Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@20:24:28 GMT

تکذیب خرید ارزان سهام عدالت توسط بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۲۶۵

تکذیب خرید ارزان سهام عدالت توسط بانک‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، از ساعاتی قبل خبری در فضای مجازی مبنی بر مفت‌ خری سهام عدالت توسط برخی از بانک‌ها با قیمت ۴۵۰ هزار تومان در حال دست به دست شدن است که حسین علایی، معاون سازمان خصوصی سازی در گفتگو با ایرنا نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و این خبر منتشر شده از جمله خبرهای جعلی است که افراد با اهداف مشخصی اقدام به انتشار آن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت با قیمت تابلو انجام می‌شود، پس چطور ممکن است بانک بتواند این سهام را با قیمت ۴۵۰ هزار تومن خریداری کند؟

علایی افزود: شرکت‌ها، بورسی و دارای قیمت تابلو هستند، زمانی که ثبت سفارش ۳۰ درصد از سهام عدالت زده شود برمبنای قیمتی مشخص که نرخ تابلو است سفارش پذیرفته خواهد شد.

براساس تصمیم شورای عالی بورس، از روز شنبه (دهم خرداد) امکان فروش سهام عدالت برای دارندگان این سهام فراهم شد.

سهامداران عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند از روز شنبه (۱۰ خرداد) تا فردا (۱۳ خرداد) با مراجعه به بانک مرتبط به شماره شبای خود، قادر به ثبت سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام خود هستند و باقی دارایی سهام عدالت تا یک سال آینده آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سهامداران عدالت مفت خری سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی

واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روزهای سرنوشت‌سازی قرار دارد و سناریویی جدید برای واگذاری این دو باشگاه در نظر گرفته شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با انتشار آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط فرابورس، عملاً فرآیند واگذاری این دو باشگاه وارد فاز نهایی شده و همه در انتظار هستند که خریداران این دو باشگاه پا پیش بگذارند.

انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس

در حالی که از مدت‌ها پیش از چند بانک به‌عنوان خریداران باشگاه پرسپولیس نام برده می‌شد، در جدیدترین تغییر و تحولات، اختلاف نظر در تعداد بانک‌های خریداران پرسپولیس وجود دارد و قرار است در جلسه‌ای که امروز (چهارشنبه) برگزار شود، همه چیز نهایی خواهد شد.

بر این اساس؛ دو فرضیه اصلی برای خرید باشگاه پرسپولیس وجود دارد. در فرضیه اول که محتمل‌تر به نظر می‌رسد، چهار بانک شهر (40 درصد)، ملت (15 درصد)، صادرات (15 درصد) و تجارت (15 درصد) سهام‌داران این باشگاه خواهند بود. در فرضیه دوم اما تعداد بانک‌های خریدار پرسپولیس به شش بانک افزایش خواهد یافت و دو بانک رفاه و اقتصاد نوین نیز با سهام 5 درصدی به جمع سهام‌داران اضافه می‌شوند. قرار است در جلسه امروز بین بانک‌ها تصمیم‌گیری شود و پس از آن خرید سهام پرسپولیس از سوی بانک‌ها  استارت بخورد.

درباره باشگاه استقلال اما شرایط متفاوت است. در حالی که پیش از این قرار بود این باشگاه همچنان به فعالیت خود زیرنظر وزارت ورزش ادامه دهد، در تازه‌ترین اقدام بنا شده به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس و چند شرکت وابسته به این هلدینگ واگذار شود. شنیده می‌شود هلدینگ خلیج‌ فارس به تنهایی سهام‌دار 5 درصد از باشگاه استقلال خواهد بود و چهار پتروشیمی وابسته به این هلدینگ نیز هر کدام 20 درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری خواهند کرد.

مجوز تیمداری بانک‌ها صادر شد

در شرایطی که با اعلام سازمان فرابورس، خریداران تا تاریخ اول اردیبهشت‌ماه برای تکمیل مدارک و ارائه مستندات فرصت دارند، همچنان رایزنی‌ها در بین مسئولان ادامه‌ دارد و باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار این دو باشگاه پُرهوادار خواهد بود.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و دریافت مجوز حرفه‌ای تا تاریخ 5 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا مدارک خود را در سامانه AFC بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!