Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@14:42:31 GMT

400 پرونده تخلف اصناف در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۵۴۶

400 پرونده تخلف اصناف در ماه مبارک رمضان

با نظارت ماموران گشت بازرسی در ماه مبارک رمضان، 400 پرونده تخلف در استان سمنان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازسمنان؛ یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن، و تجارت با اعلام این خبر گفت: در ماه مبارک رمضان، طرح نظارت و بازرسی بازار از ابتدای ماه مبارک اجرا و تا پایان این ماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یحیایی گفت: تیم بازرسان، پنج هزار و 450 بازرسی به صورت روزانه انجام دادند که 506 مورد تخلف صنفی ثبت و 405 پرونده با جریمه سه میلیارد ریالی تشکیل شد. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن، و تجارت افزود: این تخلفات به دلیل گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، نصب نرخ نامه بود. 

یحیایی از مردم خواست تا با مشاهده هر گونه تخلف با سامانه تلفنی 124 تماس بگیرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ایرج مرندی گفت: در طول اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۱۴۰۳ در استان ۱۱ هزار و ۹۴۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی، خدماتی، انبار و سردخانه‌ها، عمده‌فروشی‌ها، خرده‌فروشی‌ها انجام شده است.
وی افزود: با انجام بازرسی‌های فوق ۲ هزار و ۳۴۷ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به دستگاه‌های ذیربط ارجاع گردید.
مرندی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ که از ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و در ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به پایان رسید، ۴۱ اکیپ بازرسی در سطح استان در دو شیفت صبح و بعدازظهر از واحد‌های مختلف صنفی بازرسی و اقدام به نظارت میدانی و تشکیل پرونده‌های مختلف تعزیراتی نمودند.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری متعدد جلسات با ادارات ذیربط در راستای اجرای موثر طرح نظارتی گفت: تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام، اتاق اصناف مرکز استان، اتحادیه‌های صنفی، بازرسی اصناف و سایر ارگان‌های دخیل در اجرای طرح نظارتی در قالب اکیپ‌های مشترک با بازرسان صمت استان حضور مستمر داشتند و در پیشبرد کیفی بازرسی‌ها نقش بسزایی را ایفا کردند.
مرندی اضافه کرد: با عنایت به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز ۱۴۰۳ و آغاز سفر‌های نوروزی و همچنین در راستای اجرای مصوبات جلسات ستاد خدمات سفر استان، اکیپ‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و میراث‌فرهنگی تشکیل و نسبت به نظارت و بازرسی از رستوران‌های شهری و بین شهری، هتل‌ها، مهمان‌پذیری‌ها، غذاخوری‌ها و خدمات مورد نیاز مسافران نوروزی در طول تعطیلات نوروزی اقدام و با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرفت.
وی بیان کرد: در طول اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ بیشترین تخلفات پرونده‌های متشکله مربوط به عدم درج قیمت با یک هزار و ۱۰۷ مورد، گران‌فروشی با ۴۶۰ مورد و کم‌فروشی با ۱۰۱ مورد بوده است که پرونده‌های متخلفین پس از تکمیل جهت رسیدگی و رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.
مرندی در خاتمه گفت: همشهریان عزیز در طول سال می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی از سوی واحد‌های صنفی و غیر صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم فروش کالا، گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت بر روی کالا و خدمات و ... را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن وتجارت در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد