Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@06:02:24 GMT

موج سواری انتخاباتی بایدن بر روی اعتراضات آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۵۳۶

موج سواری انتخاباتی بایدن بر روی اعتراضات آمریکا

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک روز پس از برگزاری اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر دلاویر، در آن محل حاضر شد و عکس یادگاری گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در آمریکا یک روز پس از برگزاری تظاهرات ضد نژادپرستی در شهر «دلاویر»، در محل برگزاری این تجمع حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، بایدن روز یکشنبه در محل برگزاری تجمعات شنبه شب حاضر شد. کمپین انتخاباتی بایدن عکسی از او را در حالی که در کنار یک پدر و پسر سیاه‌پوست زانو زده بود منتشر کردند.

بایدن نیز با انتشار این عکس در حساب توئیتری خود نوشت: «در حال حاضر ما ملتی در حال درد کشیدن هستیم اما نباید اجازه دهیم این درد ما را نابود کند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: «به‌عنوان رئیس‌جمهور، به پیش بردن این گفت‌وگوها کمک کرده و مهم‌تر از آن، [به این گفت‌وگوها] گوش خواهم کرد، همان کاری که امروز در بازدید از محل اعتراضات دیشب انجام دادم».

بایدن در حالی این عکس را منتشر کرد که تنها ده روز پیش در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی گفته بود سیاه‌پوستانی که از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کنند را نمی‌توان سیاه‌پوست دانست.

سخنان جو بایدن با واکنش منفی در میان سیاه‌پوستان آمریکایی روبه‌رو شد و به تلاش او برای محدود کردن حق انتخاب آزاد افراد، بر پایه نژاد تعبیر شد. نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره و حتی بعضی از نمایندگان هم‌حزبی جو بایدن هم سخنان او را محکوم کردند.

بایدن با عقب‌نشینی از سخنان قبلی‌اش گفت: «گروهی از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار هستند که فکر می‌کنند ترامپ شایسته انتخاب است».

تظاهرات علیه نژادپرستی از سه‌شنبه شب در شهر مینیاپولیس و در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح توسط پلیس این شهر آغاز و رفته‌رفته به ایالت‌های مختلف آمریکا کشیده شد.

ترامپ که طی روزهای اخیر از اظهارات تند، تحریک‌کننده و تهدیدآمیز علیه معترضان به خشونت پلیس آمریکایی علیه رنگین‌پوستان فروگذار نکرده بود، بامداد یکشنبه تهدید کرد: «به اراذل و اوباش عصبانی اجازه نمی‌دهم مسلط شوند... این اتفاق نخواهد افتاد. دولت من، خشونت اوباش‌ها را متوقف می‌کند و این کار را به صورت کامل انجام خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد داشت».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن تظاهرات جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین

بیش از هزار نفر در اعتراضاتی در حمایت از فلسطینیان در برلین شعارهای ضد اسرائیلی سر داده و خواستار توقف تحویل تسلیحات به این رژیم شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، حدود 1800 شرکت کننده در اعتراض به تحویل تسلیحات آلمان به اسرائیل اعتراض کردند و برخی شعارهای ممنوعه سر دادند. تظاهرات پس از وقفه توانست ادامه یابد.

در برلین، پلیس به دلیل سردادن شعارهای ممنوعه، تجمع طرفداران فلسطینی را موقتا متوقف کرد. در این اعتراضات با شعار "نه سلاح برای اسرائیل"، برخی از حدود 1800 شرکت کننده شعارهای ممنوعه ای سر دادند که به زعم مقامات آلمانی حق موجودیت اسرائیل را زیر سوال می برد.

بنابراین نیروهای پلیس از ادامه راهپیمایی اعتراضی پس از تجمع ابتدایی جلوگیری کرد و هویت 31 شرکت کننده را مشخص کرد.

افسران پلیس حدود ده اتهام جنایی علیه معترضان تشکیل دادند و با سازمان دهنده این تظاهرات طرفدار فلسطین صحبت کردند. سخنگوی پلیس آلمان مدعی شد که افراد بازداشت شده به خاطر برهم زدن آرامش، فتنه انگیزی و حمله فیزیکی به ماموران انتظامی متهم شدند.

شرکت کنندگان بعداً توانستند طبق برنامه ریزی حرکت کنند و تظاهرات به آرامی پیش رفت.

اقدامات سخت وخشوت آمیز اسرائیل و وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه به طور فزاینده ای با انتقادات بین المللی مواجه شده است.

معترضان در برلین شعار می‌دادند: «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل بمباران می‌کند»، «شرم بر شما» و «به اسرائیل سلاح ندهید.»

برخی دیگر از معترضان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «حمایت از اسرائیل با استفاده از مالیات من را متوقف کنید.

همچنین هزاران نفر دیگر نیز در میدان «نوو اسکوئر» ژنو سوئیس گرد آمده و در مرکز شهر راهپیمایی کردند. آنها پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از مردم این کشور در دست داشته و علیه اسرائیل شعار دادند.

معترضان همچنین علیه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شعار دادند و بر لزوم توقف نسل‌کشی در غزه و آتش‌بس فوری و دائمی تاکید کردند.

لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطینفراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات