Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:20:19 GMT

مشترکان برق خانگی مشوق کاهش مصرف دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۷۷۷

مشترکان برق خانگی مشوق کاهش مصرف دریافت می‌کنند

اکبر فرج نیا روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک ٤.٥ میلیارد تومان از بابت بسته های تشویقی به صنایع و بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به خاطر همکاری در مدیریت مصرف برق پرداخت شد.

وی اعلام کرد: امسال مشترکان برق خانگی که بتوانند ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند از بسته های تشویقی بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرج نیا ادامه داد: البته مشترکان برق خانگی آذربایجان‌شرقی اگر مقدار مصرف خود را ۲۰ درصد یا بیشتر کاهش دهند این بسته های تشویقی نیز به تناسب بیشتر خواهد شد.

 وی افزود: تابستان سال گذشته ۳۵۰۰مگاوات ‌برق در ایران مدیریت شده است که از این میزان ۱۱۰ مگاوات مربوط به مدیریت مصرف برق در آذربایجان شرقی بود و باعث شد در تابستان سال گذشته و در زمان اوج مصرف خاموشی در استان نداشتیم.

 وی ادامه داد: پیک مصرف تابستان امسال برایآذربایجان‌شرقی ۷۰۵ مگاوات تعیین شده است و پیش‌بینی ما ۸۶۰ مگاوات است و بر این اساس ‌باید بقیه تفاوت مصرف در استان مدیریت شود.

 فرج نیا افزود: دیروز ۶۳۰ مگاوات مصرف در آذربایجان شرقی داشتیم در حالی که سقف تعیین شده روز گذشته برای ما ۶۰۳ مگاوات بود و از سقف عدول کردیم .

 وی همچنین با بیان اینکه هفت درصد نرخ انرژی ‌برق افزایش دارد، یادآوری کرد: مشترکان پرمصرف برق نیز ١٦ درصد بیش از نرخ تعیین شده هزینه پرداخت خواهند کرد.

 وی همچنین با بیان اینکه ۳۰ درصد افزایش مصرف برق آذربایجان شرقی مربوط به وسایل سرمایشی می باشد، گفت: البته مدیریت مصرف برق در آذربایجان شرقی به هیچ وجه مانع توسعه صنعتی و اشتغال نشده است به طوری که سال گذشته ١٠.٥ تا ۱۲ درصد در حوزه صنعت و ١.٥ درصد در بخش کشاورزی رشد مصرف برق داشتیم.

 وی همچنین گفت: تلفات برق در آذربایجان شرقی از متوسط کشوری ‌کمتر است طوری که این میزان از ١٣.٩٩ درصد به ٩.٦ درصد رسیده در حالی که این میزان در کشور ٩.٧ درصد است.

فرج نیا با اشاره به دیگر مشوق های ارائه شده برای کاهش مصرف برق، ‌گفت: ‌مدارس اگر مصرف برقشان زیر ۲۰۰ کیلو وات باشد از پرداخت هزینه برق معاف می شوند بر این اساس باید مدارس از این ظرفیت استفاده کنند در حالی که تنها توانسته ایم ۲۵ میلیون تومان از ۵۰۰ میلیون تومان سهم قابل بهره برداری استان بهره مند شویم.

تولید ارز دیجیتال از انرژی قاچاق است

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی همچنین گفت: ‌ تولید ارز دیجیتال از انرژی، قاچاق محسوب می‌شود و در بیشتر کشورهای جهان نیز ممنوع است.

 فرج نیا ادامه داد: اما از طرفی این یک واقعیت اجتماعی است که باید راه کار پیدا کرد تا قانونمند شود و البته هیئت دولت مصوبه ای در این خصوص دارد.

 وی اعلام کرد: تولید ارز دیجیتال در محل شهرک های صنعتی خارج از ساعات پیک مصرف ممکن است.

 وی همچنین با تاکید بر اهمیت تولید برق خورشیدی گفت: ٦٠٠ مشترک اطراف دریاچه ارومیه بر اساس تفاهم نامه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف تولید اشتغال مددجویان برق تولید می کنند.  

 به گزارش ایرنا،  خبرنگاران آذربایجان شرقی پس از نشست خبری از سامانه رصد دیاگرام پست‌های فوق توزیع متصل به شبکه توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی دیدن کردند.

 این سامانه قابلیت دارد در هر ثانیه میزان مصرف برق شهرهای مختلف استان را آن لاین نشان دهد.

شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به غیر از شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر سایر شهرستان های استان را زیر پوشش دارد.  

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مصرف بهینه برق شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق آذربایجان شرقی مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی سال گذشته مصرف برق فرج نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جلسه انتخابات مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز، عزیزانی هستند که فرهنگ متعالی و ارزشمند مدرسه‌سازی را سال‌هاست که در کشور عزیزمان ایران پایه گذاری کرده‌اند و در سال‌های اخیر، فضاهای آموزشی زیادی را به جامعه تحویل داده و به یک الگوی متفاوت از کار خیر تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خیرین مدرسه ساز در ارتقا نظام تعلیم و تربیت استان و کشور گفت: امروزه خیرین مدرسه‌ساز، نقش تأثیرگذاری را در تأمین آینده دانش‌آموزان مملکت اسلامی دارند، چرا که کار خیر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ بخشش و وقف، یک فرهنگ دیرینه در ایران و فرهنگی ملی و دینی است؛ در گذشته کار خیر به کارهای شخصی و معیشتی افراد محدود شده بود ولی با باز شدن پای خیرین در حوزه مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود و تلاش مضاعفی برای پیشرفت فرهنگی قابل توجه برای ارتقا آینده خانواده‌ها و جامعه بوده و هست.

سعادتی افزود: برادران مردانی آذر نه در استان آذربایجان‌شرقی و چه در سطح ملی، عزیزانی بوده اند که فراتر از یک محدوده جغرافیایی به نام آذربایجان شرقی، عمل کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که در سال‌های اخیر تصمیمات خوبی در استان گرفته شده است، یادآور شد: با سیاست‌های درست سازمان نوسازی مدارس کشور به تبع آن ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، قسمت عمده پروژه‌های نیمه تمام در استان به بهره‌برداری رسیده است.

سعادتی بیان داشت: امروزه افتخار می‌کنیم که با همکاری شما عزیزان، ایمن‌ترین فضاها در کشور مدارس هستند.

این مقام مسؤول در دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس ما در استان آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است و از این باب جز استان‌های لازم التوجه هستیم چرا که جمعیت دانش‌آموزی در استان زیاد است. لازم به ذکر است که همکاری خیرین و دولت یک سرمایه ملی است و این سرمایه ملی باید علمی تر و دقیق‌تر خرج شود، و لذا باید تلاش کنیم تا برای این سرمایه اولویت بندی خوبی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا با کمک شما عزیزان این اتفاق خوب در دوره جدید را شاهد باشیم و لذا بدانید که آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کنار شما عزیزان هستند تا سقفی استاندارد و مقاوم را برای همه دانش‌آموزان عزیز داشته باشیم.

کد خبر 6084407

دیگر خبرها

  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • ​آغاز طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در آذربایجان شرقی