Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:34:46 GMT

برگزاری سلسله نشست‌های پیام طی ۱۱ محور در یزد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۴۶۷

برگزاری سلسله نشست‌های پیام طی ۱۱ محور در یزد

ایسنا/یزد معاون دادستان در امور فضای مجازی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: با توجه به گسترش شبکه‌های مجازی و آمار سیاه در آن حوزه و همچنین بزه دیدگی زنان و کودکان، آموزش و حمایت از این افراد در دستور کار دادگستری استان یزد قرار گرفته است.

«محمد نعیمی‌نژاد» با اشاره به این‌که بسیاری از زنان چه به صورت آگاهانه و چه نا آگاهانه، از سوی مردان فریب می‌خورند و در دام برخی از شیادان فضای سایبری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: دادسرای شماره دو شهید قدوسی، پناهگاه زنان و کودکانی است که از وقوع جرم آسیب دیده و بر اساس م ۱۰۱ قانون آیین دادرسی کیفری با حفظ هویت و اطلاعات، مورد حمایت جدی دستگاه قضا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به این دادسرا شکایت خود را بدون این‌که متشاکی متوجه شود جهت بررسی دستگاه قضا ثبت کنند.

معاون دادستان در امور فضای مجازی و پیشگیری از وقوع جرم در ادامه با توجه به برگزاری سلسله نشست‌ها با عنوان پیام در دادگستری استان یزد، گفت: نشست‌های مذکور ۱۱ محور دارد که در روزهای آتی برگزار می‌شوند.

نعیمی‌نژاد نشست «پیام ۱» با موضوع «آسیب‌های اخلاقی در محیط شغلی» را جمله اولویت‌های دادستانی دانست و تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی زنان شاغل در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله مزایای برگزاری این کارگاه آموزشی است.

این مسئول با بیان این‌که شرکت در کارگاه‌های پیام برای بانوان شاغل ماموریت آموزشی محسوب می‌شود و نیازی به مرخصی گرفتن نیست، بیان کرد: نشست پیام دو با موضوع «گونه شناسی قتل‌های یزد، با تاکید بر مسائل اخلاقی» است که ۲۰ خردادماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: موضوعات دیگری نظیر پیشگیری از جرائم مالی در فضای مجازی، گونه شناسی سرقت در یزد، مزاحمت برای بانوان در فضای حقیقی و فضای مجازی، اصناف و معضل ربا و کلاه برداری در ادامه این سلسله نشست‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد،معاون دادستان سلسه نشست‌های «پیام» را مخفف پیشگیری، آگاه‌سازی و مشارکت عموم جامعه دانست و تأکیدکرد: این نشست‌ها با حضور متخصصین حوزه قضایی، دانشگاهی و انتظامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد دادستان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری قم در نشست خبری هفتمین دوره جشنواره استانی شمیم ریحان گفت: این جشنواره امسال مقارن با دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود که این تقارن بسیار پر برکت خواهد بود.

مریم عرب نژاد فعالیت دختران جوان قمی در حوزه‌های مختلف علمی، عفاف و حجاب، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، جهاد تبیین و... را حائز اهمیت دانست که می‌توانند الگویی برای دختران نوجوان باشند. 

وی جشنواره استانی شمیم ریحان مقدمه را آغاز فعالیت‌های موثر در این حوزه بیان کرد و ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری این جشنواره به اهداف خود که معرفی الگو‌های برتر و استفاده از آنها در‌بخش‌های مختلف جامعه است، برسیم.

سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استاندار با اشاره به برگزاری نخستین نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های دولتی هفته گذشته در استانداری قم، از درخواست همکاری سایر دستگاه‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره خبر داد. 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم در این نشست با بیان اینکه ۱۸ بخش شامل موضوعاتی همچون حوزه حفاف و حجاب، پژوهشگری، بیانیه گام دوم انقلاب، دختر فعال روستایی، رسانه و... برای ارزیابی در این جشنواره در نظر گرفته شده است گفت: ۱۳ دستگاه معرفی نفرات مدنظر را به دبیرخانه جشنواره بر عهده دارند.

روح‌الله مقدم با اشاره به ساماندهی ۲۳۰ هزار بانوی جوان قمی در معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: علاقمندان تا ششم و دستگاه‌ها تا دهم اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

اختتامیه هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان بیستم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • برگزاری اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده»
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • داوطلبان فریب فروش سوالات کنکور را در فضای مجازی نخورند
  • نشست «آسیب‌ها و بایسته‌های تبلیغ دین» برگزار می‌شود
  • مهدی: دیدار‌های سه هفته پایانی همزمان برگزار می‌شود