Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@02:42:31 GMT

ژوزه اینجا فقط یک خروس وجود دارد، آن‌هم تو نیستی!

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۶۸۱

ژوزه اینجا فقط یک خروس وجود دارد، آن‌هم تو نیستی!

تلخ ترین خاطره ژوزه مورینیو از ال کلاسیکو ها به نوامبر 2010 بر می گردد. یک تصویر ماندگار آن بازی، مکالمه در گوشی آقای خاص با داور مسابقه است.

به گزارش "ورزش سه"، دوران حضور مورینیو در رئال مادرید که سه سال به طول انجامید، شاهد پر تنش ترین ال کلاسیکوهای تاریخ بودیم. دو سال مورینیو در جدال با پپ گواردیولا بود و سال آخر نیز مربی رقیب او در بارسا، تیتو ویلانووا نام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد ال کلاسیکوهای آن مقطع، صحبت های زیادی مطرح شده است از جمله اینکه ارتباط بین بازیکنان اسپانیایی دو تیم به تیرگی گرائیده بود تا جایی که ایکر کاسیاس مجبور به وساطت شد.

 

 

 

 

رفتارهای حاشیه ای و تحریک کننده مورینیو در کنار زمین اصلا به مذاق بارسایی ها خوش نمی آمد و مربی منفوری در نزد آنها بود اما آقای خاص در نهایت توانست به سلطه بارسای پپ پایان بدهد.

 

بدون شک بدترین خاطره مورینیو از ال کلاسیکوها به اولین بازی او برابر بارسا در مقام سرمربی رئال بر می گردد. نوامبر 2010 رئال در نوکمپ با 5 گل برابر بارسا شکست خورد تا مورینیو شروعی غیرمنتظره و باورنکردنی در ال کلاسیکو داشته باشد.

یکی از تصاویر جالب انتهای آن بازی، صحبت درگوشی مورینیو و ایتورالده گونزالس داور مسابقه بود. ایتورالده 17 سال در لالیگا داوری کرد و سابقه چندی قضاوت ال کلاسیکو هم در کارنامه او به چشم می خورد.

 

 

 

 

او که اخیرا در اظهارنظری جنجالی عنوان کرد که 90 درصد داوران اسپانیایی هوادار رئال هستند،  این بار در مصاحبه با کادنا سر در مورد صحبت در گوشی با مورینیو صحبت کرد و پس از 10 سال فاش ساخت که بین او و آقای خاص، چه حرف هایی رد و بدل شده است.

ایتورالده گفت:« مورینیو را همیشه به عنوان یک مربی عصبی و برونگرا می شناسیم اما برخورد و مدیریت کردن او بسیار راحت بود. مقابله با برخی مربیان برای من کار سخت تری بود ولی با مورینیو هرگز مشکل خاصی نداشتم.

 

 

 

 

من معتقدم اگر شما یک مربی پر جوش و خروش در کنار زمین هستید، باید همیشه اینگونه باشید نه اینکه برخی مواقع 90دقیقه روی نیمکت بنشینید. اگر خروس هستید باید همیشه خروس بمانید.

قبل از بازی او در یک مصاحبه گفته بود ایتورالده همیشه برای بارسا خوش یمن است. در پایان آن بازی، مورینیو نزد من آمد و با کنایه به من گفت، ایتورالده، خیلی خوب بودی، خیلی خوب. سپس من گردن او را گرفتم و در گوشش گفتم، ژوزه، یک جای کار را اشتباه کردی. اینجا فقط یک خروس وجود دارد و آن هم تو نیستی؛ بلکه من هستم. عکس آن صحنه هم موجود است.»

 

 

 

 

ایتورالده ادامه داد:« ارتباط بسیار خوبی با مورینیو داشتم چرا که او سیرک و نمایش خودش را اجرا می کرد و باید به نوعی تفاوت ها را رقم می زد. درک گواردیولا اما برعکس مورینیو بسیار دشوار بود. او برای همه داوران، شخصیتی مرموز بود. زمان اعتراض به کمک ها، مورینیو را راحت تر می توانستید کنترل کنید تا مربیانی مرموز مثل گواردیولا را.

در آن مقطع بین بازیکنان دو تیم تنش های زیادی در زمین وجود داشت. نمی گویم دشمنی ولی تنش بین بازیکنان دو تیم به خصوص اسپانیایی ها بالا بود. قبلا شاهد دست دادن و در آغوش گرفتن بازیکنان رئال و بارسا در زمین بودیم ولی در دوران مورینیو-گواردیولا، حتی به هم نگاه هم نمی کردند.»

 

بارسلونا رئال مادرید ال کلاسیکو تاتنهام منچستر سیتی پپ گواردیولا (سرمربی) ژوزه مورینیو (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا رئال مادرید ال کلاسیکو تاتنهام منچستر سیتی پپ گواردیولا سرمربی ژوزه مورینیو سرمربی ال کلاسیکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم

به گزارش "ورزش سه"، بازی بسیار فشرده دیشب در اتحاد، با برتری رئال مادرید همراه بود. در دوئل با منچسترسیتی و پس از 1-1 در 90 دقیقه وقت قانونی و 30 دقیقه وقت اضافه، رئال در ضربات پنالتی سیتی را برد تا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

ارلینگ هالند در ابتدای وقت اضافه جای خود را به خولین آلوارز داد و دی بروینه که در دقیقه 76 گلزنی کرد، در نیمه های وقت اضافه بیرون رفت.

پپ گواردیولا در پایان بازی در مورد دو تعویض عجیب خود توضیح داد و گفت: «ارلینگ و کوین خودشان خواستند بیرون بروند و آنها دیگر نمی‌توانستند ادامه دهند، درست مثل مانو آکانجی (همزمان با دی بروینه در دقیقه 112 تعویض شد). آن‌ها در بازی‌ فوق‌العاده بودند. من طرفدار تعویض های زیاد نیستم، اما کوین، ارلینگ و مانو درخواست تعویض کردند چون انرژی نداشتنند و بدنشان خالی کرده بود. در واقع چاره ای نبود.»

دیگر خبرها

  • توخل به پپ رسید: هدف بعدی مورینیو است
  • ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم! / زیرنویس فارسی
  • گواردیولا: چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم
  • نفس راحت رئال بعد از حذف بارسا و اتلتیکو
  • یک پایان بی‌رحمانه: ژاوی فکر اینجا را نکرده بود
  • گواردیولا: ترسی از رئال ندارم
  • پپ گواردیولا: از رئال مادرید نمی‌ترسم؛ کار هنوز تمام نشده است
  • گواردیولا: تعریف‌هایم از رئال را کسی باور نمی‌کند
  • گواردیولا: بازی برابر رئال همیشه برای من خاص بوده و هست
  • گواردیولا: کسی حرف‌هایم در مورد رئال را باور ندارد