Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با مصاحبه اخیرش قصد داشت طلب باشگاه شهرخودرو از پرسپولیس بابت رضایتنامه یحیی را زیر سؤال ببرد و از سوی دیگر، باز هم از محمدحسن انصاری‌فرد انتقاد کند، اما او به شکل عجیبی ادای رونالدینیو را درآورد و یحیی را زخمی کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عصر شنبه و دقایقی پس از اتمام جلسه هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس اتفاق عجیبی رخ داد و مهدی رسول‌پناه سرپرست مدیرعاملی باشگاه مقابل در باشگاه و در جمع خبرنگاران گفت:

«مشکلی درباره چک‌های باشگاه شهرخودرو وجود دارد که از سازمان بازرسی کل کشور استعلام کردیم تا اصل قرارداد با پرسپولیس تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه اشکالات فنی وجود دارد. یکی از مسائل این است که صاحبان امضای باشگاه پرسپولیس که باید مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشند، آن را امضا نکرده‌اند. در این باره شائبه وجود دارد و از مراجع نظارتی خواستیم به موضوع رسیدگی کنند.»

رسول‌پناه ادای رونالدینیو را درآورد

رسول‌پناه در واقع قصد داشت با بیان این جملات، طلب باشگاه شهرخودرو از پرسپولیس بابت رضایتنامه یحیی را زیر سؤال ببرد و از سوی دیگر، باز هم از محمدحسن انصاری‌فرد انتقاد کند، اما او به شکل عجیبی ادای رونالدینیو را درآورد و یحیی را زخمی کرد. شنیدیم دوستان گل‌محمدی به او این‌طور موضوع را رسانده بودند:

«منظور رسول‌پناه این است که یحیی پتانسیل آن را نداشت که چنین خرجی برای جذبش کنیم و این همه به دردسر بیفتیم و در نهایت با قرارداد غیرقانونی او را به پرسپولیس بیاوریم.»

همین حرف و حدیث‌ها، باعث ایجاد اختلاف نظر‌هایی میان افراد نزدیک به باشگاه هم شده بود.

منظور واقعی رسول‌پناه چه بود؟
سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس عصر شنبه بار دیگر مهرداد هاشمی را در جلسه هیئت‌مدیره دید و بعد از جلسه، دقیقاً همان حرف‌هایی را به زبان آورد که هاشمی در برنامه فوتبال برتر گفته بود:

«هر قرارداد در باشگاه پرسپولیس باید غیر از مدیرعامل به امضای حداقل یک نفر دیگر از اعضای هیئت‌مدیره هم برسد.» البته این بار تیرش به سنگ خورد. منظور رسول‌پناه از شائبه در قرارداد گل‌محمدی، عدم وجود امضا در این برگه‌های قرارداد بود.

عصبانیت شهرخودرویی‌ها
در همین رابطه با فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو تماس گرفتیم که پاسخ نداد، اما یکی از نزدیکان او به ما گفت:

«موضوع خیلی هم پیچیده نیست. پرسپولیسی‌ها دنبال راهی هستند که زمان بخرند و طلب ما را ندهند. تا به حال هزاران بهانه آورده‌اند و حداقل ۷، ۸ شنبه را از دست داده‌اند، اما هنوز خبری از پول نشده است. یک رقمی همان ابتدای جدایی یحیی به حساب‌مان واریز کردند و ۳ فقره چک به مبلغ ۵/۴ میلیارد تومان به ما دادند که هیچ‌یک از این چک‌ها، پاس نشده زیرا حساب باشگاه کاملاً خالی است و الان این چک‌ها با کاغذپاره تفاوتی ندارد. البته ما هم باید روال قانونی را شروع کنیم. تا به حال هم با من بمیرم و تو بمیری، بی‌خیال شکایت از پرسپولیس شده بودیم، اما حالا که دوستان قصد دیگری دارند، ما هم باید شکایت را ادامه دهیم و چک‌ها را حقوقی کنیم تا به پول‌مان برسیم.» از این فرد در مورد دلیل عدم وجود امضا در قرارداد گل‌محمدی پرسیدیم که گفت: «این قرارداد هیچ ایرادی ندارد. دوستان به ما گفتند باید از سوی وزارت ورزش بر روی قرارداد امضایی ثبت می‌شد که نشده و ما هم گفتیم قرارداد‌ها حاضر است. هر وقت مدیران پرسپولیس بگویند، ما قرار می‌گذاریم و به وزارت ورزش می‌رویم تا معاونان وزارتخانه یا مسئولان ذیحساب، این قرارداد را امضا کنند.»

بدهید حالا امضا کنند!
در ادامه، به سراغ محمدحسن انصاری‌فرد رفتیم، اما او به سکوت خود ادامه داد. با این حال، دوست صمیمی انصاری‌فرد به ما گفت:

«آن‌ها می‌گویند این توافق ایراد دارد، اما نمی‌گویند چه ایرادی. با این مدل حرف زدن‌شان، آبروی پرسپولیس را برده‌اند. پرسپولیس بعد از فسخ قرارداد گابریل کالدرون، فقط ۴۸ ساعت زمان داشت که یک سرمربی جدید را جذب کند که این اتفاق هم افتاد. البته ما معتقدیم قرارداد یحیی از ادامه همکاری با کالدرون بسیار ارزان‌تر بود و قرارداد هیچ ایرادی ندارد. دوستان می‌گویند چرا امضای اعضای هیئت‌مدیره در قرارداد دیده نمی‌شود؟ این سؤال هم جواب دارد؛ مدیرعامل باشگاه در واقع نماینده هیئت‌مدیره است. حرفی که دوستان می‌زنند، درست است، اما اعضای هیئت‌مدیره فقط در قرارداد‌های اقتصادی و تجاری باید قراردادی که مدیرعامل امضا می‌کرد را بررسی و امضای مجدد می‌کردند و این موضوع ربطی به قرارداد با سرمربی تیم ندارد. از سوی دیگر، در قرارداد با باشگاه شهرخودرو، انصاری‌فرد و ذیحساب باید امضا می‌کردند و چک می‌دادند. همه این روال به صورت قانونی طی شد. حالا اعضای هیئت‌مدیره می‌خواهند امضایی در قرارداد داشته باشند، خیلی خُب! این کار را خودشان همین حالا هم می‌توانند انجام بدهند. امضای آن‌ها نمی‌تواند ماهیت و هسته اصلی توافق ما با باشگاه شهرخودرو را از بین ببرد.»

دعوا بزرگ‌تر شد
رسول‌پناه صحبت از کشاندن قرارداد به سازمان بازرسی می‌کند، اما دو طرف اصلی امضا‌کننده قرارداد یعنی باشگاه شهرخودرو و انصاری‌فرد می‌گویند آنچه توافق شده، هیچ ایراد قانونی ندارد و سرپرست فعلی باشگاه فقط در حال خریدن زمان است وگرنه رسانه‌ای کردن این ماجرا هیچ کمکی به پرسپولیس نمی‌کند و غیر از ایجاد حاشیه بیشتر، فایده‌ای ندارد. در واقع پرسپولیسی‌ها شوکه شده‌اند از این میزان اختلاف نظر بین اعضای هیئت‌مدیره با مدیرعامل که هنوز تبعات آن دیده می‌شود.

چرا پول رضایتنامه را ندادید؟
یحیی در ۵ دیدار از لیگ که سرمربی پرسپولیس بود، صاحب ۴ برد و یک مساوی شده آن‌هم در دیدار‌هایی که اکثراً در دور رفت به ضرر پرسپولیس تمام شده بود و حالا رسول‌پناه با زیر سؤال بردن قرارداد این مربی با پرسپولیس، عملکرد او را هم زیر سؤال برده است. حتی برخی می‌گویند چرا حالا که پرسپولیسی‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان طی دو قسط با فاصله زمانی اندک از کارگزار اسپانسر دریافت کرده‌اند، پول رضایتنامه یحیی را نمی‌دهند؟ این موضوع جنجالی است زیرا به نظر می‌رسد رسول‌پناه با نادیده گرفتن بدهی که انصاری‌فرد ساخته به دنبال تخریب شخصیت مدیرعامل پیشین پرسپولیس است و البته نزدیکان به رسول‌پناه هم اعتقاد دارند نه تنها این موضوع بلکه همه قرارداد‌هایی که انصاری‌فرد امضا کرد، مشکل حقوقی دارد!

قرارداد جنجالی زیر ذره‌بین خبرورزشی
وقتی کالدرون در ایمیل شبانه به باشگاه اعلام کرد دیگر به ایران برنمی‌گردد، انصاری‌فرد مذاکرات خود با گل‌محمدی را ادامه داد و او را راضی به حضور در تهران کرد. سپس به سراغ حمیداوی رفت و این بار با ایجاد «فشار‌های بیشتر»، حمیداوی را راضی (شاید هم مجبور) به پذیرش این انتقال کرد. حمیداوی برای دادن رضایتنامه به یحیی یک شرط اساسی داشت؛ رضایتنامه این مربی ۶ میلیارد تومان ارزش دارد. انصاری‌فرد موضوع را با رسول‌پناه مطرح کرد و گفته می‌شود رسول‌پناه از یک دوست صمیمی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرض گرفت تا به حساب شهرخودرو واریز کند. ۳ فقره چک هر کدام به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم (مجموعاً ۴/۵ میلیارد تومان) به حمیداوی داده شد تا به طور کلی برای حضور یحیی، باشگاه ۶ میلیارد تومان به شهرخودرو بدهکار شود. البته یک‌سری ضمانت پرداخت هم وجود دارد مثل اینکه اگر هر کدام از چک‌ها برگشت شود، یک بدهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی دیگر به مطالبات شهرخودرو اضافه خواهد شد، اما برخی وکلای حقوقی شاغل در فوتبال می‌گویند این غرامت‌ها به باشگاه شهرخودرو نمی‌رسد حتی اگر در توافقنامه طرفین آمده باشد.

یحیی؛ مرد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی
اما قرارداد یحیی با باشگاه پرسپولیس در دو سال تنظیم شده است. در سال اول، قرارداد او ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به علاوه یک‌سری آپشن مثل قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی و صعود در لیگ قهرمانان آسیاست. برای فصل دوم هم، قرارداد او ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. از آنجا که یحیی برای فصل بیستم (لیگ بعدی) هم با شهرخودرو قرارداد داشت، باشگاه پرسپولیس بابت رضایتنامه او، در واقع پول دو فصل را باید پرداخت می‌کرد، اما از آنجا که بعد از جدایی کالدرون، زمان زیادی باقی نمانده بود، باشگاه مجبور شد با رقمی بسیار بالا، رضایتنامه یحیی را بگیرد و همچنین زمان چک‌ها را نزدیک به هم بنویسد. حتی شنیدیم انصاری‌فرد بعد از قطعی شدن قرارداد، آن را فوراً به وزارت ورزش فرستاد تا در اسناد خزانه ثبت شود. بالاخره باشگاه پرسپولیس، یک باشگاه دولتی است و همه اتفاقات مالی آن باید به ثبت برسد، اما در آن زمان، با اینکه بالاخره اعضای هیئت‌مدیره از همه جزئیات قرارداد آگاه بودند، حرفی از اقدام غیرقانونی نزدند و مصلحت را در سکوت دیدند، اما حالا نسبت به این قرارداد و رقم رضایتنامه معترض هستند. به هر حال اگر قراردادی غیرقانونی ثبت شده باشد، قطعاً هیئت‌مدیره با همین اعضای فعلی هم مقصر هستند و باید میزان تقصیرات‌شان مشخص شود.

خبرورزشی

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس پرسپولیس مهدی رسول پناه یحیی گل محمدی میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رضایتنامه یحیی اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس باشگاه شهرخودرو میلیارد تومان هیئت مدیره انصاری فرد رسول پناه زیر سؤال گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کیفیت جاده های شمال داد رانندگان را درآورد

تین نیوز

کیفیت جاده های رودبار و منجیل تا عوارضی نزدیک امامزاده هاشم مناسب نیست و موجب بروز حوادث جاده ای برای رانندگان می شود.

به گزارش تین نیوز، شهروندانی که از این جاده تردد می کنند وضعیت جاده ها را مناسب چنین استان پرترددی نمی دانند.

به گفته رانندگان این جاده حتی از روشنایی کافی نیز برخوردار نیست و روشنایی تونل های این مسیر نیز نامناسب است که برای دو شهر منجیل و رودبار که از جمله منابع اصلی تامین برق در استان هستند ، قابل قبول نیست.

قابل ذکر است مدیرکل میراث فرهنگی گیلان روز دوشنبه ششم فروردین از ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر به استان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۷۷ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

ولی جهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز پنجم فروردین ۹۰۰ هزار خودرو از مبادی‌های ورودی وارد گیلان شده است.

وی گیلان از ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر به استان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۶ میلیون نفر شب در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۷۷ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

جهانی از حضور ۳۰۰ گردشگر خارجی به گیلان از آغاز طرح نوروزی خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی و عراقی هستند.

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۲۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمادگی وویچک شزنی برای کاهش دستمزد به منظور تمدید قرارداد با یوونتوس
  • پایان قرارداد ۲۴بازیکن استقلال و پرسپولیس در پایان فصل؛ زمین سوخته مدیران دولتی درانتظار خریداران سرخابی!
  • فسخ قرارداد بازیکن لیگ برتری به‌خاطر بیماری
  • مدیرعامل استقلال خوزستان: هپاتیت چاوز قابل کنترل بود
  • سپاهان 1-0 پرسپولیس؛ رضا اسدی با سوپرگل، یحیی گل محمدی را بدرقه کرد | ماندگارترین‌ها
  • بازیکنان پرسپولیس از بادامکی سراغ پول را گرفتند
  • در اولین شب آزادی: دنی آلوز دلی از عزا درآورد
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • ◄ کیفیت جاده های شمال داد رانندگان را درآورد
  • ادای دین یک برنامه تلویزیونی به شهدای حادثه تروریستی کرمان