Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@14:02:02 GMT

پروژه های جهش تولید در زنجان به مردم تشریح شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۲۰۷

پروژه های جهش تولید در زنجان به مردم تشریح شود

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه مردم باید از روند اجرای پروژه‌ها در استان اطلاع داشته باشند، گفت: یک سری پروژه‌ها تعریف شده و سرنوشت این پروژه‌ها به مردم بیان و تشریح شود.

وی با بیان اینکه شرکت ایران ترانسفوی زنجان بیش از ۴۵۰ نیروی انسانی جذب می‌کند، اظهار کرد: باید روند اجرای کار در این شرکت به مردم تشریح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان، گفت: یک کاری که شروع می‌شود و هدف گذاری لازم انجام می‌شود ولی نتیجه کار بیان نمی‌شود و ارائه آمار به مردم قابل سنجش و متقن باشد.

حقیقی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان خوب است، گفت: خوشبختانه طی سال گذشته این استان رتبه برتر در نرخ مشارکت اقتصادی در سطح کشور را به خود اختصاص دادو این نشان می‌دهدافراد زیادی وارد کار شدند و بیکار به تبع کاهش یافته است.

وی گفت: باید کمیته نظارت بر جهش تولید در استان تشکیل شود و در این میان نظارت‌ها به خوبی رصد و اقدام شود.

استاندار زنجان، تصریح کرد: باید رصد نظارت بر جهش تولید با ریاست معاونت اقتصادی استانداری زنجان باشد تا بتوانیم در سال جهش تولید عملکرد خوبی را ارائه بدهیم.

حقیقی با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی باید با برنامه ریزی درست بیشتر برگزار شود، ابراز داشت: برخی مشاغل به دلیل شیوع بیماری کرونا و در پی دستور ستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با این بیماری به مدت سه ماه، تعطیل بودند که دولت برای حمایت از آن‌ها ضمن درخواست برای ثبت‌نام، مبلغی به مدت سه ماه به اینگونه مشاغل پرداخت می‌کند که این مبلغ به معنای پرداخت بیمه بیکاری نیست و بابیمه بیکاری که داریم نباید اشتباه گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ پروژه اولویت‌دار استان برای تحقق جهش تولید به تصویب رسیده است، افزود: این طرح‌ها باید در اولویت کار تمام مدیران و کمیته نظارت قرار گرفته و به مردم توضیح داده شود.

استاندار زنجان، تصریح کرد: پروژه‌هایی ماندن دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران، توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) و سبزه‌میدان به صورت ویژه در استان دنبال می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری اقتصادی باید بررسی و رفع شوند، افزود: پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان زنجان از سال ۹۷ اجرا می‌شود که برای تحقق جهش تولید باید طرح نقشه راه سرمایه‌گذاری این استان هرچه سریع‌تر به تصویب رسیده و مدیران، فرآیند پروژه‌ها را بر مبنای پنجره واحد سرمایه‌گذاری گزارش بدهند.

وی افزود: ۱۸ درصد از مجموع سرمایه‌گذاری خارجی صورت‌گرفته در کشور در سال گذشته متعلق به زنجان بوده که مدیران اقتصادی این عملکرد را به مردم بیان کنند.

کد خبر 4939327

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی استاندار زنجان اقتصاد مقاومتی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا گرگان شهرکرد عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا سرمایه گذاری جهش تولید پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری صبح چهارشنبه در دیدار نوروزی کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حوزه کشاورزی استان اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود: دانش بنیان کردن فعالیت‌ها و گسترش دامنه آموزش‌های کارشناسی در حوزه کشاورزی زمینه ساز جهش در تولید محصولات کشاورزی استان کردستان بوده و امیدواریم در سال جاری و سنوات آتی شاهد افزایش هرچه بیشتر تولیدات کشاورزی در استان باشیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط شرکت غله و تعاون روستایی خریدار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: در سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد و همین امر روندی با کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است که در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام تر دنبال خواهد شد.

افتتاح ده‌ها پروژه حوزه کشاورزی در سالجاری

اسکندری در بخشی دیگر از سخنان خود به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحدهای راکد از جمله دامداری‌ها روستایی و صنعتی را فعال نمائیم و در حوزه شیلات و تولید تخم مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

اسکندری اظهار کرد: بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد استان کردستان است و در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سطح استان داریم.

وی افزود: نهضت گلخانه سازی در استان شروع شده و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: توسعه صادرات، اشتغال و تنظیم بازار همگی از تولید نشأت می‌گیرد و در این راستا ۸ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری افراد اهلیت دار داریم که امیدواریم در سایه رهنمون‌های نماینده معزز ولی فقیه در استان شاهد تسهیل امور برای تولیدکنندگان باشیم.

اسکندری افزود: به صورت ماهیانه گزارش کار جهش تولید را خدمت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کردستان ارائه می‌کنیم و در این راستا نیز پذیرای هرگونه رهنمون هستیم.

کد خبر 6063470

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال موجب استقلال کامل در حوزه اقتصادی می شود
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید
  • آمادگی اوقاف زنجان برای تحقق شعار سال درحوزه سرمایه گذاری و تولید
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان