Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:39:18 GMT

خیز آلمان برای میانجیگری میان آمریکا و چین

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۱۲۸

خیز آلمان برای میانجیگری میان آمریکا و چین

وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد، کشورش نمی‌خواهد تنش های تجاری میان آمریکا و چین به سطح آشتی ناپذیری میان دو کشور برسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در حالی این صحبت را مطرح کرده که کشورش ماه آینده میلادی عهده‌دار ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا می‌شود.

وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتش گفت، برلین خواستار کمک به حل تنش میان آمریکا و چین به هنگام رسیدن به ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا برای نیمه دوم سال جاری میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مصاحبه با گروه رسانه‌ای فانکه که شبکه‌ای از نشریات آلمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: جهان نمی‌تواند بین دو حوزه از منافع تقسیم شود.

هایکو ماس در این مصاحبه خود تاکید کرد: به ویژه ما اروپایی ها نمی توانیم از منافع متعارض میان چین و آمریکا و رسیدن آنها به سطح آشتی ناپذیری نفعی داشته باشیم.

این در حالی است که آمریکا و چین در تمام طول دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با یکدیگر اختلاف داشته‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر دست زدن به جنگ تجاری علیه چین، این کشور را مقصر شیوع کرونا ویروس در جهان دانسته است. چند روز پیش دولت دونالد ترامپ از لغو وضعیت مالی و تجاری ویژه‌ای که کشورش برای هنگ‌کنگ قائل بوده خبر داد.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد، کشورش در زمان تصدی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا در تاریخ اول ژوئیه با چالش هایی روبرو خواهد شد.

او ادامه داد: نشست میان چین و اتحادیه اروپا که برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده مطابق برنامه برگزار خواهد شد. عناوین مهم زیادی وجود دارند که لازم است ما در خصوص آنها با چین بحث داشته باشیم. اتحادیه اروپا به دنبال گرفتن تعهد از پکن در قبال اهداف بلندپروازانه مربوط به حوزه آب و هوا و همچنین رقابت جهانی عادلانه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تجاری آمریکا و چین آلمان وزیر امور خارجه آلمان اتحادیه اروپا آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند