مرگ تدریجی تالاب گاوخونی با توزیع قطره چکانی آب / گوهری که در دل کویر ‌تشنه می‌ماند‌"آبهای ناشناخته‌ای" که لذت تفریح را به تلخی تبدیل می‌کند/ "غرق‌شدگی ثانویه" چه زمانی روی می‌دهد؟آژیر خطر کم‌آبی بیخ گوش خراسان رضوی/بارش‌‌های پیاپی هم افاقه نکرد!

وی از پیشرفت فیزیکی سد نعمت‌آباد اسدآباد تا 94 درصد هم خبر داد و افزود: برای تکمیل طرح ساخت این سد 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که 27 میلیارد تومان آن اختصاص یافته پیش‌بینی می‌شود که تابستان امسال به بهره‌برداری رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: طرح ساخت سد نعمت آباد 16 سال به درازا کشیده و با بهره‌برداری از آن کمک بزرگی به کشاورزی منطقه می‌شود.

ستوده گفت: تقویت صنعت گردشگری با ایجاد زیرساخت‌های تفریحی در کنار سد مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی و قایق سواری و ماهیگیری از دیگر مزیت‌های افتتاح سد نعمت‌آباد در اسدآباد به‌شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: افتتاح سد نعمت‌آباد به‌طور مستقیم برای 150 نفر و غیرمستقیم برای 400 نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

انتهای پیام/744/ح

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار مترمکعب سد نعمت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان