Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@16:42:43 GMT

واکنش چین به قتل فجیع «جورج فلوید»

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۵۰۷

ساعت 24 - سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به قتل فجیع «جورج فلوید» اعلام کرد: آمریکا تبعیض‌نژادی را کنار بگذارد.

به نقل از سی‌ان‌ان، «ژائو لیجیان» (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد: آخرین تحولات در ارتباط با مرگ «جورج فلوید» (George Floyd) را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره ادامه داد: زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد و باید از حقوق آن‌ها حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم دولت آمریکا اقدامات مشخصی را برای تحقق تعهدات خود بر اساس کنوانسیون بین‌المللی در زمینه حذف همه انواع تبعیض نژادی در راستای حمایت از حقوق قانونی اقلیت‌های نژادی به کار ببندد.

وی سپس تصریح کرد: تبعیض نژادی علیه اقلیت‌ها یک مشکل قدیمی در آمریکاست؛ اینگونه مشکلات، تبعیض نژادی و اجرای قانون به شیوه‌ ای خشونت‌ آمیز به دست پلیس هستند.

گفتنی است، طی یک هفته گذشته اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا تشدید شده است و روز گذشته نیز مردم آمریکا در ادامه اعتراضات ضد دولتی خود، بار دیگر در شهرهای مختلف علیه نژادپرستی و رفتار پلیس آمریکا و نیروهای امنیتی این کشور دست به تظاهرات زدند.

در جریان این اعتراضات تا کنون چندین تن از شهروندان آمریکایی به ضرب گلوله پلیس آمریکا از پای در آمده‌اند تا آنجا که سرکوب معترضان از سوی نیروهای دولتی با انتقاد دیده بان حقوق بشر و برخی دیگر از کشورهاروبرو شده است.

مرگ جورج فلوید در اثر عملیات خشونت‌بار ماموران پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا موجی از همبستگی جهانی علیه نژاد پرستی در آمریکا را برانگیخته است.

ویدئوی آخرین لحظه‌های زندگی این آمریکایی سیاه‌پوست در زیر زانوی مامور پلیس سفیدپوست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و خشم شهروندان آمریکایی در داخل و خارج این کشور نسبت به سیاست‌های دولت را دوچندان کرده است.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: چین تبعیض نژادی جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در صفحه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت :« ‏برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید علیه رژیم صهیونیستی در ‎دانشگاه‌های آمریکا»

موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شد؛ به سرعت در حال گسترش است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899415

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه