Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:40:35 GMT

آغاز ثبت نام مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۷۰۲

آغاز ثبت نام مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از آغاز ثبت نام مقطع کاردانی واحدهای ١٤ گانه این دانشگاه در سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ خبر داد و گفت: ثبت‌نام از یکشنبه ۱۱ خرداد آغاز شده و تا هجدهم خرداد ادامه خواهد داشت.

محمد جامعی دوشنبه ١٢ خرداد در یک کنفرانس خبری با تصریح بر اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس بازوی مهارتی نظام آموزش عالی کشور با بیش از نیم قرن سابقه محسوب می‌شود، جمعیت دانشجویی این دانشگاه در سطح کشور را ٢٠٠ هزار نفر اعلام کرد که ١٤ هزار نفر از این دانشجویان در ١٤ مرکز آموزشی استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این دانشگاه دانش آموختگان خود را برای سیستم دولتی ترتیب نمی‎کند، بلکه برای بازار صنایع و صنوف آماده می‎کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه اگرچه رویکرد کیفی اولویت اول این دانشگاه است اما رو به توسعه به لحاظ کمی هستیم، عنوان کرد: برای توسعه همه جانبه نیازمند پنجه‎های کارآمد، مهارت آموخته حرفه‌ای و مهندسین آچار به دست در قالب توسعه اقتصادی هستیم.

جامعی همچنین با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند مشکلات صنایع را در حوزه فناوری با انجام پژوهش‌های فناوری به خوبی حل کنند، عنوان کرد: ما نیازمند نسل آچار به دست و کارآفرین هستیم.

او به وجود ۸۴ رشته کاردانی فعال در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۶ رشته کارشناسی طی سال‌های اخیر داشتیم اما به دلیل عدم پذیرش دانشجو، ۱۲ رشته آن غیر فعال شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین با اشاره به وجود ۵۱ رشته کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه، از پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی پیوسته طراحی لباس برای اولین بار در دانشکده دختران شیراز خبر داد و گفت: از مهرماه تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجو در این رشته پذیرش خواهد شد.

جامعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر دانش آموختگان خوبی داشته باشیم، می‌توانیم با صدور آنها در کنار فناوری ارز اوری داشته باشیم، افزود: در سال گذشته ۱۴۵ نفر دانش آموختگان دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس همچنین گفت: این دانشگاه در مدیریت بیماری کرونا نیز رسالت اجتماعی خود را با دوخت ماسک، گان و تجهیزات ضدعفونی و میکروب زدایی انجام داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان فارس بیماری کرونا ثبت نام دانشگاه فنی و حرفه ای استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای فارس رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای دانش آموختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش با اشاره به اینکه از ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند، گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از شنبه اول اردیبهشت تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.
علیرضا کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند، افزود:داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.
وی افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • آغاز ثبت نام کنکور فنی و حرفه‌ای از نیمه دوم اردیبهشت ماه
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش