Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@16:14:54 GMT

کاربرد 3 ماده اولیه شوینده در فرآیند تولید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۸۲۵

کاربرد 3 ماده اولیه شوینده در فرآیند تولید

فروش مواد شیمیایی توسط این شرکت ها در سراسر ایران انجام می پذیرد. چند مورد از موارد پر فروش مواد شیمیایی که در ایران تولید شده و اهمیت بالایی دارند عبارتند از: سوربیتول، مواد اولیه شوینده و ایزوپروپیل الکل.

اما این مواد شیمیایی پرکاربرد که سهم بالایی از فروش مواد شیمیایی بازار را به خود اختصاص داده اند چیستند، چه ویژگی‌ها و مصارفی دارند؟ در ادامه مقاله به بررسی ماهیت و کاربرد این مواد شیمیایی پرفروش خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوربیتول چیست؟

در طبیعت اطراف ما میوه‌های بسیاری وجود دارد، که حاوی مقادیری از قند هستند. میوه‌هایی مانند سیب و یا گلابی، که با استفاده از قند طبیعی آنها می‌توان به تولید یک قند الکلی به نام سوربیتول پرداخت.

سوربیتول دارای چه ویژگی‌هایی است؟

سوربیتول دارای ویژگی‌های فیزیکی و یا شیمیایی بسیاری است، که در ادامه به بررسی مهمترین این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

یافت شده به صورت پودر سفید کریستالی دارای مزه شیرین دارای نقطه ذوب 89 تا 101 درجه سانتی گراد یافت شده مانند یک ماده بی بو در طبیعت

سوربیتول و موارد استفاده از آن

همانطور که اشاره شد، سوربیتول یک قند الکلی است، که موارد استفاده بسیاری از جمله آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، پزشکی و صنایع شیمیایی دارد.

سوربیتول در محصولات آرایشی و بهداشتی

سوربیتول معمولا در ساخت انواع خمیردندان، مسواک و ژل‌های شفاف کاربرد دارد.

سوربیتول در صنایع غذایی

سوربیتول به خاطر طعم شیرینی که دارد، به عنوان طعم دهنده و شیرین کننده محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده قندی در انواع محصولات رژیمی مانند شربت‌ها و یا آدامس‌های بدون قند کاربرد دارد.

سوربیتول در پزشکی

یکی از مهمترین کاربردهای سوربیتول در صنعت پزشکی، استفاده از این ماده به عنوان داروی رفع یبوست است. این ماده در قرص‌ها و یا شیاف‌هایی که به عنوان ملین کاربرد دارند، استفاده می شود.

سوربیتول در صنایع شیمیایی

از سوربیتول و پتاسیم نیترات در ساخت سوخت جامد جت ها استفاده می‌شود.

ایزوپروپیل چیست؟

مایع بیرنگی است که به راحتی و با هر نسبتی که بخواهید، می‌توان آن را در آب و استون حل کرد. ایزوپروپیل دارای مصارف خانگی و صنعتی بوده و رکورد بالایی در فروش مواد شیمیایی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

ایزوپروپیل و مصرف خانگی

ایزوپروپیل ماده ای مناسب برای از بین بردن کنه و حشرات مضرخانگی، تمیز کردن براش ها و شانه های آرایشی، ظروف استیل و حتی جواهرات است. بنابراین ممکن است در منازل مشاهده شود و مورد استفاده عموم افراد قرار گیرد. این ماده شیمیایی برای حیوانات خطرناک بوده و سرطانزا است. اما برای درمان اگزما و خشکی پوست در انسان‌ها کاربرد دارد. با این حال اگر انسان‌ها این ماده را در دوز بالا بنوشند، خطر مرگ را برای آنها خواهد داشت، زیرا ایزوپروپیل باعث سرگیجه و خواب آلودگی در انسان‌ها خواهد شد.

ایزوپروپیل الکل و مصرف صنعتی

ایزوپروپیل یا همان الکل صنعتی که همه ما آن را به خوبی می شناسیم در صنعت پزشکی به عنوان ضد عفونی کننده و پاک کننده قوی انواع میکروب و ویروس کاربرد دارد.

ایزوپروپیل الکل دارای خواص ضدباکتری و قارچ‌کشی بسیار بالا است. این ماده به خاطر همین ویژگی هایی که دارد باعث از بین رفتن غشای لیپیوپروتئین اطراف ویروس می گردد. ایزوپروپیل الکل در انواع مواد شوینده مانند شیشه شورها، پاک کننده های رنگ، ژل ها و مایعات ضد عفونی کننده نیز کاربرد دارد. این ماده شیمیایی به خاطر خصوصیت ضدعفونی کننده ای که دارد در صنعت پزشکی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. امروزه نیز با به وجود آمدن بیماری کرونا یا همان کوید 19 همه ما از این ماده برای ضدعفونی سطوح و دست‌هایمان بیش از قبل استفاده می‌کنیم. هرچند که در گذشته نیز ایزوپروپیل الکل در انواع صابون و مواد ضدعفونی کننده به مصرف ما می رسید.

مواد اولیه شوینده چیست؟

شوینده ها نیز در مصارف مختلف خانگی و صنعتی کاربرد دارند.

 مواد اولیه شوینده ها شامل سدیم لوریل اترسولفات، تری اتانول آمین، صابون، کوکامیدو پروپیل بتائین، پاک کننده های سنتزی، سدیم دودسیل بنزن سولفونات  و... هستند که به شکل محلول‌های رقیق در آب می‌باشند. پربورات ها نیز برای سفیدکنندگی و رنگ بری به این مواد اضافه می شوند. برای کاهش حالت اسیدی مواد اولیه شوینده نیز از سیلیکات ها استفاده می کنند.

مصارف خانگی مواد شوینده

مواد شوینده در شستشوی انواع سطوح مانند لوازم منزل، تجهیزات صنعتی و حتی لباس مورد استفاده قرار می گیرند. مواد اولیه شوینده در انواع صابون، مایع شستشوی دست و بدن، مایع ظرف شویی، مایع لباسشویی، مایع دستشویی، انواع پودر شستشو، شامپو و انواع شوینده‌های سطوح استفاده می‌شوند.

مواد اولیه شوینده و مصرف صنعتی

شوینده‌های صنعتی به دلیل قدرت بالای پاک کنندگی انواع چربی در نظافت و شستشوی سطوح مختلف در بیمارستان ها برای شستشو و ضدعفونی کردن سطوح و تجهیزات پزشکی، لباس ها و... استفاده می شوند.

خواص مواد اولیه شوینده

مواد شوینده که هم مصرف خانگی دارند و هم مصرف صنعتی داری خواص بسیاری هستند که ما در ادامه اشاره ای به مهمترین آن ها خواهیم داشت.

دارای قابلیت بالا در حذف سختی آب حلال در آب سازگاری با محیط زیست غیر سمی بودن دارای ترکنندگی دارای نفوذ بالا چربی زدایی قابلیت حلال کنندگی نابود کننده ویروس و باکتری ها

شرکت شیمیایی تصفیه، برترین مرکز تولید و فروش مواد شیمیایی

شرکت شیمیایی تصفیه که فعالیت خود را از سال 1362 آغاز کرده است، در زمینه تولید و فروش مواد شیمیایی تصفیه آب و پساب مشغول به فعالیت است. این شرکت همگام با بزرگترین صنایع فعال کشور مانند صنعت نفت، گاز، فولاد پالایشگاه ها، شرب شهری و صنعت خودرو سازی پیش می رود و البته در طول این سال‌ها، همکاری‌های بسیاری با شرکت‌های معتبر خارجی داشته است. همکاری با دانشگاه‌های بنام مانند دانشگاه تربیت مدرس و مشارکت در پروژه‌های مختلف تحقیقاتی نیز در کارنامه این شرکت به چشم می خورد.

علاوه بر مواد شیمیایی معرفی شده، می‌توان به محصولاتی نظیر بایوساید، آنتی اسکالانت، مواد ضدخوردگی، مواد خام، شوینده ها، تعلیق شکن و جاذب اشاره کرد که در شرکت شیمیایی تصفیه به تولید و فروش می رسد.

منبع: فردا

کلیدواژه: فروش مواد شیمیایی مواد اولیه شوینده فروش مواد شیمیایی ایزوپروپیل الکل شیمیایی تصفیه مواد شوینده شوینده ها ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۰۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان افزود: تیم تخصصی پلیس زاهدان با رصد و اشراف اطلاعاتی چند روزه خود از فعالیت فردی متخلف در حوزه ماده روان گردان شیشه در سطح این شهرستان مطلع شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مأموران انتظامی در گام بعدی، پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع دریافتی و انجام هماهنگی‌های لازم قانونی، اقدام به بازدید از مخفیگاه فرد متخلف کردند.

جلیلیان از کشف حدود ۷۶۰ لیتر مواد اولیه ماده روانگردان شیشه، که متهم قصد انتقال و جابجایی آن در سطح این شهرستان را داشت خبر داد و گفت: یک نفر متهم نیز در این راستا دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در این عملیات، گفت: برای امنیت و سلامت جامعه، با تمام توان مقابل مجرمان و متخلفان اجتماعی خواهیم ایستاد.

کد خبر 6063627

دیگر خبرها

  • چرا دانشمندان چوب شفاف می‌سازند؟ / قوی‌تر از پلاستیک و محکم‌تر از شیشه
  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • کشف بیش از ۷۰۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • زدایش رنگ‌های سمی از آب با کمک یک نوع فتوکاتالیست
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته
  • فتوکاتالیستی برای حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب
  • حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب با فتوکاتالیست‌ها
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش
  • بعد از خوردن غذای تند چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟