Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران دانشکده فنی و حرفه‌ای خرم آباد به تازگی موفق به ساخت مچ‌بندی برای کاهش دمای بدن شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نحوه عملکرد این مچ‌بند به این صورت است که با استفاده از یک "المان پلتیر" که بر روی شریان دست بسته می‌شود خون عبوری از شریان رگ‌ها را سرد کرده و از طریق پمپاژ قلب، خون سرد به کل بدن منتقل شده و دمای بدن از درون کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمد حسین عبدی پور منفرد، مبتکر و پژوهشگر این دانشگاه، طراحی و ساخت این طرح یک سال به طول انجامیده است.

این مچ‌بند برای نوزادانی که تب بالا دارند قابلیت کاربردی دارد و به صورت آنی با سرمایش هوشمند و متناسب فیزیولوژی بدن دمای بدن را کاهش می‌دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در نوزادان به دلیل اهمیت رسیدگی سریع به تب و پایین آوردن آن و جلوگیری از تشنج، این مچ‌بند کاربردی حساس و حیاتی دارد و همچنین برای بزرگسالان نیز برای روزهای گرم تابستان عمل سرمایش و در روز های سرد زمستان عمل گرمایش را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مچ بند هوشمند دمای بدن مچ بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی برای فردا در نیمه شمالی استان افزایش سرعت وزش باد توام با گرد و غبار، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا با انتقال ذرات آن به نواحی مرکزی از جمله مشهد مقدس پیش بینی شده است.

 

همچنین طی این مدت در ارتفاعات خراسان رضوی بارش های رگباری دور از انتظار نیست.

 

روند افزایش دما نیز تا روز دوشنبه در اکثر نقاط استان ادامه خواهد یافت.

 

از روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده با افزایش ناپایداری های جوی علاوه بر افزایش سرعت وزش باد رگبار باران توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ رخ خواهد داد َبه نحوی که روزهای سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان ایجاد رواناب و احتمال سیلاب بویژه در مناطق غربی و جنوبی پیش بینی می‌ شود

دیگر خبرها

  • تحصیل ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • انتقاد رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سرانه‌های آموزشی +فیلم
  • ۴۴ هزار دانش آموخته فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند
  • تولید مخلوط آسفالتی برای روسازی جاده‌ها با پسماند تصفیه روغن موتور توسط محققان دانشگاه امیرکبیر
  • افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن