Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو آنکه مهدی کریمی تفرشی، به عنوان نماینده جوانان گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت سفیر حسن نیت بحران قرن را پذیرفته اند، در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، حسن عارفی، پزشک بنیانگذار انقلاب اسلامی به نیابت از ستاد ملی مقابله با کرونا و به عنوان چهره ماندگار ایران، پس از جشنواره فرشته مهر و جلسه هیئت امنای موسسه بهداری رزمی، عصاره ای از توصیه های خود را به عنوان بدرقه نامه با آرزوی توفیق روزافزون برای رسالت سفیر حسن نیت بحران قرن مبذول نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، گفت: در تمام دوران مبارزاتی قبل از انقلاب، من و تمام کسانی که پیرو مجاهد بزرگی چون امام خمینی رحمه الله علیه بودیم؛ سختی های زیادی را تحمل کردیم. در تمام طول دوران مبارزه چه در داخل و چه حتی در خارج از کشور، ذره ای از شوق ما برای نیل به هدف و رسیدن به اهداف عالیه امام (ره) کم نشد. همواره در پی تحصیل در عالی ترین سطح بودیم تا بتوانیم با سلاح دانش با دشمنان مقابله کنیم. در حین تحصیل در هر جایی، حتی در عمل به جزیی ترین نکات شرعی و دینی و در عین حال اهداف انقلابی فروگذار نمی کردیم، تا جایی که همگان به تبعیت از روزه داری ما در کشور امریکا، برنامه بیمارستانی ما را منعطف قرار می دادند . در بازگشت خدمت حضرت امام رسیدم؛ و برای توسعه علم و دانش با ایشان صحبت کردم. بنابراین با موافقت ایشان تمام حمیت خود را برآن قرار دادم که چه در بحث آموزش عالی و چه درمانی، کشور ما حتی در شرایط جنگ تحمیلی هم همپای کشورهای دیگر باشد.

عارفی با اشاره به سال جهش تولید، افزود: حال در چنین بحرانی که در تمام دنیا وجود دارد، الحمدلله در کشور ما هم پیشرفت های علمی و عملی خوبی صورت گرفته است.  در شرایط تحریمی ما باید تولید را جدی بگیریم، جهت همین هم جهش تولید در صدر امور است.

وی با توجه به اینکه مهدی کریمی تفرشی که نشان جهادگر خودکفایی را از ریاست جمهوری دریافت کرد، روز پزشک مورخ یکم شهریور، گزارشی از فعالیت های ۴ نهاد بین المللی در مقایسه با کمپین ایران همدل را ارائه می دهد، تصریح کرد: شما جوانان باید در این زمان چه تا روز پزشک و چه تا پایان چنین بحرانی خودکفایی را بیازمایید، اگر ماسک و دستکش کم است تولید شود و اگر کفایت می کند تولیدات زیربنایی را افزایش دهیم. دانش بالا و تجربه کافی وجود دارد پس با اهتمام هرچه بیشتر باید پیش بروید تا در همین شرایط، جهش تولید ما به جهش اقتصادی منجر شود.

با توجه به اینکه مهدی کریمی تفرشی، نشان شوالیه صنعت غذای اروپا در ایران را کسب نمود، خاطره پزشک بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز قابل توجه بود که برای تهیه مواد غذایی در آمریکا به شدت در پی غذای حلال بودند و آن زمان بسیار کم بود و حتماً احکام روزه داری را رعایت می کردند. هنگامی که خدمت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه رسیدند فرمودند: وصف حال شما به ما رسیده که چگونه در بلاد کفر یک پزشک متدین بودید.

کد خبر 4939560

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب جهش تولید فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گام دوم انقلاب ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعید نمکی کووید 19 هفته سلامت گوارش علیرضا زالی هفته بدون دخانیات شیوع کرونا بیماری ام اس سازمان غذا و دارو جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان خارجی و داخلی انقلاب، دست به دست هم دادند تا ارتش ایران را منحل کنند ولی امام راحل (ره) با تیزبینی و هوشیاری و درک به آینده، ارتش راه به‌عنوان پشتیبان و پشتوانه نظام، کشور و مرزها می‌توانستند.

وی اضافه کرد: پس از دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل (ره) روز ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد. در آن روز ارتشیان غیور در مقابل امام راحل (ره) رژه رفتند و از آن روز به بعد این ارتش، به تعبیر مقام معظم رهبری ارتش حزب‌الله است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس و همه حوادث کشور جانانه ایستاده است، تصریح کرد: شاهد این اقدام و نقش ارزشمند ارتش جمهوری اسلامی تقدیم ۴۷ هزار شهید است.

وی نقش ارتش در همه عرصه‌ها خاص و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: ارتش نقش مهمی در دفاع هوایی، زمینی و دریایی دارد و امروز روز ارتش جمهوری اسلامی به‌عنوان روز نیروی زمینی ارتش نامگذاری شده است.

استاندار بوشهر با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارتشیان قهرمان و دلاور تصریح کرد: ارتشیان در کنار سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج مردمی یک توان رزمی و دفاعی قدرتمندی را شکل داده‌اند که اراده دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی از بین برده‌اند.

محمدی‌زاده یکی از موفق‌ترین عملیات‌های اخیر را وعده صادق دانست و تأکید کرد: این عملیات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد. سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت از ملت، سرزمین، کشور، نظام و انقلاب اسلامی هستند.

کد خبر 6081081

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد!
  • پاسخ محکم سفیر ایران در باکو به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی: دوره بازی مظلوم نمایی تمام شد پسر!
  • ادعای سفیر رژیم اسرائیل در چین: «تل آویو» حمله ای به ایران نخواهد کرد