Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم به تجدید دوره تمامی اینترن‌ها در ۳ ماهه اسفند و فروردین و اردیبهشت گرفته‌اند که این امر سبب اعتراض اینترن‌ها (دانشجویان پزشکی) شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، ارزش وجودی فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرده است و امروز تمام اقشار از مسؤولان تا مردم قدردان ایثار و تلاش مدافعان سلامت هستند، این روزها کادر درمانی بیمارستان‌های اصفهان در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفید پوشانی که در مقابل تمام کمبودها و کاستی‌ها صبر پیشه کرده‌اند و بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند و با وجود مواجه‌شدن با ناملایمات، عرصه خدمت را به جولانگاه تسویه‌حساب تبدیل نکرده‌اند.

در شرایطی که ویروس مرموز کرونا هر روز رویی از پیچیدگی‌های خود را نشان می‌دهد و همچنان علم بشر از کشف دارو و واکسن علیه آن عاجز مانده، مدافعان عرصه سلامت نیز هر روز نمایی از فداکاری و ایثار خود را در عرصه خدمت به کشور و نجات جان هم‌وطنانشان عیان می‌کنند؛ امروز مردم قدرشناس خدمات کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند و بیش از گذشته نسبت به سختی کار آن‌ها و خدماتی که این قشر برای جامعه دارد، آگاه شده‌اند و گویای این سختی‌ها و خدمات تصاویر و فیلم‌هایی است که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

 

اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خط مقدم مبارزه با کرونا

همزمان با شیوع کرونا در اصفهان، اینترن‌های (دانشجویان پزشکی) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشابه تمامی پزشکان کشور در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادند و انجام وظیفه کردند و تعدادی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و تعدادی بنا به شرایط موجود تعدیل شدند.

صرف نظر از این‌که با وجود وعده‌های مسؤولان و زحمات شبانه‌روزی اینترن‌ها در شیفت‌های سخت و در معرض خطر، هیچ‌گونه مزایا یا تشویقی برای اینترن‌ها در نظر گرفته نشد، اکنون مسؤولان این دانشگاه تصمیم به تجدید دوره تمامی اینترن‌ها در ۳ ماهه اسفند و فروردین و اردیبهشت گرفته‌اند که با مشکلات عدیده‌ای همراه است و تعداد زیادی از اینترن‌ها دیرتر فارغ‌التحصیل خواهند شد و در امتحان دستیاری و زندگی شخصی خود به مشکل بر می‌خورند و همگی مجبور خواهند شد کشیک‌های طاقت‌فرسای این ۳ ماهه را تکرار کنند.

تجدید دوباره دوره‌های اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رسول ظهورسلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این رابطه اظهار داشت: به دلیل شرایط موجود و اتفاقات اخیر، نامه استعفای خود را تحویل مسؤولان داده‌ام و اعلام کردم که با این شرایط دیگر به عنوان نماینده دانشجویان ورودی بهمن سال ١٣٩٢ و دبیر شورای مشاوران جوان حاضر به ادامه کار نیستم.

دبیر شورای مشاوران جوان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که بحث ترمیم خلاء آموزشی چند ماه اخیر و تمدید دوره‌ها از حدود دو هفته پیش آغاز شده است، افزود: مسأله‌ای که دانشکده مدنظر داشت این بود که دانشجویان در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت آموزش ندیده‌اند و این دوره‌ها باید دوباره گذرانده شوند.

وی تصریح کرد: این مسأله سبب می‌شود که طول تحصیل دانشجویان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند، در نهایت پس از پیگیری‌های بسیاری که انجام شد و روزانه ۴ تا ۵ ساعت با مسؤولان صحبت می‌کردیم، قرار بر این شد که در جلسه شورای آموزش بالینی، دانشگاه تصمیم نهایی را بگیرد و دانشجویی هم در این جلسه شرکت نکند، البته با صحبت‌هایی که انجام شد، مجوز ورود به این جلسه را پیدا کردیم.

ظهورسلیمانی ادامه داد: دانشگاه پیشنهاد خود را درخصوص ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت ارائه داد و ما نیز باید صحبت و پیشنهادات خود را بیان ‌کردیم، بر اساس چارچوب وظایفی که داشتیم باید خط قرمزها را برای خود رسم می‌کردیم تا بر اساس آن‌ها مسائل را مطرح کنیم.

طول مدت تحصیل دانشجویان نباید افزایش پیدا کند

دبیر شورای مشاوران جوان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ما به این دو نکته توجه کردیم که طول مدت تحصیل دانشجویان افزایش نیابد و پیوستگی برنامه آموزشی مقاطع مختلف بالینی حفظ شود.

وی با بیان این‌که بحث‌های مفصلی در این رابطه انجام شد، ادامه داد: در ابتدا مسأله این بود که بخش اسفندماه برای همه مورد قبول واقع شود، یعنی حتی برای بخش‌های روانپزشکی، پوست که به‌طور کامل تعطیل بود و دانشجویان کشیک هم نداشتند نیز اسفند ماه مورد قبول واقع شود و تمام برنامه در ٣١ شهریور به اتمام برسد.

ظهورسلیمانی عنوان کرد: جلسه شورای مدیران گروه‌های بالینی نیز برگزار شد که ما در این جلسه حضور نداشتیم و از خروجی‌های آن بی‌اطلاع هستیم و حتی به‌‌طور شفاهی هم مطلبی در این خصوص گفته نشده است.

دبیر شورای مشاوران جوان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که با مشورتی که با حداقل ٢٠ دانشجوی اینترن پزشکی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید روی چند مورد خاص پافشاری شود، خاطرنشان کرد: در نهایت به توافق نامناسبی رسیدیم که طبق آن باید بخش اسفند ماه بخشیده شود و برای حدود ٣٨ نفر از افرادی که در نیمه دوم ماه در بخش‌های ارتوپدی، ENT، پوست و نورو بودند، نیمه اول را قبول کردند.

وی اضافه کرد: البته پیشنهاداتی به دانشکده ارائه شده که به طول دوره دانشجویان اضافه نشود و از کلینیک‌های ویژه عصر استفاده شود و دانشجویان همزمان با دوره خود بخش‌های ١۵ روزه را یک هفته و بخش‌ روان‌پزشکی که یک‌ ماه بود را حدود ١۵ در کلینیک ویژه مشغول شوند تا به دوره اضافه نشود.

ظهور سلیمانی اضافه کرد: برای بخش‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور از ابتدای خرداد تا پایان شهریور نیز که در کل ١٢۴ روز است به ۶ دوره ٢٠ روزه تبدیل شود، یعنی از بخش‌های دیگر کم شود و به بخش‌هایی که در گذشته رفتند، اضافه شود.

دبیر شورای مشاوران جوان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: از ابتدای مهر ماه هم کسانی که درس‌شان به اتمام رسیده و فارغ‌التحصیل می‌شوند و بقیه افراد هم به روال سابق یعنی دوره‌های یک ماهه طبق برنامه خود برمی‌گردند.

بخش طب اورژانس دانشجویان پذیرفته شد

وی در خصوص بخش‌های ٢٠ روزه که قرار است در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور گذرانده شود، گفت: بخش طب اورژانس دانشجویان فروردین و اردیبهشت مورد قبول واقع شده و دیگر نیازی به گذراندن آن‌ها نیست، بنابراین دو دوره ۲۰ روزه در برنامه خالی خواهد بود که به دانشکده پیشنهاد دادیم که این کشیک‌ها به افراد داوطلب فروخته شود، زیرا طب اورژانس هیچ‌گونه تعطیلاتی نداشت و این افراد مانند روزهای عادی و چه بسا دشوارتر به کار خود ادامه دادند.

ظهور سلیمانی افزود: برای بقیه بخش‌های شش ‌ماهه دوم هم چیزی که تا به حال اطلاع داریم، این است که ٢٠ روزه می‌شوند تا برای دانشجویانی که در ادامه رزیدنت خواهند شد، مشکلی ایجاد نشود.

دبیر شورای مشاوران جوان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با این روند، بزرگترین ظلم در حق کسانی می‌شود که از ورودی‌های قبل از مهر ٩٢ بودند و برای مثال تنها یک بخش فروردین را داشتند و کشیک هم گذراندند و با این شرایط در خردادماه به آن‌ها اعلام کردند که دوباره باید دوره ٢٠ روزه طی کنید.

وی بیان کرد: معتقد هستیم در حق تمامی اینترن‌هایی که در این شرایط خطرناک کشیک دادند و  افرادی که دوره سختی را در این چند ماه گذراندند و دوباره باید ۴٠ روز دیگر این دوره‌های دشوار را طی کنند و حتی از دوره‌های آسان‌شان ١٠ روز کم خواهد شد، ظلم می‌شود و با این برنامه ناعدالتی بسیاری پیش خواهد آمد.

ظهور سلیمانی خاطرنشان کرد: البته اتفاقات خوبی هم رخ داد، مثلاً  با توجه به نقشه‌ای که دانشکده داشت و قرار بود طول دوره‌ها افزایش یابد، این اتفاق رخ نخواهد داد و نظم برنامه‌ها بهم نخواهد خورد.

نتایج زیر از جلسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با نمایندگان گروه‌های اینترنی به دست آمده است:

* اینترن‌ها در هر کدام از گروه‌های آموزشی بسته به شرایط خود با هماهنگی مدیر گروه مربوطه و طبق شرایطی که در جلسه مطرح شد اقدام به تعدیل دانشجویان خواهند کرد.

* همه کلاس‌های آموزشی بالینی و تمامی امتحانات به طور کامل لغو است.

* برای کلیه دانشجویان بالینی نمرات قبولی ارسال خواهد شد و هیچکس موظف به گذراندن مجدد بخش مربوطه نیست.

* تعدیل دانشجویان طبق برنامه اعلامی به نماینده گروه‌ها از شنبه و پس از ابلاغ رسمی قابل اجرا است. کلیه اینترن‌های تعدیل شده در اختیار دانشگاه هستند و باید آمادگی داشته باشند در سریع‌ترین حالت ممکن وظایف محوله را اجرا کنند.

* کلیه دانشجویان شاغل در بخش‌ها، بویژه دانشجویان در بخش‌های آلوده باید با وسایل و حفاظت فردی مناسب باشند؛ در صورتی که وسایل در اختیار این افراد قرار نگیرد، می‌توانند اعلام کنند که بدون حفاظت فردی امکان انجام فعالیت نیست اما حق ترک محل را ندارند و به محض تهیه وسایل فردی به وظایف خود عمل کنند.

لغو متن توافق نمایندگان گروه‌های اینترنی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اما متن توافق نمایندگان گروه‌های اینترنی با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اسفند ماه با تصمیم جدید دانشکده پزشکی زیر پا گذاشته می‌شود.

بر همین اساس دانشجویان به این تصمیم اعتراض شدیدی کردند. با وجود این شرایط تست کرونای ۹ دانشجو و کارمند خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم مثبت شده است و این امر موجی از نگرانی را بین دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

موضوعی که علی‌رغم تماس‌ها و پیگیری‌های خبرنگار فارس تا امروز واکنش و پاسخی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به آن ارائه نشده است.

موضوع تجدید دوره تمامی اینترن‌ها در ۳ ماهه اسفند و فروردین و اردیبهشت، یکی از سوژه‌های ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «تجدید دوره انترن‌های دانشگاه اصفهان را متوقف کنید» بوده است. این پویش تا این لحظه بیش از ۴۶۰ امضا مردمی را جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا دانشجویان پزشکی فروردین و اردیبهشت اینترن ها تجدید دوره گروه ها دوره ها ٢٠ روزه بخش ها ۳ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه با هم برای جوانی جمعیت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روایت گزارش چشم و چراغ این هفته، متولدان سال ۱۴۰۲ است. آمار‌ها از تولد ۲۳ هزار نوزاد در سال گذشته در استان یزد حکایت دارد، آماری که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش روبرو بوده است.

یکی از ارگان‌های تاثیر گذار برای افزایش جمعیت و اجرای قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی است. آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید: نرخ ولادت در سال ۹۵، ۲/۶ بود، عددی که در سال ۹۹ به ۱/۹۹ رسید.

دکتر هاشمی افزود: پس از ابلاغ قانونی جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰، در استان یزد ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست استاندار وبه دنبال آن در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، روند کاهشی ولادت متوقف و در سال گذشته نرخ ولادت در استان یزد به عدد ۲ رسید.

وی ادامه داد: راه اندازی کلینک‌های مشاوره، ارائه خدمات درمانی رایگان به مادران باردار، فعالیت مرکز مردمی نفس (مرکز نجات فرزندان سقط)، تولید محتوای فرهنگی و بسته‌های آموزشی و راه اندازی ۳۴ مهدکودک در مراکز علوم پزشکی برای ارائه خدمات به مادران شاغل از جمله اقداماتی است که در یکسال گذشته انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت
  • بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی عملیات وعده صادق
  • حمایت جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از عملیات مقتدرانه ایران
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • تجمع دانشجویان بجنورد در حمایت از حمله سپاه + فیلم و عکس
  • همه با هم برای جوانی جمعیت