Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:47:45 GMT

افزایش طول عمر نمای بیرونی ساختمان با فناوری نانو

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۴۰۹

افزایش طول عمر نمای بیرونی ساختمان با فناوری نانو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد محققیان مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: مالکان ساختمان ها به ویژه برج های بزرگ  با چالشی به نام تمیزی و زیبای نمای ساختمان رو به رو هستند. به دلیل آلودگی های محیطی از جمله آلودگی هوا، ممکن است نمای ساختمان اعم از انواع سنگ، چوب یا آجر به مرور دچار آلودگی شود یا در اثر متغیر‎های محیطی دچار آسیب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققیان افزود: این شرکت یک ساختار پوششی نانویی آبگریز تولید کرده است که با پاشش آن روی سطوح می‌تواند بین ۳ تا ۵ سال سطح و نمایی ساختمان را از انواع آلاینده‌ها محافظت کند. این ماده در واقع علاوه بر افزایش طول عمر ساختمان جلاء و تمیزی و زیبایی آن را حفظ می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: این محلول کاربردی به وسیله دستگاه‌های انفرادی پاشش مایع که در سمپاشی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد بر روی سطوح قرار می‌گیرد و ۲۴ ساعت بعد به آن سطح حالت مایع می‌دهد.

وی افزود: این مسئله می‌تواند  علاوه بر حفظ زیبایی ساختمان به حفظ زیبایی شهرها نیز کمک کند. در حال حاضر قوانینی که از سوی مدیران شهری در این حوزه اعمال می شود، هر روز در حال افزایش است. به همین خاطر با توجه به قیمت به صرفه استفاده از محصولات دانش بنیان نانو پایه، می توان به حفظ دراز مدت زیبای و استحکام نمای ساختمان کمک کرد.

این فعال فناور گفت: البته از این محصول نانو پایه می‌توان در موارد متعدد دیگری نیز بهره برد.  قیمت این محصول با نمونه های مشابه خارجی تفاوت قابل توجهی دارد و به دلیل کیفیت خوب محصولات ایران ساخت، استفاده از نمونه های گرانقیمت وارداتی توجیهی ندارد.

کد خبر 4939132 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو ساختمان سازی شرکت دانش بنیان ویروس کرونا فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی فناوری فضایی تولید کووید 19 صندوق نوآوری و شکوفایی فیس بوک دولت الکترونیک جایزه مصطفی ص موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت