Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-29@10:46:21 GMT

مصرف برق رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۷۸۹۳

مصرف برق رکورد زد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی با تاکید براین که مردم می‌توانند با تنظیم دمای کولرهای گازی خود روی ۲۴ تا ۲۵ درجه (دمای آسایش) به کاهش مصرف برق خود کمک کنند، افزود: تنظیم کولرهای گازی روی این درجه، می‌تواند در تأمین مطمئن برق سهم بسزایی داشته باشند.

وی با بیان این که با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، روند افزایشی موج گرما در هفته جاری ادامه خواهد داشت، افزود: هریک درجه افزایش دمای هوا حدود ۱۳۵۰ مگاوات تا ۱۵۰۰ مگاوات را به مصرف برق کشور اضافه می‌کند که با این پیش بینی، میزان مصرف برق کشور در هفته جاری به ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات خواهد رسید که رقم بی سابقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق یاداور شد: ساعت‌های اوج مصرف از ۱۳ تا ۱۷ است که مشترکان باید در این ساعات از دور کند کولر آبی استفاده کنند، دمای ترموستات کولر گازی را بر روی عدد ۲۴ درجه قرار دهند و از وسایل پرمصرفی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو بخار در این ساعت‌ها استفاده نکنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه استفاده از دور کند کولر آبی در زمان اوج مصرف و نصب سایبان بر روی کولر تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد گفت: تغییر درجه ترموستات کولر گازی از ۱۸ به ۲۴ درجه معادل ۲۰ درصد و خاموش کردن هر یک لامپ اضافی، در زمان اوج مصرف هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کاهش می‌دهد.

رجبی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف برق، ۲۰ درصد از هزینه برق مصرفی در قبوض کاهش می‌یابد ادامه داد: امسال نیز در زمان اوج مصرف تابستان، برای مشترکان پرمصرف، ۱۶ درصد بیش از تعرفه سایر مشترکان بها برق افزایش می‌یابد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر لزوم خاموش کردن لامپ‌ها و تجهیزات سرمایشی در زمان خروج از خانه یا ادارات گفت: در زمان اوج مصرف سال گذشته مصرف برق کشور به ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید که اگر مصرف فعلی ادامه یابد امسال این رقم به ۶۰ هزار مگاوات خواهد رسید. مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از پاداش خوش مصرفی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت برق صرفه جویی در مصرف برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت

ایسنا/گیلان رئیس اداره هواشناسی آستارا، گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان مرزی آستارا مجموعاً ۱۶۹۷٫۳ میلیمتر باران باریده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

فردین فرتوت نیا روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شاخص‌های آب و هوایی سال ۱۴۰۲ در ایستگاه سینوپتیک هواشناسی شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: مجموع ساعت‌های آفتابی این شهرستان در ۱۲ ماهه سال قبل، ۲۰۰۹٫۶ ساعت بود که این میزان ساعت آفتابی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

وی مجموع تبخیری سالانه سال ۱۴۰۲ را ۱۱۱۱٫۱ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تبخیر سالانه ۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

رئیس اداره هواشناسی آستارا با بیان این‌که مجموع تعداد روزهای بارشی سال ۱۴۰۲ شامل باران، برف و تگرگ ۱۲۳ روز بود، افزود: بیشترین بارش ماهیانه شهرستان آستارا در سال ۱۴۰۲ مربوط به شهریور ماه و به میزان ۴۸۳.۸ میلی‌متر است که در طول دوره آماری بیشترین مجموع بارش در این ماه بود که یک رکورد محسوب می شود.

وی حداکثر بارش ۲۴ ساعته در آستارا را یک رکورد جالب ۲۱۷٫۸ میلی‌متری و در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام و خاطرنشان کرد: در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ بین ساعات ۳.۳۰ تا ۶.۳۰ صبح و در یک بارش سه ساعته ۱۳۰٫۶ میلی‌متر باران باریده است که یک رکورد می‌باشد.

فرتوت نیا با اشاره به اینکه حداکثر دمای مطلق شهرستان آستارا در سال گذشته، رکورد جدید ۳۷.۶ درجه سانتیگراد و در تاریخ ۱۹ تیر ماه بود و پیش از این چنین دمای بالایی ثبت نشده بود، گفت: میانگین دمای شهرستان آستارا در سال گذشته، ۱۷.۳ درجه سانتیگراد بود.

رئیس اداره هواشناسی آستارا، افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد رکوردهای جدید در پارامترهای جوی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان بودیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت
  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • یک سوال پر تکرار؛ بالاخره قبل از خواب آب بنوشیم یا نه و چرا؟
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • هشدار دانشمندان درباره نوشیدن آب قبل از خواب
  • قبل از خواب آب ننوشید
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است