Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:57:04 GMT

شرایط تغییر قیمت کالاها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۵۸۲۰

شرایط تغییر قیمت کالاها اعلام شد

به گزارش وزارت صنعت، «عباس تابش» در حاشیه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار موضوع طبقه‌بندی قیمت‌گذاری کالاها مطرح شد که بر این اساس تعدادی از کالاها قیمت تثبیتی خواهند داشت و دستگاه‌های دولتی مرتبط با این کالاها مستندات و آنالیز لازم را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارئه می‌دهند و این سازمان پس از انجام کارشناسی‌های لازم، پیشنهاد خود را برای تعیین و تصویب قیمت به ستاد تنظیبم بازار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در این خصوص ادامه داد: گروه بعدی نیز کالاهایی هستند که اتحادیه‌ها و انجمن‌ها با همراهی تولیدکنندگان براساس ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها قیمت پیشنهادی را به سازمان حمایت اعلام می‌دارند و سازمان حمایت با تطبیق قیمت ها با مستندات هیات، قیمت این کالاها را در سامانه ۱۲۴ درج می‌کند که بعد از ثبت در سامانه عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: گروه سوم کالاهایی هستند که راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت‌گذاری می‌شوند و سازمان حمایت و انجمن‌ها بر آنها نظارت دارند و اگر شکایتی در خصوص قیمت آنها شده و قیمت تعیین شده با ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمتها تطابق نداشته باشد، با آنها برخورد خواهد شد. 

تابش در خصوص دیگر موضوعات مطروحه در جلسه امروز بیان کرد: در این جلسه تأکید شد که هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: البته تولیدکننده این حق را دارد که در صورت تغییر مبنایی در متغیرهای قیمت‌گذاری کالای تولیدی خود به سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استانی مراجعه و مستندات لازم را ارایه بدهد تا این تغییرات مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز در تغییر تمام شده آن کالا اعمال شود.

تغییر قیمت ماکارونی بررسی و فرآیند آن در سامانه ۱۲۴ درج شده است

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تغییر قیمت ماکارونی بررسی و فرآیند آن در سامانه ۱۲۴ درج شده است. در خصوص لوازم خانگی نیز هر گونه افزایش قیمت بدون انجام فرآیندها مورد قبول نیست و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حتما ذینفعان و متصدیان این حوزه سریعاً ظرف امروز و فردا به سازمان حمایت با اسناد و مستندات لازم مراجعه کنند و اگر تغییر قیمتی تایید شود، حتماً اعمال خواهیم کرد.

قیمت شکر درب کارخانه ۶۳۰۰ تومان تعیین شد

تابش در خصوص قیمت شکر نیز گفت: در مورد شکر تصمیمات لازم و قیمت گذاری مدیریتی در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بر این اساس قیمت ۶۳۰۰ تومان برای تحویل شکر درب کارخانه تعیین شد که ظرف هفته آتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بسته بندی‌های این کالا را بر اساس قیمت مبنای ۶۳۰۰تومان تنظیم و ابلاغ خواهد کرد.

وی گفت: علت تاخیر در تعیین قیمت شکر نظارت بیشتر بر شبکه های توزیع بود تا شکر ۴۲۰۰ تومانی حتماً در شبکه توزیع تخلیه بشود و علیرغم این موضوع جاهایی که شکر ۴۲۰۰ هست را رصد می کنیم که حتماً به همین قیمت عرضه شود.

رصد ویژه قیمت ۵ قلم کالا بصورت هفتگی توسط بازرسان

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: قیمت ۱۰۰ قلم کالا را بصورت روزانه رصد می کنیم اما هر هفته رصد ۵ قلم کالا بصورت ویژه در دستور کار بازرسان کل کشور است.

تابش در خصوص تخلیه خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگها بیان کرد: مهلت داده شده به پارکینگ‌ها ۳ خرداد ۱۳۹۹ تمام شده  و از این تاریخ مبنای برخوردی بازرسان و دستگاه‌های نظارتی مواجهه با احتکار است و اگر خودروی صفر کیلومتر کماکان در پارکینگ وجود دارد، پرونده‌اش به عنوان احتکار به تعزیرات ارسال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص خودرو گفت: خودرو یک کالای مصرفی است و مبنای معامله، قیمت کارخانه خواهد بود و سازمان حمایت و تعزیرات در امتداد یکدیگر کار رصد و نظارت را انجام خواهند داد.

برچسب‌ها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی ستاد تنظیم بازار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی ستاد تنظیم بازار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ستاد تنظیم بازار سازمان حمایت تغییر قیمت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: سال گذشته در حوزه‌های مختلف پذیرش دانش‌بنیان‌ها را داشتیم.

وی اعلام کرد: برای ورود سایر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال به بازار سرمایه در نظر داریم شناسایی دارایی‌های نامشهود آنها در صورت‌های مالی به رسمیت شناخته شود.

عشقی افزود: برای این کار ترکیب هیئت پذیرش را تغییر دادیم و افرادی که با این فرآیند آشنایی دارند در هیئت پذیرش حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم که روند پذیرش این شرکت‌ها در بازار سرمایه سرعت بگیرد.

به گفته وی؛ گاهی اوقات در بدنه اقتصادی کشور تصمیماتی بدون در نظر گرفتن اثرات بر سایر بخش‌ها اتخاد می‌شود. وقتی نرخ سود بانکی را به ۳۰ درصد می‌رسانند، این موضوع اثرات جدی بر بازار سرمایه و نرخ تأمین مالی بنگاه‌ها می‌گذارد.

عشقی تأکید کرد: بخشنامه‌هایی که به یکباره ابلاغ می‌شود هم سهامداران را غافلگیر می‌کند که مشارکت مردم با غافلگیر شدن آنها محقق نمی‌شود.

رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: تصدی‌گری دولت در برخی شرکت‌ها و تغییرات ممتد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی، مخاطرات جدی برای شرکت‌ها و امنیت سرمایه‌گذاری دارد.

وی اعلام کرد: برنامه داریم در سال ۱۴۰۳ شرکت‌ها را براساس رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی رتبه‌بندی کنیم.

شرکت‌های کوچک از سکو‌های تأمین مالی جمعی استفاده کنند

عشقی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های کوچک برای تأمین مالی می‌توانند از سکو‌های تأمین مالی جمعی استفاده کنند و برای تأمین مالی‌های متوسط هم در نظر داریم خطی برای تأمین مالی تعریف کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: نرخ تورم تجمعی از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۳۰۰ درصد بوده، این در حالی است که قیمت سهام به‌صورت متوسط ۲۵ درصد زیر قیمت اوج سال ۹۹ است. ضمن آنکه در حال حاضر برخی سهام نصف آن قیمت‌ها هم نیست.

وی گفت: یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی بازار از تورم و بازار‌های موازی کاهش سودآوری شرکت‌ها به دلیل افزایش بهای تمام شده آنها است. به عبارتی میزان سرمایه‌گذاری که در شرکت‌ها انجام می‌شود متناسب با سودآوری آنها نیست و اگر این روند ادامه پیدا کند، سرمایه‌گذاری جدیدی در این صنایع انجام نمی‌شود.

عشقی افزود: نکته دیگر اینکه سود خالص شرکت‌ها در آخرین فصل، ۱۳ درصد کاهش یافته و باعث شده جلوی رشد سهام آنها گرفته شود.

رییس سازمان بورس تصریح کرد: معمولا بورس با یک فاصله‌ای از بازار‌های موازی حرکت می‌کند. این فاصله ۶ ماه و حتی یک سال و دو سال است.

پرونده‌های تخلفاتی شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند، در دست بررسی است

وی اعلام کرد: پرونده‌های تخلفاتی شرکت‌هایی که اسفند ماه سود سهام عدالت را پرداخت نکردند، در دست بررسی است. اغلب این شرکت‌ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. در دستور کار است که تا خرداد مرحله پایانی سود سهام عدالت پرداخت شود.

عشقی اظهار کرد: گواهی سپرده شمش را از طریق بورس کالا تعریف کردیم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا، گواهی سپرده شمش را از معادن طلا خریداری می‌کنند و افراد هم واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق طلا را می‌خرند.

رییس سازمان بورس در برنامه صف اول تاکید کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان از شرکت‌های تولید کننده طلا خریداری شد. همچنین در این راستا هم خزانه بورس کالا افتتاح شد.

عشقی خبر داد: برای کاهش هیجانات ناشی از ناآرامی‌های سیاسی دامنه نوسان را محدود کردیم و این موضوع برای روز چهارشنبه هم تمدید شده است. همچنین خبر دیگر اینکه ۲۰۰ شرکت در مرحله پذیرش بورس و فرابورس هستند و در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدانی: تجربه استقلال تعیین کننده است
  • فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود
  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف