Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@02:28:58 GMT

ایران خودرو بخشنامه فروش را عوض کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۸۸۹

ایران خودرو بخشنامه فروش را عوض کرد

ایران خودرو در بخشنامه‌ای جدید، محرومیت ۲ ساله برخی برندگان قرعه کشی فروش فوق العاده خودرو را لغو کرد.

به گزارش مشرق، ایران خودرو در بخشنامه فروش فوق العاده محصولاتش اعلام کرده بود اگر برندگان قرعه کشی که طی ۴۸ ساعت مبلغ خودرو را واریز نکنند، به مدت ۲ سال از خرید خودرو با نرخ کارخانه محروم می شوند، این موضوع با واکنش وزارت صنعت روبرو شد و در نهایت این گروه خودروسازی امروز با انتشار بخشنامه‌ای جدید، حرف خود را پس گرفت و اعلام کرد در ﺻﻮرت اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ در ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ و ﻋﺪم ﺗﻜﻤﻴﻞ وﺟﻪ در ﻣﻮﻋﺪ ﻣﻘﺮر، محدودیت ۲ ﺳﺎﻟﻪ در ﺧﺮﻳﺪ ﺧﻮدرو اﺷﺎره ﺷﺪه در بخشنامه شماره ۴۳۰۷ ﻛﺎن ﻟﻢ ﻳﻜﻦ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قیمت گذاری خودرو به کجا رسید؟

همچنین طبق بخشنامه جدید ایران خودرو، ﭘﺲ از اﻧﺠﺎم ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ و در زﻣﺎن ﺗﻜﻤﻴﻞ وجه، مبلغ ۱۰ ﻣﻴﻠﻴﻮن رﻳﺎل ﻣﻌﺎدل ﻳﻚ میلیون ﺗﻮﻣﺎن از ﻣﺒﻠﻎ ﺧﻮدروی ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺷﺪه ﻣﺸﺘﺮی ﻛﺴﺮ و ﺳﻨﺪ ﺧﻮدرو ﺑﻪ ﻣﺪت ﻳﻚ ﺳﺎل در رﻫﻦ ﺷﺮﻛﺖ اﻳﺮان ﺧﻮدرو ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

در ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ جدید ﻓﺮوش ﻓﻮق اﻟﻌﺎده ﻣﺤﺼﻮﻻت اﻳﺮان ﺧﻮدرو آمده است: ﺷﺮاﻳﻂ اﺧﺬ "ﭼﻚ" ﺑﺮای ﺧﺮﻳﺪ محصولات ﺷﺮﻛﺖ اﻳﺮان ﺧﻮدرو در اﻳﻦ ﻃﺮح ﺣﺬف شده اﺳﺖ. همچنین ﺳﻨﺪ ﺧﻮدرو ﺑﻪ ﻣﺪت ﻳﻚ ﺳﺎل در رﻫﻦ ﺷﺮﻛﺖ اﻳﺮان ﺧﻮدرو ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪه و اﻣﻜﺎن ﺗﺴﻮﻳﻪ ﭘﻴﺶ ازﻣﻮﻋﺪ وﺟﻮد ﻧﺨﻮاﻫﺪ داشت.

ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺟﻬﺖ ﺷﺮﻛﺖ در ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ ﻓﺮوش ﻓﻮق اﻟﻌﺎده ﺑﺪون اﺧﺬ وجه تا روز ۱۴ خردادماه اداﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. همچنین اﻣﻜﺎن اﻧﺼﺮاف از ﺛﺒﺖ ﻧﺎم اوﻟﻴﻪ ﺟﻬﺖ ﺷﺮﻛﺖ در ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ ﻓﺮوش ﻓﻮق اﻟﻌﺎده ﺗﺎ ﻗﺒﻞ از زﻣﺎن ﺑﺮﮔﺰاری ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ ﻣﻬﻴﺎ است.

در ﺻﻮرت اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ در ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ و ﻋﺪم ﺗﻜﻤﻴﻞ وﺟﻪ در ﻣﻮﻋﺪ ﻣﻘﺮر، ﻣﺤﺪودﻳﺖ ۲ ساله از ﺧﺮﻳﺪ ﺧﻮدرو اﺷﺎره ﺷﺪه در بخشنامه ۴۳۰۷ ﻛﺎن ﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

ﭘﺲ از اﻧﺠﺎم ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ و در زﻣﺎن ﺗﻜﻤﻴﻞ وجه، مبلغ ۱۰ ﻣﺒﻠﻎ ﻣﻴﻠﻴﻮن رﻳﺎل ﻣﻌﺎدل ﻳﻚ ﺗﻮﻣﺎن از ﻣﺒﻠﻎ ﺧﻮدروی ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺷﺪه ﻣﺸﺘﺮی ﻛﺴﺮ و ﺳﻨﺪ ﺧﻮدرو ﺑﻪ ﻣﺪت ﻳﻚ ﺳﺎل در رﻫﻦ ﺷﺮﻛﺖ اﻳﺮان ﺧﻮدرو ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﺧﻮدرو(ﺑﺮگ ﺳﺒﺰ) ﭘﺲ از اﺗﻤﺎم دوران ﺗﺮﻫﻴﻦ در ﻗﺒﺎل اﺧﺬ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪه وﺟﻪ ﻓﻮق اﻟﺬﻛﺮ، ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﺸﺘﺮی ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

بر اساس این گزارش، گروه خودروسازی سایپا نیز در بخشنامه فروش خود، محرومیت ۲ ساله برندگان قرعه کشی را لحاظ کرده که تاکنون تغییری در این مورد صورت نگرفته است.

یک مقام آگاه در وزارت صنعت در مورد محدودیت اعلام شده از سوی خودروسازان برای برندگان قرعه کشی فروش خودرو گفته بود: چنین موضوعی جزء مصوبات کمیته خودرو نبوده و محرومیتی برای افرادی که قادر به خرید خودرو نباشند، تعیین نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت مخالف اعمال چنین محدودیت هایی است، افزود: مصوبات کمیته خودرو، مبنای فروش فوق العاده خودروها است و ضوابط فروش خودرو در کمیته خودرو با حضور سرپرست وزارت صنعت، معاون دادستانی و معاون سازمان بازرسی کل کشور مصوب شده است.

به این ترتیب محدودیت ذکر شده در بخشنامه ایران خودرو و سایپا ماهیت اجرایی ندارد.

 در بخشنامه قبلی ایران خودرو تاکید شده بود که در طرح فروش فوق العاده قیمت قطعی بوده و موعد تحویـل حـداکثر ۳ ماهه خواهد بود و وجه خودرو در دو مرحله دریافت خواهد شد که با توجه به تغییر نکردن آن در بخشنامه جدید به نظر می‌رسد این شرایط همچنان در فروش ویژه برقرار خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم وزارت صنعت مشرق چک ایران گروه خودروسازی سایپا سازمان بازرسی کل کشور خودرو قیمت خودرو خودروسازان پیش فروش خودرو ﺷﺮﻛﺖ اﻳﺮان ﺧﻮدرو برندگان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات فروش دایون Y7 با اقساط ۴۸ ماهه

در این بخشنامه که قیمت آن بصورت علی الحساب است میلغ پیش پرداخت ۸۱۲ میلیون تومان تعیین شده است و در زمان ارسال دعوتنامه که قیمت نهتیی خودرو مشخص خواهد شد خ یاران می‌توانند از تسهیلات تا ۷۰۰ میلیون تومان که طی ۴۸ ماه اخذ می‌گردد استفاده دایون Y۷ خودرویی با ظاهر مشابه Y۵ است؛ اما موتوری کاملاً متفاوت دارد.

خودروی Y۵ با موتور ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی و حداکثر قدرت ۲۰۲ اسب بخار عرضه شده بود، اما پیشرانه Y۷ مجهز به موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ همان شرکت با حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است. این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 نکته بسیار مهم در مورد دایون Y۷ تغییرات صورت گرفته در پیشرانه آن است. تغییر چشمگیر دیگر، بهینه شدن این خودرو برای شرایط اقلیمی ایران است. خودرو با بنزین‌های موجود و معمولی نیز به خوبی سازگار شده و کارکرد کاملا مناسب دارد. این امر بدان معناست که دیگر شاهد مشکل ناک زدن نیستیم؛ ایرادی که در بسیاری پیشرانه‌های توربو شارژ ایران شایع است.

منبع: خودرو پلاس

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • جزییات فروش دایون Y7 با اقساط ۴۸ ماهه
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی