Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر فغفوری روز دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: این آمار از مرکز اعلام شده و سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در برخی از واحدهای تولیدی در این آمار لحاظ نشده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی، احیا و ۱۶۳ مورد پروانه بهره‌برداری صادر شد که در مجموع ۱۹۰واحد نیمه‌تمام، احیا و راه‌اندازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فغفوری خاطرنشان کرد: جهش تولید به معنای این نیست که کارهایی مجزا از وظایف ذاتی انجام دهیم بلکه به دنبال این هستیم که پروژه‌ها با اثربخشی بیشتری انجام شوند.

وی تصریح کرد: هر فعالیت صنعتی برای توسعه استان با رویکرد جهش تولید و متفاوت از سال‌های گذشته انجام می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، زنجان می‌تواند بندر خشک صادراتی شمال‌غرب کشور باشد که اگر بتوانیم این مهم را جا بیندازیم، یک تحول اساسی در حوزه ریلی و ترخیص کالا می‌تواند صورت پذیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز گفت: این نهاد، ۲ پروژه شامل پروژه وصال ابهر و امید هیدج در اقتصاد مقاومتی داشت که در مجموع تا کنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رضا خواجه‌ای با بیان اینکه تا کنون در مجموع ۶۴ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است، اظهار داشت: ۲۶ میلیارد ریال برای پروژه ابهر و ۳۸ میلیارد ریال برای پروژه امید هیدج هزینه شده و ۲۳ میلیارد ریال دیگر برای اتمام پروژه‌ها مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه وصال ابهر در زمینی به مساحت ۷۳۵ مترمربع با ۲۶۷ مترمربع محوطه‌سازی در ۶ طبقه و یک بلوک ساخته می‌شود که میانگین مساحت واحدها ۱۱۱ مترمربع است.

خواجه‌ای افزود: پروژه امید هیدج نیز در زمینی به مساحت ۱۴۲۵ مترمربع با ۳۵۷ مترمربع محوطه‌سازی در پنج طبقه و پنج بلوک ساخته می‌شود که میانگین مساحت واحدها ۱۰۰ مترمربع است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای ۲ هزار واحد، برنامه‌ریزی شده بود که ۲۱۸۶ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دارد.

وی افزود: این طرح به دلیل تکرار سالانه، تداوم اشتغال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز گفت: برای اشتغال مستقیم هر فرد در حوزه مسکن و شهرسازی، نیاز به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری بوده و برای ساخت هر ۱۰۰ مترمربع، یک اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

مسعود بیات‌منش اظهار داشت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در استان زنجان طی ۲ سال آینده، شمار قابل توجهی شغل مستقیم در این بخش ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در موضوع اشتغال به صورت جدی ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: دولت برای تحقق این امر، زمین و وام در اختیار متقاضیان قرار داده و اقداماتی مانند انتخاب پیمانکار و سایر تسهیلات و تخفیفات را انجام می‌دهد تا این اتفاق بیفتد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با اشاره به ۲۵ پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی این استان برای سال ۹۹ گفت: از مجموع این پروژه‌ها ۱۲ مورد مربوط به جهش تولید است.

رامین میرزایی افزود: در صورتی که این پروژه‌ها به نتیجه برسند، شاهد دگرگونی اساسی در بخش صنعت استان زنجان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: از جلسات آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، هر یک از دستگاه‌ها مسائل، موانع و مشکلات موجود در مسیر اجرای این پروژه‌ها را گزارش می‌دهند.

برچسب‌ها جهش تولید اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری زنجان جهش تولید اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری زنجان اقتصاد مقاومتی میلیارد ریال سرمایه گذاری پروژه ها استان زنجان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار، ۴۹۹ هزار و ۵۵۱ مترمربع به فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در شهرستان‌های مختلف استان اضافه شده است.

سجاد بیرامی افزود: ۱۳۵ مصوبه در قالب ۱۸۱ پروژه شامل ۹۰ فضای روباز و ۲۲ فضای سرپوشیده روستایی و ۲۴ فضای روباز و ۴۵ فضای سرپوشیده شهری در این سفر‌ها به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی رسیده است.

وی اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح‌ها هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۲۰ شهرستان تمهید و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: از نزدیک به ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی اضافه شده در آذربایجان غربی، ۲۸۰ هزار مترمربع در حوزه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: هفت پروژه برای محلات کم برخوردار در قالب مصوبات محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال شامل ۲ فضای روباز و پنج فضای سرپوشیده به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

بیرامی گفت: همچنین در سفر رییس جمهور یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۶ پروژه ورزشی سرپوشیده و ۱۹ فضای ورزشی روباز مصوب شده که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد