Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا در جنوب استان، متخصصین عفونی این دانشگاه جهت کمک به درمان بیماران در بیمارستان‌های جنوب استان مستقر خواهند شد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: کارشناسان آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت بررسی تست‌های آزمایشگاهی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به شهرستان چابهار اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا در جنوب استان، متخصصین عفونی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ایرانشهر و جنوب استان مستقر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت ما رسالت پیشگیرانه است و در هر نقطه‌ای از استان که شیوع بیماری به صورت فزاینده باشد، متخصصین و درمانگران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در آن منطقه حضور خواهند یافت.

هاشمی شهری به اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کمپ ترک اعتیاد "تله سیاه" زاهدان اشاره کرد و گفت: صیانت از سلامت همه مردم استان از رسالت‌های نظام سلامت است. سم‌پاشی، گندزدایی و ضدعفونی کمپ تله سیاه در چندین نوبت از ابتدای بحران کرونا انجام  شده و جهت احتیاط بیشتر امروز نیز از سر گرفته شده است.

2 میلیارد و 100 تومان از هزینه بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان تامین شد5 شهر جنوب سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز/ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنندظرفیت روزانه تست کرونا جنوب سیستان و بلوچستان به 200 مورد در روز افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: اقدامات کنترلی و بیماریابی مانند سایر اماکن تجمعی در این مرکز در حال انجام است. پزشکان و تیم‌های بهداشت محیط و بیماری‌ها به صورت مداوم از سلامت افراد مستقر در کمپ صیانت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرسنل بیمارستان "بوعلی" زاهدان به عنوان مرکز نگهداری بیماران مبتلا به کرونا همچنان در آماده‌باش و در حال ارائه خدمات به بیماران بستری در بیمارستان هستند، گفت: شرایط به هیچ عنوان عادی نیست و تاکنون بیش از 700 بیمار کرونایی از سراسر استان در بخش‌های بیمارستان بوعلی زاهدان به عنوان بزرگترین مرکز پذیرش بیماران کرونایی استان بستری شده و  تحت درمان قرار گرفته‌اند و به سلامت از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

هاشمی شهری با بیان اینکه پزشکان، پرستاران، و سایر کادر درمان به صورت شبانه‌روزی از سلامت بیماران صیانت می‌کنند، اظهار داشت: قطعا با رعایت اصول بهداشتی و هشدارها توسط مردم، میزان مراجعه بیماران کرونا کاهش خواهد یافت و به تبع آن فشار کاری کادر درمان کمتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: روزانه شاهد حجم بالایی از بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان بوعلی زاهدان هستیم و علاوه بر موارد بستری قطعی تعدادی از مبتلایان مثبت آزمایشگاهی نیز به صورت سرپایی درمان و ترخیص می‌شوند.

وی بیان کرد: در جریان بحران کرونا کمبودی در زمینه اقلام بهداشتی و درمانی نداشته‌ایم. بررسی وضعیت اقلام بهداشتی و درمانی و حفاظت فردی در بیمارستان‌ها، اولویت برنامه‌های روزانه ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

هاشمی شهری افزود: قبل از بحران مقداری ماسک و لوازم حفاظت فردی برای استفاده در بحران‌ها در انبارهای ما موجود بوده که به محض طغیان کرونا از موجودی انبار استفاده کردیم و مقداری از نیازهای اساسی ما تأمین شد.  روزانه نیازهای اقلام بهداشتی و درمانی استان در ستاد بحران با محاسبه دقیق مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد و کمبودها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/392/ ت

R7843/P/S6,65/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان جنوب استان هاشمی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف از کاشت نهال ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی و همچنین توسعه فضای سبز دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال با همکاری اداره کل منابع طبیعی انجام شد ادامه داد: کمک به حفظ محیط زیست و مراقبت از منابع طبیعی که خداوند برای سلامتی انسان‌ها قرار داده یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: فضای سبز و هوای پاک سلامت خودمان و فرزندانمان و سلامت کره زمین را تضمین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • دستگاه قضا مطالبه‌گری را به رسمیت می‌شناسد
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان