Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تمامی کار‌های اعزام بستگی به اعلام وزارت حج عربستان دارد. تاریخ انتشار: 16:30 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۶۷۳

خبرگزاری میزان - علیرضا رشیدیان گفت: با توجه شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف و احتمال تعطیلی حج امسال، منتظر پاسخ نهایی عربستان برای اعزام زائران حج ۹۹ به سرزمین وحی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حج و زیارت روز دوشنبه در حاشیه آیین رونمایی از ماکت فاخر حرم ائمه بقیع (ع) افزود: با توجه به برنامه ریزی و زمانبندی‌های لازم، بیش از ۹۰ درصد عملیات اجرایی برای اعزام زائران به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: تاکنون بسیاری از اقدامات لازم در زمینه اسکان، حمل و نقل و تغذیه زائران اعزامی به حج ۹۹ به انجام رسیده و در آمادگی کامل به سر می‌بریم.

رشیدیان اظهار داشت: در صورت اعلام آمادگی دولت عربستان برای ارائه خدمات به زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشت جهانی و نیز حفظ امنیت، آرامش و سلامت کامل، زائران ایرانی به حج ۹۹ اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که دولت عربستان قرار بود، برگزاری حج ۹۹ را اعلام کند، گفت: عربستان به‌رغم چندین مرحله جابجایی زمان پاسخگویی در این زمینه تاکنون هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت حج امسال اعلام نکرده است.

رشیدیان اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق برنامه ریزی‌های به انجام رسیده شروع پرواز‌ها باید از ششم ذیقعده انجام بگیرد، تمامی کار‌های اعزام بستگی به اعلام وزارت حج عربستان دارد.

وی تصریح کرد: به رغم عدم اطلاع رسانی عربستان برای حج امسال مراحل ثبت نام زائران حج ۹۹ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: زمان احتمالی پرواز حج اعلام شد

رشیدیان با بیان اینکه تاکنون ثبت نام ۹۲ درصد سهمیه اعلام شده به انجام رسیده است، گفت: در مجموع ضمن اعلام آمادگی ما برای اعزام زائران، منتظر اعلام وضعیت وزارت حج و عربستان هستیم.

در خاتمه این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت از ماکت فاخر حرم ائمه بقیع (ع) در محل نمازخانه سازمان حج و زیارت رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج حج عربستان سازمان حج و زیارت انجام رسیده وزارت حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است در ماه شوال و پیش از آغاز مناسک حج تمتع، بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره عازم سرزمین وحی شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم‌، بعد از سال‌ها انتظار، خبر ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده به‌صورت جدی در سال گذشته مطرح و از  22 آذر ماه ثبت‌نام از اولویت‌های یک تا 600 که  نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده‌ بودند، آغاز شد اما با طولانی شدن زمان صدور مجوز برای ورود هواپیماهای ایران به عربستان، اعزام زائران عمره به طور کلی لغو شد و وجوه پرداختی به آنها بازگردانده شد. 

اما سازمان حج و زیارت اعلام کرده که عربستان مجوز پروازهای هواپیمایی ایران را صادر کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از  3 اردیبهشت، اعزام زائران بعد از 8 سال انتظار آغاز خواهد شد. 

بر این اساس، طبق اظهارات غلامرضا رضایی؛ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، در تاریخ مذکور، با انجام دو پرواز از فرودگاه‌های تهران و مشهد بالغ بر 500 زائر به فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد و 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

در این دوره عمره‌گزاران از استان‌های مختلف به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. پروازها برای یک دوره 10 روزه برنامه‌ریزی شده است و مجموعاً بیش از 5000 نفر در ماه شوال زائر عمره خواهند بود. 

عمره 1402 رسماً لغو شد/ عودت وجوه همه ثبت‌نام کنندگان عمره از 28 بهمن

به گفته سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز، علاوه بر فراهم کردن مقدمات اعزام، دربخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل هماهنگی و امکانات لازم برای این سفر معنوی تدبیر شده است.

هزینه این سفر، 40 میلیون و 600 هزار تا 42 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 5 هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره