Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@13:30:29 GMT

دستگیری جاعل چک‌های رمزدار بانکی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۲۵۱

دستگیری جاعل چک‌های رمزدار بانکی

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از دستگیری جاعل چک رمزدار بانکی در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهم اظهار کرد با همکاری همدستانش چک های جعلی به نام فروشندگان خودرو صادر می کردند.

 سرهنگ" محمود مالمیر" گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری 150 تهرانسر حوالی ساعت 18:00 هنگام گشت زنی در بلوار اصلی تهرانسر یک دستگاه خودروی سواری سمند را دیدند که به محض رویت ماموران فرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پس از این موضوع، ماموران خودرو مورد نظر را تعقیب کردند، افزود: پس از تعقیب گریز ۱۵ دقیقه‌ای، خودرو مورد نظر در منطقه احمد آباد مستوفی متوقف شد و در بررسی از خودرو چند کیسه پلاستیکی حاوی یک دسته چک ۵۰ برگی بدون مشخصات و جعلی، یک‌دستگاه پرفراژ مربوط به چاپ مشخصات فردی بر روی برگه‌های بانکی، یک عدد مهر جعلی مربوط به بانک رفاه، تعدادی استامپر، چسب، برگه‌های حروف برگردان و دیگر ابزارآلات مورد استفاده در جعل اسناد کشف شد.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر اظهار کرد: همچنین در جست و جو‌ از داشبورد خودرو دو برگ چک رمز دار بانکی هریک به ارزش ۳۰۰ و ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی افزود: متهم در اعترافاتش عنوان کرد ، به همراه دو همدستش، در عوض دریافت مبالغی از خریداران خودرو، چک رمز شده بانکی به نام فروشندگان خودرو در بازار صادر و آن‌ها را به درخواست کنندگان تحویل می‌داده است.

سرهنگ مالمیر گفت : دستگیری سایر همدستان متهم در دستور کار پلیس قرار دارد، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور بازپرس پرونده تحویل پایگاه پنجم آگاهی تهران شد.

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر توصیه کرد: فروشندگان خودرو با دریافت چک رمز دار قبل از انتقال سند، اصالت چک را از بانک مربوط استعلام کنند./ برنا 

ماجرای فروش خانه مصدق با اسناد جعلی

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري جاعلان مدراک در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، رئيس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسايي و دستگيري باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی و جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان خبر داد.

سرهنگ میرحبیبی گفت: در پي گزارش يک نهاد دولتي مبني بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت های فنی و حرفه ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر و از مخفیگاه آنان ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت های فنی و برخی تجهیزات رایانه ای را کشف کنند.

سرهنگ میرحبیبی بيان کرد:متهمان پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبا لغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است