Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@21:40:11 GMT

عکس و فیلم| چهره جنگی شهر‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۳۱۸

عکس و فیلم| چهره جنگی شهر‌های آمریکا

خبرگزاری میزان- طی یک هفته اخیر و پس از قتل یک شهروند سیاه پوست به دست پلیس آمریکا، شهر‌های این کشور وضعیتی کاملا جنگی به خود گرفته و نیرو‌های نظامی از بخش‌های مختلف برای سرکوب معترضان مستقر شده اند. تاریخ انتشار: 16:58 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۶۳۳

خبرگزاری میزان – عصر روز سه شنبه گذشته رسانه‌های آمریکا ویدئویی از قتل هولناک یک شهروند سیاه پوست را منتشر کردند که انتشار این ویدئو طی روز‌های اخیر به تظاهرات دامنه دار و گسترده نه تنها در شهر‌های آمریکا بلکه در اروپا نیز منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویدئو نشان می‌دهد که یک افسر سفید پوست با نام «درک شوین»، در حالی که «جورج فلوید» را بر روی زمین خوابانده، زانوی خود را بر روی گردن وی فشار می‌دهد و فلوید نیز جمله «نمی توانم نفس بکشم» را تکرار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این قتل هولناک عصر روز دوشنبه گذشته در شهر «مینیاپولیس» شهر «مینه سوتا» روی داده و بلافاصله ساعاتی پس از انتشار این ویدئو در روز سه شنبه، کلید اعتراضات ضد نژادپرستی در این شهر زده شد و معترضان با حضور در خیابان‌های این شهر خواستار بازداشت درک شوین شدند.

با گسترده‌تر شدن دامنه این اعتراضات، «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود مجوز شلیک به معترضان را صادر کرده و از استقرار گارد ملی این کشور در خیابان‌های شهر مینیاپولیس خبر داد.

با ورود نیرو‌های گارد ملی آمریکا در مینیاپولیس، تظاهرات در این شهر ابعاد خشونت آمیز به خود گرفته و شهر‌های دیگر نیز صحنه تظاهرات ضد نژاد پرستی شد.

با دخالت نیرو‌های پلیس آمریکا، تظاهرات در شهر‌های این کشور به خشونت کشیده شده و پلیس راهکار‌های خشونت باری از اسپری گاز اشک آور تا شلیک گلوله جنگی و ضرب و شتم معترضان را در دستور کار خود قرار داد.

علاوه بر پلیس آمریکا و گارد ملی، در برخی از شهر‌ها پلیس ضد شورش، نیرو‌های امنیتی و در مقابل کاخ سفید نیز ده‌ها نیروی سرویس مخفی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: خشم و آتش در سراسر آمریکا؛ اعتراض‌ها وارد ششمین روز خود شد

در همین حال پنتاگون نیز اعلام کرد که پلیبس نظامی این کشور در حالت آماده باش قرار داده است.

تظاهرات ضد نژاد پرستی لحظه به لحظه گسترده‌تر شده و در حال حاضر دست کم ۷۵ شهر در آمریکا شاهد این تظتاهرات خشونت بار هستند به گونه‌ای که اوضاع از کنترل نیرو‌های پلیس خارج شده است.

بسیاری از خودروها، ساختمان‌ها و برخی مراکز پلیس در آتش سوختند و در حال حاضر شهر‌های آمریکا چهره‌ای کاملا نظامی به خود گرفته اند.

در همین حال جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار افراد کشته شده در جریان این تظاهرات به ۶ نفر رسیده و حدود ۴ هزار نفر نیز از سوی پلیس بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پلیس این شهر که از مقابله با موج گسترده تظاهرات در شهر‌های این کشور ناتوان است در بسیاری از مناطق حکومت نظامی را به اجرا در آورده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جورج فلوید حوادث بین الملل جورج فلوید شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، صدها نفر از مردم فنلاند با حضور در خیابان‌های شهر هلسینکی، ضمن حمایت از مردم فلسطین در غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را محکوم کردند.

معترضان در این راهپیمایی همچنین خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

کد خبر 6081190

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی