Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به ادعای یک عضو شورای آتلانتیک آمریکا گفت که به جای موعظه دیگران، به وضعیت کشور خودشان رسیدگی کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ادعای «باربارا اسلاوین» عضو اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: این دقیقا همان چیزی است که ظریف به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلاوین ذیل یک پیام توییتری از ظریف که خطاب به پمپئو که خواستار پایان دادن به تبعیض علیه سیاهپوستان شده بود، نوشته بود: اول کشور خودتان را درست کنید. ما کشور خودمان را درست می‌کنیم.

موسوی در پاسخ به اسلاوین افزود: به تصاویر نگاه کنید. حتما خودتان فهمیده‌اید. اما آنقدر به موعظه دیگران عادت کرده‌اید که برایتان ناخوشایند است کسی به شما یادآوری کند که "نباید آن قدر متکبر باشید که ایران را نصیحت کنید." آگاهی شما درباره آمریکا بیشتر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت شبکه اجتماعی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟

به گزارش جماران، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بیش از۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش یورونیوز ، تصویب این لایحه لحظه‌ای کمیاب از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان میانه‌رو پیوستند تا این مجموعه کمک برای اوکراین را تصویب کنند. لایحه کمک به اوکراین با ۳۱۱ رای موافق در برابر ۱۱۲ رای مخالف به تصویب رسید. در حالی که همه ۲۱۰ دموکرات رای مثبت دادند، بیشتر نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره مخالف بودند ، به طوری که ۱۱۲ نفرشان رای مخالف و ۱۰۱ نفر رای موافق دادند. این امر شاید برای مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، دردسر ایجاد کند. او با دموکرات‌ها متحد شد تا بر موانع غلبه کند و این مجموعه کمک را به رای‌ بگذارد. شش ماه بود که جمهوری‌خواهان راست‌گرا این پیشنهاد شصت میلیارد دلاری را مسدود کرده‌ بودند اما مایک جانسون سرانجام  اجازه رای‌گیری را داد. از شش ماه پیش تاکنون، کمک‌های بسیار کمی از آمریکا به خط مقدم جنگ در اوکراین رسیده است. عدم تمایل به تصویب سریع کمک نظامی تازه به اوکراین نشانگر روند گسترده «خستگی از جنگ اوکراین» است.

شورای آتلانتیک در گزارشی در این باره می نویسد: این کمک چه تفاوتی برای نبرد اوکراین خواهد داشت؟ اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی در مورد تأخیر تصویب این لایحه چه نظری دارند؟

جان ای. هربست  مدیر ارشد مرکز اوراسیا شورای آتلانتیک و سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین در این باره می گوید: کرملین از تأخیر و عدم اطمینان در مورد آینده کمک‌ها به عنوان یک پیروزی استقبال کرد زیرا بدون سلاح‌های ایالات متحده، اوکراین احتمالاً به اشغال روسیه در می آید.

پیتر دیکنسون سردبیر روزنامه ای در کی یف در این باره می گوید: روسیه از تأخیر در تصویب این لایحه برای انجام حملات کوبنده در شرق اوکراین و یک کمپین بمباران جدید  که زیرساخت های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار داد، استفاده کرد. اکنون فرماندهان اوکراینی فوراً از این کمک‌ها برای «پر کردن شکاف‌های رو به رشد در دفاع هوایی رو به کاهش کشور» برای محافظت از سربازان و غیرنظامیان استفاده می‌کنند.

 جان ای. هربست  با اشاره به اینکه اوکراین در چهار ماه گذشته گلوله های توپخانه خود را جیره بندی کرده است که منجر به دستاوردهای ملموس برای روسیه شده می گوید: جدای از پدافند هوایی مانند موشک‌های پاتریوت، تزریق جدید تجهیزات و تسلیحات «تأثیر فوری و مثبتی بر روند جنگ خواهد داشت. این لایحه همچنین دولت را به ارسال ATACMS با برد 300 کیلومتر سوق می دهد، یک سیستم موشکی که می تواند به پشت خطوط روسیه حمله کند، اما دولت بایدن مدت ها از ترس از تشدید تنش کرملین از ارائه آن خودداری کرده بود و اکنون بروز نشانه هایی مبنی بر اینکه این بی میلی در حال تغییر است، امری مثبت محسوب می شود.

حال و هوای اوکراین

پیتر دیکنسون به شورای آتلانتیک می گوید: اوکراینی ها برای ماه ها بن‌بست در کنگره را با «نگرانی» تماشا کرده و از  نزدیک با پویایی‌های سیاسی آمریکا و رویه‌های محرمانه کنگره آشنا شدند. این از دست دادن کمک های امریکا باعث ایجاد حس انزوا و رها شدن از سوی جامعه بین‌المللی شد که به تضعیف بیشتر روحیه اوکراینی در میانه یک سری شکست ها در میدان جنگ منتهی شد.  اما رأی‌گیری اخیر با فرض اینکه به تصویب سریع در سنا و امضای رئیس جمهور برسد به ارتقای روحیه سربازان و غیرنظامیان در اوکراین کمک شایانی خواهد کرد.

آنچه اروپا باید بداند

  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان برای این پست، مستقیماً با لایحه کمک‌های اوکراین مخالفت نکرده اما نسبت به چنین کمک‌هایی بدبین بوده و در یک پست اخیر در شبکه‌های اجتماعی پرسیده است: «چرا اروپا به این موضوع کمک نمی‌کند. پول بیشتر برای کمک به اوکراین پرداخت نمی کند؟»  در واقع اتحادیه اروپا در ماه فوریه مجوز 54 میلیارد دلار کمک دیگر را برای اوکراین صادر کرد.

راشل ریزو، عضو ارشد غیر مقیم در مرکز اروپا شورای آتلانتیک می گوید که رهبران اروپایی باید کار بهتری برای بیان این داستان در کنگره آمریکا از هم اکنون تا انتخابات نوامبر انجام دهند، اعداد کلیدی هستند. فهرست کمک‌های نظامی کلیدی است .

با وجود تصویب این لایحه هیچ تضمینی وجود ندارد که پول بیشتری از ایالات متحده به اوکراین پس از این بخش از کمک سرازیر شود، به ویژه در صورت پیروزی ترامپ. در این صورت، راشل می‌گوید: «متحدان اروپایی باید به این ایده عادت کنند که هر چقدر هم که سخت باشد، ممکن است در نهایت آن‌ها مسئول کمک به اوکراین برای رسیدن به پیروزی نهایی باشند.»

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟