Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@09:28:44 GMT

اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان یزد در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۱۴۱

اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان یزد در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از پوشش ۱۰۰ درصدی شهرستان ابرکوه به‌عنوان یکی از مراکز بزرگ پرورش دام و طیور و کشت گلخانه‌ای در استان یزد خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدانشاهی گفت: با اجرای ۵۷۵ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلین در شهرستان ابرکوه، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان به شبکه گاز طبیعی متصل شده و شرکت به دنبال توسعه شبکه‌های گازرسانی در بخش صنعت و گازدار کردن متقاضیان جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان ابرکوه ۱۳ هزار و ۳۶۶ علمک نصب‌شده که از این تعداد، نصب ۱۹۷ علمک در سال ۹۸ بوده و با جذب ۵۶۳ مشترک جدید در این سال، در مجموع ۲۱ هزار و ۳۷۶ مشترک اعم از خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند. بخش خانگی، کارخانجات فولاد و کارخانجات کاشی بیشترین مقدار مصرف را میان تمامی مشترکان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مناسب شهرستان ابرکوه برای کشاورزی و به‌ویژه کشت گلخانه‌ای و همچنین تعدد مراکز دامداری و دامپروری، یکی از برنامه‌های این شرکت را تأمین گاز طبیعی به‌عنوان یکی از زیرساخت مهم و عاملی برای توسعه بخش‌های مذکور عنوان کرد و افزود: استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان یک سوخت پاک، می‌تواند تاثیری بسزا در افزایش بهره‌وری صنایع بهره‌مند از این نعمت الهی و بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی و دامی داشته باشد.

میدانشاهی در پایان تأکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید، برنامه این شرکت، اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه به‌منظور اتصال ۲۳ واحد صنعتی جزء به شبکه گاز طبیعی و همچنین نصب ۲۰۰ علمک پراکنده در شهرستان ابرکوه است که این موضوع نشان‌دهنده نفوذ گاز طبیعی در اقصی نقاط این شهرستان، با وجود وسعت زیاد آن است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گازرسانی شبکه انتقال گاز شهرستان ابرکوه استان یزد گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.


علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

دیگر خبرها

  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است