Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@04:36:29 GMT

گرما به جان منابع آب تهران افتاد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۳۷۴

گرما به جان منابع آب تهران افتاد

شروع زودهنگام گرمای هوا و هم‌چنین تداوم بیماری کرونا موجب رکوردشکنی مصرف آب در تهران شده است چرا که تا چند روز قبل مصرف آب شهر تهران فقط ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما در عرض سه روز اخیر شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در شهر تهران هستیم.

به گزارش ایسنا، ظرفیت تولید آب تهران حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز است و تا تیرماه این رقم به چهار میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود میزان مصرف تا حد زیادی افزایش یافته به‌گونه‌ای که شهر تهران هیچ‌گاه در خردادماه مصرفی بیش از سه میلیون مترمکعب را تجربه نکرده بود اما از ابتدای خرداد ماه امسال شاهد مصرف بالای سه میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب در شهر تهران هستیم.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این باره گفت:  در روز شنبه رقم بی‌سابقه‌ای برای اوج لحظه‌ای مصرف آب تهران رقم خورد و این رقم به ۵۱.۵ مترمکعب بر ثانیه رسید.

وی با بیان اینکه مصرف آب در شهر تهران در روز یکشنبه هفته جاری از مرز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز گذشت، اظهار کرد: امسال ۲۰ روز زودتر به‌روزهای اوج مصرف رسیده‌ایم. هرچند که از اسفندماه ۱۳۹۸ مصرف با ۲۵ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مواجه بوده و از آن زمان ارقام بالاتر از سه میلیون متر مکعب در روز بوده است.

وی با بیان اینکه این درحالی است که اوج مصرف آب در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ حدود سه و نیم میلیون مترمکعب در روز ۲۸ تیرماه بود، گفت: سالانه بین ۲.۵ تا ۴ درصد رشد مصرف آب در تهران داشتیم که متناسب با رشد جمعیت بود اما وضعیت امسال شرایطی را فراهم آورد تا این رقم به ۱۱ درصد افزایش یابد و ادامه این روند تامین آب تهران را با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد.

بختیاری با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی همکاران خود، از شهروندان تهرانی خواست برای جلوگیری از افت فشار، جیره‌بندی و همین‌طور جلوگیری از جریمه شدن مشترکان در قبوض خود، مصرف را با راهکارهای ساده مدیریت کنند تا تابستان ۱۳۹۹ بدون دغدغه سپری شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0034Fh

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گرمای هوا مترمکعب در روز شهر تهران مصرف آب سه میلیون آب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر

جعفر ملکزهی  گفت: در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان و ثبت بیش از ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های باران سنجی باعث سریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی و همچنین میزان ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت بندها ذخیره و استحصال شده است.

 آبگیری این پروژه ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب و کاهش خسارت سیلاب تاسیسات شهری و روستایی و زیر بنایی منجر به تغذیه سفره های زیرزمینی و منابع آبی چشمه ها و قنوات در پایین دست روستاها خواهد شد.

وی افزود: بارندگی ها و جمع شدن آب در پشت سازه‌های آبخیزداری اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تامین بخشی از آب آشامیدنی در روستاهای پایین دست دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: آبگیری این سازه‌ها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیبلاب در این منطقه را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • گرما اروپایی‌ها را کشته است
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند