Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۳۰ هزار تن جو در استان برداشت شود.

دکتر عبدالرضا بازدار اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار جو دیم در سطح اراضی استان کشت شده است.

او  ادامه داد: همچنین سطح زیر کشت جو آبی در استان ۶۸۰۰ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدار افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری ۱۳۰ هزار تن جو در استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر عوامل تأثیرگذار در حاصل شدن این میزان تولید اشاره و اضافه کرد: رعایت اصول فنی، تاریخ کشت مناسب، همچنین شرایط مناسب اقلیمی را باید از عمل موفقیت در کشت جو قلمداد کنیم.

او یادآور شد: از این میزان برداشت جو، حدود ۷۰ هزار تن خرید تضمینی می‌شود و مابقی برای بذر سال آینده یا مصارف دیگر استفاده می‌شود.

بازدار خاطرنشان کرد: گندم و جو شهرستان خرم‌آباد از کیفیت خوبی برخوردار است و مشتریان خاص خودش را دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی برداشت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی