Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@04:00:37 GMT

ریزش50درصدمتقاضیان طرح‌ملی‌مسکن

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۳۶۵

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لیست نهایی واجدان شرایط مسکن ملی، خرداد ماه نهایی می شود، از ریزش ۵۰ درصدی ثبت نام کنندگان خبر دادو گفت: نیمی از ثبت‌نام کنندگان دارای مسکن شخصی هستند. ناطقان: وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پالایش ثبت نام کنندگان طرح ملی مسکن گفت: تقریباً تمام استان‌ها غربالگری انجام شده و علت طولانی شدن آن همزمانی با شیوع ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پالایش و غربالگری واجدان شرایط به اتمام رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه برنامه ریزی اجرای این طرح اختصاص ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان طرح ملی مسکن بود ولی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند، اظهار داشت: علت اینکه از ابتدای ثبت نام طرح تا کنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند این است که همزمان دو روش ثبت نام در سامانه و ارسال پیامک را اجرا کردیم.

اسلامی ادامه داد: در فازنخست ثبت نام ۲۳۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که پالایش واجدان شرایط فاز اول به طور کامل به پایان رسیده است اما در فاز دوم ثبت نام که هم سامانه‌ای و هم پیامکی بود نیاز به تکمیل اطلاعات ثبت نام کنندگان از طریق پیامک داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگرچه هدف گذاری طرح اقدام ملی مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن است اما تفاهم نامه‌هایی هم با سایر دستگاه‌ها داریم که در تفاهم نامه‌های مذکور نیز مقرر شده مجموعاً ۴۸۰ هزار واحد با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت رفاه و آموزش و پرورش ساخته شود که آنها نیز همزمان با طرح اقدام ملی در حال اجراست. ولی از مجموع این دو، یعنی از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد هم پوشانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه لیست نهایی واجدان شرایط در خرداد ماه جاری تعیین تکلیف و نهایی می‌شود، درباره رسیدن متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۱۷ میلیون تومان تصریح کرد: مردم اصلاً نگران نباشند، در سامانه طرح ملی مسکن دست مردم را باز گذاشتیم تا هر کس می‌خواهد ثبت نام کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نیمی از کسانی که ثبت نام کرده اند، فاقد مسکن نبوده اند بنابراین ۵۰ درصد متقاضیان به دلیل اینکه مالک واحد مسکونی بوده اند ریزش خواهد داشت.

اسلامی یادآور شد: ما جامعه هدف خود را شناسایی کرده ایم و برای این جامعه هدف متقاضی مسکن، دغدغه داریم و در حال فعالیت هستیم؛ بنابراین این افراد نباید نگران باشند چرا که صاحب خانه خواهند شد.

وی در مورد بازار مسکن گفت: اتفاقی که برای برخی کالاها رخ می‌دهد متأثر از شرایط اقتصادی کشور است، چون مردم نگران از دست رفتن ارزش پول خود هستند، دارایی‌های خود را تبدیل به اقلام سرمایه‌ای می‌کنند، در نتیجه خود به خود تغییر قیمت در برخی کالاها صورت می‌گیرد که مسکن هم یکی از این اقلام است. منبع: فارس برچسب ها: متقاضیان ، طرح ملی مسکن ، ریزش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: متقاضیان طرح ملی مسکن ریزش وزیر راه و شهرسازی ثبت نام کنندگان واجدان شرایط طرح ملی مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛فرماندار شهرستان اردل گفت: همچنین کلنگ عملیات اجرایی طرح هادی روستای آلیکوه به زمین زده و یک واحد مسکونی روستایی به نمایندگی از همه متقاضیان ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.
شکوهی افزود: برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تأیید نهایی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج مکان مسکونی در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد