Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران سبزپوش شد، مردم برای فعالیت در بازار سرمایه با کارشناسان مشورت کنند، دلار در صرافی‌های بانکی ۳۰ تومان ارزان شد، قیمت انواع سکه در بازار امروز، تاثیر اعتراضات آمریکا بر قیمت طلا، کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات اوپک پلاس و احتمال تمدید تا دو ماهه «توافق کاهش تولید» را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس تهران سبزپوش شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 17708 واحدی معادل 1.82 درصد به رقم 988 هزار و 120 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 127 واحدی به رقم ۱۱ هزار و 344 واحد رسید.

مردم برای فعالیت در بازار سرمایه با کارشناسان مشورت کنند

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم باید بدانند که بازار سرمایه ریسک پذیر است و حتماً باید برای فعالیت در این بازار با کارشناسان مشورت کنند. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد نقش بازار سرمایه را در مردمی کردن اقتصاد پراهمیت و اساسی دانست و گفت: حضور و فعالیت مردم در بازار سرمایه به معنای این است که افراد صاحب و مالک سهم کارخانجات بزرگ کشور می شوند. جهانگیری با اشاره به گزارش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه در حال حاضر ۱۳ میلیون نفر دارای کد معاملاتی هستند و در بازار سرمایه فعالیت می کنند، از دست اندرکاران سازمان بورس قدردانی کرد و افزود: شاخص های موجود نظیر تأمین مالی، شاخص کل بورس، ارزش معاملات و تعداد کدهای معاملاتی فعال نشان می دهد که بازار سرمایه کشور بزرگ شده و عمق پیدا کرده است. معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه بازار سرمایه همواره و به خصوص در شرایط کنونی از اهمیت فراوانی برای کشور برخوردار است، گفت: بازار سرمایه برای همه دولت ها و حکومت ها با اهداف مختلفی که دارند اهمیت دارد و یکی از مهمترین اهداف آن شفاف سازی اقتصاد است.

با درج اطلاعات غلط منتظر سه سال محرومیت در ثبت نام خودرو باشید

سرپرست امور صنایع وزارت صمت: متقاضیانی که در مرحله ثبت نام برای فروش فوق العاده با اطلاعات غلط، ثبت نام کنند تا سه سال اجازه شرکت در هیچ طرح خودرویی را نخواهند داشت. /صدا و سیما

جهش شاخص‌های آسیایی با رشد فعالیت‌های تولیدی چین

روز دوشنبه، پس از اینکه داده‌ها نشان داد فعالیت کارخانجات چین در ماه می افزایش داشته است، سهام آسیا اقیانوسیه جهش کردند. داده‌های اداره آمار چین نشان داد شاخص مدیران خرید بخش تولید (پی‌ام‌آی) در ماه می ۵۰.۶ واحد بوده است که نشان‌دهنده رشد این بخش است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۲.۱۳ درصد جهش کرد و نیکی ژاپن ۰.۸۴ درصد بالا آمد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۲.۲۱ درصد جهش کرد. علی‌رغم اینکه رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در روز جمعه اعلام کرد در واکنش به قانون امنیتی چین، امتیازات ویژه تجاری هنگ‌کنگ را لغو خواهد کرد، سهام این منطقه امروز با جهش بزرگی روبرو شدند. شاخص هانگ‌سنگ ۳.۴۴ درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۱۰ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۱.۷۵ درصد جهش کردند. در بازار ارز، نرخ برابری دلار هم در برابر یوآن چین و هم در برابر ین ژاپن ۰.۲ ۰ درصد تضعیف شد و به ترتیب به ۷.۱۱۹۱ واحد و ۱۰۷.۵۵ واحد رسید.

واکتش مقام مسئول به خبر مفت‌خری سهام عدالت توسط برخی از بانک‌ها

از ساعاتی قبل خبری در فضای مجازی مبنی بر مفت‌خری سهام عدالت توسط برخی از بانک‌ها با قیمت ۴۵۰ هزار تومان در حال دست به دست شدن است که حسین علایی، معاون سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با ایرنا نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و این خبر منتشر شده از جمله خبرهای جعلی است که افراد با اهداف مشخصی اقدام به انتشار آن می‌کنند. وی ادامه داد: فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت با قیمت تابلو انجام می‌شود، پس چطور ممکن است بانک بتواند این سهام را با قیمت ۴۵۰ هزار تومن خریداری کند؟ علایی افزود: شرکت‌ها، بورسی و دارای قیمت تابلو هستند، زمانی که ثبت سفارش ۳۰ درصد از سهام عدالت زده شود برمبنای قیمتی مشخص که نرخ تابلو است سفارش پذیرفته خواهد شد.

دلار در صرافی های بانکی 30 تومان ارزان شد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به قیمت 16970 تومان از مردم خریدای می شود و به قیمت 17070 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز یکشنبه، 30 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 18500 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 18600 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز فبل، تغییری نداشته است.

قیمت انواع سکه در بازار امروز

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با رشد ۶۵ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هفت میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۷۲۸ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و ۱۵۴ هزار تومان به فروش رسید.

تاثیر اعتراضات آمریکا بر قیمت طلا

روز دوشنبه، در حالی که ناآرامی‌ها و اعتراضات مردمی چندین شهر مهم آمریکا را به لرزه درآورده است، سرمایه‌گذارانی که از تنش‌های روابط چین و آمریکا نگران بودند بیش از پیش به سوی خرید سرمایه‌های امن هجوم آوردند و قیمت جهانی طلا بالا رفت. از سوی دیگر افت ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان باعث شد تا قیمت طلا بیشتر تقویت شود. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بازار فلزات لندن، اسپات‌گلد، ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۷۳۹.۷۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم با ۰.۱ درصد رشد به ۱۷۵۲.۶۰ دلار رسید. مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد سی‌ام‌سی مارکتس، گفت: نگرانی در مورد ناآرامی‌های آمریکا بر بازارهای مالی فشار آورده است و افزایش تنش‌ها بین دو قدرت اقتصادی جهان هم قیمت طلا را تقویت کرده است.

کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با اقدام معامله گران برای سودگیری از رشد قیمت‌ها همزمان با رایزنی اعضای اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید به میزان فعلی، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۳۷ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۳۵ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

احتمال تمدید تا دو ماهه «توافق کاهش تولید»

سه منبع آگاه به رویترز گفتند اوپک و روسیه در حال نزدیک شدن به توافقی برای تمدید توافق کاهش تولید کنونی هستند و پیشنهادی برای تمدید این توافق به مدت یک یا دو ماه را بررسی می کنند. گروه اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفتند تا روزانه رکورد 9.7 میلیون بشکه نفت از میزان تولید خود بکاهند که این رقم حدود 10 درصد عرضه نفت در جهان است. منابع آگاه به رویترز گفتند عربستان هفته پیش پیشنهاد کرده به جای کنار گذاشتن توافق کاهش تولید در ماه جولای، آن را تا پایان سال ادامه دهند. با این حال این پیشنهاد هنوز حمایت روسیه را دریافت نکرده است. مسکو اعتقاد دارد که کاهش تولید می تواند به تدریج کم شود. یک منبع آگاه در اوپک پلاس با اشاره به تمدید یک تا دو ماهه گفت «این اکنون تنها یک پیشنهاد است هنوز مانده تا نهایی شود.» یک منبع آگاه روس گفت: «این تمدید یک یا دو ماهه است و برای نیمی از سال نیست.» یک منبع آگاه دیگر در اوپک گفت از پیشنهاد روسیه برای تمدید یک یا دو ماهه حمایت شده اما «هنوز در مورد آن به اتفاق ارا نرسیده ایم.» قرار است اوپک پلاس در 4 ژوئن نشستی آنلاین داشته باشند. این نشست قرار بود 9 و 10 ژوئن برگزار شود.

سازمان حمایت: تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی باشد

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

واکنش وزیر مسکن متری ۱۷ میلیون در تهران

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگرچه هدف گذاری طرح اقدام ملی مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن است اما تفاهم نامه‌هایی هم با سایر دستگاه‌ها داریم که در تفاهم نامه‌های مذکور نیز مقرر شده مجموعاً ۴۸۰ هزار واحد با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت رفاه و آموزش و پرورش ساخته شود که آنها نیز همزمان با طرح اقدام ملی در حال اجراست. ولی از مجموع این دو، یعنی از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد هم پوشانی دارند. وی با تاکید بر اینکه لیست نهایی واجدان شرایط در خرداد ماه جاری تعیین تکلیف و نهایی می‌شود، درباره رسیدن متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۱۷ میلیون تومان تصریح کرد: مردم اصلاً نگران نباشند، در سامانه طرح ملی مسکن دست مردم را باز گذاشتیم تا هر کس می‌خواهد ثبت نام کند. محمد اسلامی در گفت و گو با مهر،  افزود: نیمی از کسانی که ثبت نام کرده اند، فاقد مسکن نبوده اند بنابراین ۵۰ درصد متقاضیان به دلیل اینکه مالک واحد مسکونی بوده اند ریزش خواهد داشت. اسلامی یادآور شد: ما جامعه هدف خود را شناسایی کرده ایم و برای این جامعه هدف متقاضی مسکن، دغدغه داریم و در حال فعالیت هستیم؛ بنابراین این افراد نباید نگران باشند چرا که صاحب خانه خواهند شد.

 

 

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی ثبت نام خودرو خودرو سامانه سعدی غلامرضا تاجگردون اعتبارنامه نمایندگی کاظم دلخوش حسین محمد صالحی تغییر قیمت در بازار توافق کاهش تولید بازار سرمایه درصد جهش هزار تومان برای تمدید سهام عدالت هزار واحد منبع آگاه صرافی ها قیمت طلا ثبت نام دو ماهه دو ماه ۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ کیومرث هاشمی، وزیر وررزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به خبرنگاران گفت: هیچ سهامی از استقلال و پرسپولیس برای دولت باقی نخواهد ماند و  انشاالله همه تیم‌های ما از جمله دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بدون هیچ مشکلی حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش آنا، سوم اردیبهشت ماه، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود.

کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد.

برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان  اعلام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!