Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@08:18:52 GMT

چراغ سبز مسکو برای حضور پوتین در نشست گروه 7 در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۴۸۲۴

چراغ سبز مسکو برای حضور پوتین در نشست گروه 7 در آمریکا

سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به حمایت رئیس‌جمهور روسیه از گفت‌وگو با آمریکا درباره مشارکت مسکو در نشست گروه 7، گفت اما به جزئیات بیشتری در این باره نیاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت پیش از پذیرش دعوت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جهت مشارکت مسکو در نشست گروه ۷، باید جزئیات بیشتری از آن را بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، پسکوف طی نشست خبری در کاخ کرملین توضیح داد: «ما هنوز جزئیات این پیشنهاد اطلاع نداریم، ما نمی‌دانیم که آیا این یک پیشنهاد رسمی است. این [پیشنهاد] درباره دعوت روسیه و دیگر کشورها به نشست گروه هفت بود اما سوالاتی درباره کیفیت این نشست، دستور کار آن و همچنین ترکیب شرکت‌کنندگان در آن وجود دارد».

وی با اشاره به تمایل پوتین برای گفت‌وگو با آمریکا، افزود: «می‌دانید که رئیس‌جمهور پوتین حامی گفت‌وگو در تمام جهت‌ها است. اما در این مورد و پاسخ دادن به چنین طرح‌هایی، باید اطاعات بیشتری داشته باشیم که متاسفانه فعلا در اختیار نداریم».

ترامپ روز شنبه با بیان اینکه قصد دارد نشست گروه هفت را تا ماه سپتامبر یا حتی بعد از آن به تعویق بیاندازد، از تمایل خود برای گسترش دادن اعضای آن به کشورهای استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند خبر داده بود.

به نوشته خبرگزاری «تاس» سخنگوی کرملین همچنین در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر دست داشتن روسیه در تظاهرات اخیر در آمریکا، تاکید کرد اعتراضات در ایالات متحده یک موضوع کاملا داخلی است و مسکو در چنین رخدادهایی هیچ دخالتی نکرده است.

پسکوف در این باره تصریح کرد: «ما به دقت آنچه در ایالات متحده می‌گذرد را زیر نظر داریم. اما هر چیزی که آنجا رخ می‌دهد، مسئله داخلی این کشور است. ما هرگز در مسائل داخلی آمریکا دخالت نکرده و نمی‌کنیم».

وی خطاب به کسانی که ادعای دست داشتن روسیه در اعتراضات آمریکا را مطرح می‌کنند، گفت: «همه آنها کاملا در اشتباه هستند. آنها نمی‌توانند نقطه نظر رسمی واشنگتن را منعکس کنند».

«رابرت اوبرین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه ایران، چین و روسیه را به افزایش ناآرامی‌ها درایالات متحده متهم کرد و مدعی شد ایالات متحده بر این بحران‌ها غلبه خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی» سخنگوی کرملین درباره کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای مرتبط با ویروس «کووید۱۹» نیز اظهار داشت که فعلا تصمیمی برای بازگشایی مرزهای روسیه به روی خارجی‌ها گرفته نشده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه کرملین آمریکا گروه هفت ولادیمیر پوتین دیمیتری پسکوف دونالد ترامپ تظاهرات جورج فلوید نشست گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین 

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا و پیشنهاد اختصاص اموال مسدود شده روسیه به اوکراین گفت که امیدوار است به واسطه تصمیمات روس هراسانه‌ای که آمریکا علیه روسیه برای ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین اتخاذ می‌کند جنگ داخلی جدیدی در ایالات متحده رخ دهد.

مدودف گفت که تعجب نکرده است که مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک بیشتر به "نئونازی‌های" اوکراینی را در بحبوحه جنگ آنها با مسکو تصویب کند و واشنگتن را به طولانی کردن "جنگ داخلی مردم جدا شده‌ای که سابقا متحد روسیه بودند" متهم کرد. 

این مقام مسئول افزود: نمی‌توانم با تمام صداقت آرزو نکنم که ایالات متحده هر چه سریعتر وارد یک جنگ داخلی جدید شود. در این جنگ که «در نهایت به فروپاشی امپراتوری شیطانی پلید قرن بیست و یکم - ایالات متحده آمریکا منجر خواهد شد. »

پیش از این سخنگوی کرملین در مورد تصویب ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین، گفت که این اقدام «اوکراین را ویران می‌کند» و منجر به مرگ بیشتر اوکراینی‌ها می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین