Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:18:29 GMT

راه اندازی شبکه خادمان عتبات عالیات در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۵۲۷

راه اندازی شبکه خادمان عتبات عالیات در قزوین

رییس ستاد عتبات و عالیات استان قزوین از راه اندازی شبکه خادمان حسینی با حضور چهار هزار نفر از خیرین و معتمدین این استان به منظور اطلاع رسانی از خدمات و جذب کمک‌های مردمی در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، حامد کبودوند روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ استان با بیان اینکه این ستاد، نهاد مردم است ، افزود: ستاد عتبات استان قزوین نسبت به جمع‌آوری نذورات مردم برای توسعه حرم‌های اهل بیت (ع) ، اعزام خادمین و متخصصین برای بازسازی و مرمت و هماهنگی برای برنامه‌ریزی اربعین حسینی ماموریت ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طرح‌های عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق شامل صحن حرم زینب(س) ، صحن حرم حضرت فاطمه (س) ، بازسازی و تعمیرات حرم امام حسین (ع) ، توسعه حرمین امامین جوادین (ع) در کاظمین، توسعه حرمین امامین عسگریین (ع) در سامرا  و بازسازی ایوان باب المراد در کاظمین و توسعه و بازسازی حرم دو طفلان مسلم بن عقیل (ع)  در شهر مسیب است.

این مسئول تصریح کرد: استان قزوین به صورت مشارکتی در این طرح‌ها با ستاد عتبات عالیات همکاری دارد و همچنین به صورت مجزا در شهر مسیب طرح توسعه و نوسازی حرم طفلان مسلم را از سال گذشته آغاز و تا ۱۰ سال آینده در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بود که خوشبختانه با همت مردم  بیش از میزان تعهد محقق شد و امسال نیز بیش از ۶ میلیارد تومان تعهد این ستاد است.

کبودوند خاطرنشان کرد: نذورات جمع آوری شده شامل نذورات خرد و کلان بوده و وجوهاتی با مبالغ پایین تا اهدای زمین‌هایی با ارزش میلیاردی را شامل می‌شود که سال گذشته پنج قطعه زمین توسط خیرین قزوینی اهدا شده و هنوز ارزش گذاری ریالی آن انجام نشده است.

رییس ستاد عتبات عالیات استان قزوین گفت: کلیه هزینه‌های ساخت و بازسازی عتبات به همت خیرین و مردم جمع آوری می‌شود و هیچ بودجه‌ای توسط بیت‌المال و منابع دولتی در اختیار ستاد قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک دهه اخیر ستاد عتبات و عالیات استان قزوین در کربلا  افزود: طی این مدت ریالی از نذورات مردم برای عتبات به بیراهه نرفته و هر آنچه از طرف مردم اهدا شده به جای نیت موقوفات هزینه شده است.

کبودوند یادآورشد: برخی افراد سودجو در قالب کمک‌های مردمی؛ مردم را فریب می‌دهند این در حالی است که لازم است کمک‌ها برای نذورات صرفا از طریق شماره حساب‌های اعلام شده از سوی ستاد عتبات عالیات انجام شود و مردم برای کمک‌های خود از طریق شماره‌های اعلام شده ستاد اقدام کنند.

این مسئول از اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی با عنوان هر ایرانی پنج هزار تومان برای تکمیل و بازسازی صحن حضرت زینب (س) در سالجاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان کارهای نیمه تمام در تکمیل اماکن مذهبی را به اتمام رساند.

کبودوند تاکید کرد: دو مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستادمردمی اربعین استان قزوین در سالجاری همانند سال گذشته در کنار یکدیگر فعالیت‌های اربعین را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی اربعین یک مجموعه مردم نهاد بوده و یکی از ستادهای فعال در این استان است، افزود: سال گذشته ۸۶ موکب در سطح استان ثبت نام کردند و که به صورت گروهی ۴۶ موکب به زائران حسینی خدمات ارایه کردند.

این مسئول با اشاره به  آغاز ثبت نام موکب داران حسینی ویژه اربعین تصریح کرد: مطابق دستورالعمل کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی کشور، متقاضیان راه‌اندازی موکب در استان قزوین می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب داران به آدرس الکترونیکی www.mokeb.trii.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کبودوند اضافه کرد: متقاضیانی که درخواست راه اندازی موکب جدید دارند بعد از مراجعه به سامانه و بارگزاری اطلاعات خود در راستای ادامه روند صدور مجوز و صحت اطلاعات بارگزاری شده بر روی سامانه موکب داران باید حتما به صورت حضوری به کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر موکب شامل  سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی‌البدل تشکیل شده است.

کبودوند افزود: متقاضیان ثبت موکب جدید به کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌ها تابعه استان خود مراجعه و طبق سال‌های گذشته نسبت به ثبت نام و دریافت مجوز اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عتبات عالیات اربعین99 موکب داران ستاد بازسازی عتبات عالیات عالیات استان قزوین راه اندازی ستاد عتبات سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید رئوف تقوی سرپرست ستاد استان در خصوص توزیع گوشت در بین نیازمندان بیان کرد: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین ادامه داد: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های نیازمند شناسایی و یک هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری از محرومان و نیازمندان در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

کد خبر 6086081

دیگر خبرها

  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین