Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در واقع کادرهای پزشکی باشگاه‌ها نسبت به گذشته سرشلوغ‌تر هستند. پس از اینکه مدت زمان بازگشت مسابقات مشخص شد بازیکنان با سرعت و جدیت بیشتری برنامه‌های تمرینی را زیر نظر گرفته‌‎اند.  این هفته شاهد یک قدم بزرگ به جلو بودیم که باشگاه‌ها به اتفاق آرا رأی دادند تا پس از استراحت بیش از 10 هفته به تمرینات تمام وقت گروهی برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین تصمیم باعث لبخند و خوشحالی بازیکنان و مربیان و حتی کارکنان باشگاه‌ها شد.

پپ لایندرس، کمک مربی لیورپول، هنگامی که از وی پرسیده شد که چگونه او از حضور مجدد تیمش در ملوود لذت می‌برد، گفت: "من آن را زندگی کردم و در همان زمان عاشق آن بودم."

کار سخت و دشوار اینجا آغاز می‌شود که شما فیزیوتراپیست، متخصص ورزشی یا مربی فیتنس و ماساژور باشید. اگر آوریل و مه چالش برانگیز بوده‌اند، فقط صبر کنید و ببینید ژوئن و جولای چه اندازه پیشنهاد دارند. اندی رنشاو که به مدت 8 سال به عنوان فیزیوتراپییست در باشگاه لیورپول فعالیت داشته است می‌گوید:"این واقعا یک زمان دشوار خواهد بود. مطمئنم فشارهای زیادی روی پرسنل پزشکی وارد خواهد شد. فکر می‌کنم همه انتظار دارند بار کاری به میزان قابل توجهی بالا برود."

از زمان ترک لیورپول در نوامبر 2017، رنشاو متولد منچستر به عنوان مشاور تناسب اندام برای هریس و راس در ویلمسلو کار کرده است و همینطور به طور گسترده با همه ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی همکاری کرده است. توانبخشی و پیشگیری از آسیب، سهام اصلی او در تجارت است، بنابراین او به طور ایده‌آل آماده است تا بینش در مورد ریسک‌هایی که بازیکنان هنگام بازگشت به تمرینات شدید و پرقدرت پس از ایام تمرینات خانگی با آن رو به رو هستند را ارائه دهد. او در گفتگو با GOAL درباره این خطرات می‌گوید:"آنها بسیار بزرگ هستند. واقعیت ساده این است که بدن آن‌ها برای تحمل سطح فشار تمرینات آماده نیست. سرمربیان و کارکنان باشگاه‌ها سعی خواهند کرد سطح بازیکنان را در حالی که تعطیل بوده‌اند نظارت کنند، اما در لحظه بازگشت آن‌ها همه چیز متفاوت است. آنها اکنون با استوک‌های ورزشی روی چمن هستند. ممکن است آنها برای 10 هفته حتی این کار را یکبار هم انجام نداده باشند. تغییرات وجود دارد و نگهداری زمین با توجه به وضعیت هوا در حال حاضر بسیار سخت خواهد بود و آنها همینطور در حال تغییر جهت، شتاب، کاهش سرعت، تعقیب توپ با سرعت کامل هستند. آن‌ها این کار را برای مدت زمان قابل توجهی انجام نداده‌اند، بنابراین پتانسیل بزرگی برای مشکلات مربوط به مصدومین وجود دارد – تاندون‌های آشیل، همسترینگ و همینطور تاندون‌های پاتلا. در نتیجه همه چیز - کاهش استحکام، کاهش استقامت - سطح گیرنده بازیکنان نیز کاهش می‌یابد، بنابراین شما به خوبی می‌توانید شاهد افزایش جدی ترین نوع صدمات رباط، از جمله ACL ها باشید."

پیش بینی رنشاو دور از تصور نبوده و در آلمان میزان صدمات از زمان شروع مجدد بوندس لیگا در 16 مه بالاتر از حد معمول بوده است، در حالی که در انگلیس از زمانی که تمرین دوباره آغاز شد، ژان فیلیپ گامین، بازیکن اورتون دچار پارگی آشیل شده است که او را حداقل تا آغاز سال 2021 از میادین دور نگه می‌دارد. 

درس‌هایی از NFL؟

آسیب آشیل همواره یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های پزشکان باشگاه‌هاست. مطالعه‌ای که در ماه اکتبر سال 2011 توسط مجله ارتوپدی و فیزیوتراپی ورزشی منتشر شده است، در مورد اثرات "تعطیل شدن" رقابت‌های NFL، که از اواسط ماه مارس تا اواخر جولای اجرا شده است، بحث کرده است. در این تحقیق مشخص شد که "تعداد بی سابقه ای از صدمات تاندون آشیل در تمرینات آموزشی و برنامه‌های قبل از فصل وجود دارد، با اشاره به "انتقال هشدار ناپذیر سریع" از پایان مرحله حذفی تا شروع رقابت. به طور کلی 12 بازیکن از این ناحیه دچار مصدومیت شدند و این آمار بیش از تمام مصدومیت‌های طول فصل بود. پنج نفر از این بازیکنان، بازیکنان جوان بودند. به طور کلی مصدومیت آشیل در بازیکنان مسن دیده می‌شود. در سال 2011 اما میانگین سنی این بازیکنان که مصدوم شده بودند به عدد 23 و نه ماه رسید.

گامین که اکنون به علت مصدومیت حداقل 6 ماه از میادین دور است می‌گوید:"در این شرایط شما طی چندبازی می‎‌توانید خیلی خوب بازی کنید اما خواسته‌های آن‎‌ها تغییر نخواهد کرد. لحظه‌‌ای که سوت بازی به صدا درآید آن زمان دیگر مسابقه شروع شده است. آنها برای کسب سه امتیاز توپ‌ها را تعقیب می‌کنند. آنها اینطور فکر نخواهند کرد که اوه! الان باید سرعتم ارا کم کنم، بلکه با سرعت به دنبال آن خواهند رفت. حتی اگر بازیکنان فوق حرفه‌ای باشند، آن دوره که آنها در زمین تمرین نبوده‌اند، هنوز هم باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. همینطور به همان اندازه که آنها بی انضباط بوده‌اند تنبیه می‌شوند. حتی اگر آنها خیلی مناسب هم زندگی کرده باشند باز هم نگرانی‌هایی وجود خواهد داشت."

مصدومیت‌های اجتناب‌ناپذیر

این بازه زمانی محدود مسلما کمکی به کسب آمادگی نخواهد کرد. به طور معمولی از لیگ برتر انگلیس برای مثال از پپ گواردیولا و یورگن کلوپ انتظار داریم که هفته به هفته برنامه تمرینی سختی برای شاگردانش تعبیه کنند. هدف موقت لیگ برتر این است که فصل جاری را تا پایان ماه جولای به اتمام برساند، دوره‌ای فقط 41 روزه که در آن همه تیم‌ها باید حداقل 9 مسابقه لیگ - و چهار تیم 10 بازی کنند. همینطور آن دسته از باشگاه‌ها که هنوز هم در جام حذفی هستند می‌توانند تا آخر هفته اول ماه آگوست در 13 مسابقه بازی کنند.

اندی رنشاو می‌گوید:"همیشه در دوره تمرینات فشرده احتمال مصدومیت‌های زیاد وجود دارد. به عنوان مثال در کریسمس، ما می‌دانیم که میزان صدمات همیشه بالا می‌رود. بنابراین کوتاه کردن مدت زمانی که ما باید بازیکنان را برای یک بازی در لیگ برتر آماده کنیم، باعث مشکلات زیادی می‌شود. من فکر می‌کنم ما به یک تن از صدمات همسترینگ خواهیم رسید. آسیب‌های عضلانی خطر بسیار بیشتری دارد. ما به طور دقیق نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد اما مشخص است که شرایط نرمال نخواهد بود. آنها فقط سه هفته فرصت دارند تا برای ادامه فصل آماده شوند. شما نمی‌توانید به طور مرتب بازیکنان را مانند یک فصل تمرینی قبل از فصل معمولی افزایش دهید، زیرا زمان کافی وجود ندارد."

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا مصدومیت تمرینات ویروس کرونا همسترینگ مصدومیت همسترینگ باشگاه ها بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: بین آرسنال و سایر تیم‌ها فاصله وجود دارد؛ اکنون زمان حمایت از بازیکنان است

سرمربی آرسنال ضمن تمجید از بازی بایرن مونیخ، به فاصله موجود بین آرسنال و سایر تیم‌ها اشاره کرد. 

طرفداری | آرسنال برای پنجمین بار توسط بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. 

هفته کابوس‌وار توپچی‌ها تکمیل شد. آرسنال که ابتدای هفته با شکست مقابل استون ویلا صدر جدول را از دست داده بود، در سفر به آلیانتس آرنا نتوانست کاری انجام دهد و با باخت 1-0، از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. میکل آرتتا در مورد بازی تیمش با بایرن مونیخ گفت:

از نتیجه نهایی خیلی ناراحت و ناامید هستم. این یک بازی با اختلاف بسیار کم بود. در بازی رفت دو گل ضعیف دریافت کردیم. امروز با تمام قوا به میدان آمدیم و من واقعا از بازیکنانم، به خصوص در نیمه اول، راضی هستم. بازی‌ای بود که می‌شد دید یک اشتباه یا درخشش فردی می‌توانست باعث تغییر نتیجه شود. ما به اندازه کافی محوطه جریمه خودمان را خوب دفاع نکردیم.

چرا آرسنال امشب موقعیت خاصی نتوانست ایجاد کند؟ 

به حریف هم باید اعتبار داد. وقتی آنها به شیوه‌ای که بازی کردند، بازی می‌کنند، در هم شکستن بایرن مونیخ سخت است. ما در نیمه دوم تلاش کردیم تا آن انگیزه را حفظ کنیم. این بازی‌ها هرگز با تعداد زیادی موقعیت گل فوق‌العاده همراه نیستند. موقعیت‌ها خیلی کم هستند. حالا زمان کنار بودن با بازیکنانمان و حمایت از آنهاست.

آیا آرسنال به پیروزی و صعود باور نداشت؟ 

نمی‌دانم به باور بازیکنان مربوط می‌شد یا نه. گل آنها را در موقعیت خیلی خوبی قرار داد. بازیکنان را دیدم و عملکردشان را بررسی کردم. ما فاقد جادوی لازم برای باز کردن بازی و عبور از سد بایرن بودیم. به همین دلیل است که حذف شدیم.

حذف زودهنگامی برای تیم آرتتا محسوب می‌شود؟ 

ما 14 سال بود که چنین بازی‌ای انجام نداده بودیم (یک چهارم). دلیلی برای این فاصله وجود دارد. می‌خواهیم همه چیز را در یک فصل به سرعت پیشرفت دهیم. این فاصله‌ها از چیز دیگری ناشی می‌شوند که ما هنوز آن را نداریم. برای باشگاه‌های دیگر رسیدن به این سطح هفت، هشت یا ده سال طول کشید.

 اجتناب از تحت تاثیر قرار گرفتن از این باخت در مسیر قهرمانی لیگ برتر؟ 

 

باید کنار بازیکنان باشیم. کاری که ما باید انجام دهیم این است که در کنار آن‌ها  باشیم، از بازیکنان آرسنال حمایت کنیم و به آنها عشق و محبت بدهیم. باید خودمان را جمع و جور کنیم چون روز شنبه بازی خیلی مهمی داریم. ما واقعا آن برد را می‌خواهیم و باید نشان دهیم که توانایی برگشتن به شرایط خوب را داریم.

آخرین جمله در مورد احساس شکست امشب؟ 

ناامیدی وجود دارد. امشب از بین نخواهد رفت، اما قول می‌دهم که تا فردا کاملا روی ولوورهمپتون تمرکز می‌کنیم. وقتی ۱۰ برد پشت سر هم داریم، اکنون زمان حمایت از بازیکنان آسان است. به بازیکنانم افتخار می‌کنم. 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • پایان سفر فشرده امیرعبداللهیان به نیویورک؛ ارسال هشدارهای متعدد از خاک آمریکا به اسرائیل
  • سهرابیان: ۱۲ روز دیگر خوب می‌شوم/ با همه چیز می‌جنگیم تا قهرمان شویم+فیلم
  • درخواست مهم باشگاه سپاهان از مورایس
  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان (عکس)
  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان(عکس)
  • سعید دقیقی: وظیفه داریم کمک کنیم شایسته‌ترین تیم قهرمان شود
  • کوین یامگا در کمپ استقلال: تو فقط باش
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود/ بازی کردن برابر صنعت نفت سخت است
  • آرتتا: بین آرسنال و سایر تیم‌ها فاصله وجود دارد؛ اکنون زمان حمایت از بازیکنان است