Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه از دولت سعودی خواست تا بازسازی قبور ائمه بقیع را از سر بگیرد.

اخبار بین الملل- وی همچنین تخریب قبور ائمه بقیع را فاجعه بزرگ توصیف کرده و از دولت عراق خواست در راستای فشار بر دولت سعوی برای بازسازی قبور این ائمه اقدام کند.

الکعبی از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مربوطه و همچنین تمام کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در این زمینه به پا خواسته و به صورت فعال عربستان سعودی را برای این اقدام تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده عراقی گفت که احترام به مذاهب اسلامی و اعتقادات ملت‌ها باید مقامات سعودی را وادار به ساخت ضریح‌های مقدس و پایان دادن به صفحه‌ای سیاه کند که ده‌ها سال طول کشیده و سرشار از درد و رنج بوده که هر سال برای مسلمانان تکرار می‌شود.

قبرستان بقیع مدفن چهار امام معصوم (ع) و همچنین یاران پیامبر اعظم (ص) و بزرگان دین به شمار می‌رود که در عاشورای ۱۲۲۱ قمری برای نخستین‌بار توسط وهابیت تخریب و پس از ۱۳ سال مجدد بنای حرم‌های آن ساخته شد، اما در هشتم شوال ۱۳۴۴ قمری برای دومین بار تخریب شد و با وجود اعتراضات مسلمانان و موافقت سعودی‌ها برای بازسازی این مکان مقدس، همچنان قبرستان بقیع به همان شکل است و وهابیت با اعمال محدودیت‌هایی، مسلمانان را از زیارت ائمه بقیع (ع) محروم کرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت سعودی ائمه بقیع پارلمان عراق دولت سعودی ائمه بقیع ع الکعبی بازسازی قبور ائمه بقیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و لغزندگی جاده‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس پلیس راه گلستان گفت: بارش باران در استان، جاده‌ها را لغزنده کرده است و رانندگان باید با احتیاط در جاده‌ها رفت و آمد کنند.

محمود شهرکی از رانندگان خواست به هشدار‌های پلیس توجه کنند.

وی افزود: رانندگان باید قوانین رانندگی را بیشتر از قبل رعایت کنند و قبل از وضع راه‌ها مطلع شوند.

سرهنگ شهرکی از رانندگان خواست؛ با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها در مواقع بارندگی، از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور