Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@10:54:57 GMT

انتقاد چین از آمریکا: تبعیض ‌نژادی را کنار بگذارید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۸۱۸

انتقاد چین از آمریکا: تبعیض ‌نژادی را کنار بگذارید

آفتاب‌‌نیوز :

«ژائو لیجیان» (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد: آخرین تحولات در ارتباط با مرگ «جورج فلوید» (George Floyd) را دنبال می‌کنیم.

به گزارش سی‌ان‌ان، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره ادامه داد: زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد و باید از حقوق آن‌ها حفاظت شود. امیدواریم دولت آمریکا اقدامات مشخصی را برای تحقق تعهدات خود بر اساس کنوانسیون بین‌المللی در زمینه حذف همه انواع تبعیض نژادی در راستای حمایت از حقوق قانونی اقلیت‌های نژادی به کار ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس تصریح کرد: تبعیض نژادی علیه اقلیت‌ها یک مشکل قدیمی در آمریکاست؛ اینگونه مشکلات، تبعیض نژادی و اجرای قانون به شیوه‌ ای خشونت‌ آمیز به دست پلیس هستند.

گفتنی است، طی یک هفته گذشته اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا تشدید شده است و روز گذشته نیز مردم آمریکا در ادامه اعتراضات ضد دولتی خود، بار دیگر در شهرهای مختلف علیه نژادپرستی و رفتار پلیس آمریکا و نیروهای امنیتی این کشور دست به تظاهرات زدند.

در جریان این اعتراضات تا کنون چندین تن از شهروندان آمریکایی به ضرب گلوله پلیس آمریکا از پای در آمده‌اند تا آنجا که سرکوب معترضان از سوی نیروهای دولتی با انتقاد دیده بان حقوق بشر و برخی دیگر از کشورهاروبرو شده است.

مرگ جورج فلوید در اثر عملیات خشونت‌بار ماموران پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا موجی از همبستگی جهانی علیه نژاد پرستی در آمریکا را برانگیخته است.

ویدئوی آخرین لحظه‌های زندگی این آمریکایی سیاه‌پوست در زیر زانوی مامور پلیس سفیدپوست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و خشم شهروندان آمریکایی در داخل و خارج این کشور نسبت به سیاست‌های دولت را دوچندان کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا چین جورج فلوید نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو

یکی از مسوولان وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت کشورش از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، «آنیل شیلین» ۳۸ ساله، مسوول روابط خارجی در دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار آمریکا در اعتراض به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه از سمت خود استعفا داد.

روزنامه واشنگتن‌پسن روز چهارشنبه نوشت استعفای شیلین که در زمینه مسائل حقوق بشر در منطقه غرب آسیا فعالیت می‌کند، جدیدترین نمونه از مخالفت کارمندان دولت و افکار عمومی آمریکا با حملات رژیم صهیونیستی به غزه است.

شیلین که از یک سال پیش مسوولیت روابط خارجی در دفتر دموکراسی و حقوق بشر را برعهده گرفته بود و حدود نیمی از آن با جنگ رژیم صهیونیستی در غزه همراه بود، در مصاحبه‌ای گفت هدفش در این سمت «ارتقای حقوق‌بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا بود»؛ هدفی که با جنگ در غزه و مجموعه‌ای از اقدامات اخلاقی، حقوقی، امنیتی و دیپلماتیک ایالات متحده پیچیده شد.

این کارمند وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت تلاش کرده نگرانی‌های خود را در داخل از طریق مخالفان و نیز در انجمن‌های کارمندان مطرح کند اما در نهایت به این نتیجه رسیده است که تا زمانی که آمریکا به ارسال بی‌وقفه سلاح به رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، بی‌فایده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در صد و هفتاد و سومین روز جنگ، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۲ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید| چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟
  • قرآن، تمام تبعیض‌های نژادی، حزبی و قومی را مردود می‌شمارد
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل از مجازات فرار می‌کند
  • محکومیت غصب سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط ایران
  • دستور پخت آش آبکش قوچانی، خوشمزه و دلچسب
  • شناسنامه دولت انقلابی، احمدی‌نژادی‌هایند | قدرت مدیریتی احمدی‌نژاد از رئیسی بالاتر است