Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه از دولت سعودی خواست تا بازسازی قبور ائمه بقیع را از سر بگیرد.

وی همچنین تخریب قبور ائمه بقیع را فاجعه بزرگ توصیف کرده و از دولت عراق خواست در راستای فشار بر دولت سعوی برای بازسازی قبور این ائمه اقدام کند.

الکعبی از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مربوطه و همچنین تمام کشور‌های عربی و اسلامی خواست تا در این زمینه به پا خواسته و به صورت فعال عربستان سعودی را برای این اقدام تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده عراقی گفت که احترام به مذاهب اسلامی و اعتقادات ملت‌ها باید مقامات سعودی را وادار به ساخت ضریح‌های مقدس و پایان دادن به صفحه‌ای سیاه کند که ده‌ها سال طول کشیده و سرشار از درد و رنج بوده که هر سال برای مسلمانان تکرار می‌شود.

قبرستان بقیع مدفن چهار امام معصوم (ع) و همچنین یاران پیامبر اعظم (ص) و بزرگان دین به شمار می‌رود که در عاشورای ۱۲۲۱ قمری برای نخستین‌بار توسط وهابیت تخریب و پس از ۱۳ سال مجدد بنای حرم‌های آن ساخته شد، اما در هشتم شوال ۱۳۴۴ قمری برای دومین بار تخریب شد و با وجود اعتراضات مسلمانان و موافقت سعودی‌ها برای بازسازی این مکان مقدس، همچنان قبرستان بقیع به همان شکل است و وهابیت با اعمال محدودیت‌هایی، مسلمانان را از زیارت ائمه بقیع (ع) محروم کرده‌اند.

انتهای پیام/

104 / 361 حسن کریم الکعبی اهل بیت قبرستان بقیع بقیع اهل بیت بقیع هشتم شوال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اهل بیت قبرستان بقیع بقیع اهل بیت بقیع هشتم شوال ائمه بقیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند در آستانه سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود.

مستند «پنجره‌های بهشت»، روایتی از سرنوشت ضریح نصب شده بر روی قبور ائمه بقیع علیهم السلام است که چگونگی ساخت آن در اصفهان و حملش به مدینه و علت تخریب را به تصویر می‌کشد.

هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری مصادف با ۳۱ فروردین ۱۳۰۵ هجری شمسی سالروز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (علیهم صلوات الله) به دست وهابیان آل‌سعود است.

در این روز، تفکر ارتجاعی وهابی‌گری به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع (ع) و صحابه بزرگوار را ویران کردند.

 

دیگر خبرها

  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • بازسازی قبور ائمه بقیع، مطالبه مسلمانان
  • تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود
  • مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف
  • مخالفت وهابیت با همه مسلمانان است نه تنها تشیع/ چرا بن‌باز به مدینه نرفت
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • مطالبه بازسازی بقیع از سوی کشورهای مسلمان