Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@18:43:56 GMT

سازمان بهداشت جهانی: ویروس در ایران کنترل شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۲۶۰

سازمان بهداشت جهانی: ویروس در ایران کنترل شد

کریستوفر هاملمن بعدازظهر امروز در آیین افتتاح طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد اظهار داشت: کاهش چشم‌گیر بیماران مبتلا به کرونا در ایران نشان از مطلوب بودن اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با این ویروس خطرناک است.

وی افزود: البته کاهش چشمگیر بیماران در ایران به‌معنای پایان کرونا نیست و مقابله با این بیماری نیز پایان نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه قرار داشته باشد؛ چرا که این بیماری و ویروس همچنان وجود دارد و در صورت توجه نداشتن به مسائل بهداشتی می‌تواند دوباره فعال شود.

هاملمن گفت: بازگشایی اماکن مختلف در دیگر نقاط جهان همچون ایران در حال انجام است و نکته قابل‌توجه این است که با لغو تعطیلی اماکن و مراکز مختلف در دیگر نقاط جهان موارد ابتلا به بیماری کرونا افزایش یافته و این در حالی است که این موضوع در ایران کنترل شده است.

وی بیان کرد: در ایران نسبت به آگاه‌سازی و آموزش به مردم در خانه در موضوع کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در ادامه با اشاره به اجرای طرح ابتکاری هر خانه یک پایگاه سلامت از سوی ایران گفت: این طرح در افزایش دانش بهداشت خانواده‌ها بسیار اثرگذار است.

هاملمن عنوان کرد: این طرح در ارتقای آگاهی و مسئولیت مدنی مردم در حوزه بیماری‌ها و بهداشت عمومی بسیار مهم و اثربخش است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی مقابله با کرونا ویروس کرونا در ایران پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد